نوشته شده توسط : ساحل

در چند سنه گذشته تغییرات زیادی در دنیای سئو رخ داده است. با اینحال هنوز هم بعضی از اصول اساسی ویژه آن بدون تغییر باقی باقیمانده است. به عنوان نمونه هدف پیمان دادنِ کلمات کلیدی، به قصد درمان رتبه بندی طبیعی، تاثیر خویش را از دست داده است ولی به کارگیری کلمات کلیدی هنوز هم امری زیاد ضروری است.

وقتی تا اینجا آمده‌اید یعنی با اصول و مبانی سئو آشنا هستید و به پیگیری تکنیک‌های سئو هستید. با وجود تکنیک‌های گوناگون سئو، تشخیص اینکه به چه گونه تکنیکی باید پایبند بود و از چه روشی می تاب چشم پوشی کرد تقریبا غیر ممکن است. در این مقاله هدف داریم 10 باره از مهم ترین نکات و ترفندهای سئو را ذکر کنیم.

بازاریابان B2B و B2C، به تعقیب گرفتن شدامد از طریق نتایج برآمده از موتورهای جستجوگر هستند زیرا این گونه ترافیک 8.5 برابر شانس بیشتری نسبت به لینک‌های خارجی برای تبدیل شدن به مشتری دارند. اگر تنها بر روی این تکنیک‌ها تمرکز داشته باشید، می توانید ترافیک طبیعی بسیاری به سمت سایت خویش جذب کنید و رتبه‌بندی سایت را بدون جریمه شدن، بهبود ببخشید.

افزایش شدامد طبیعی سایت

ما در هفته گذشته مقاله ای با عنوان 200 فاکتور مهم سئو در رتبه بندی گوگل منتشر کردیم که می‌توان گفت کامل ترین منبع ممکن در اینترنت به احصاییه می‌آید. در آن مقاله سعی کردیم تا تمام عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو را برای شما نام ببریم.

شاید پُست کنونی به احسان و کمال آن مقاله نباشد، ولی در برابر در این نوشتار 10 مورد از مهم ترین نکاتی که برای سئو لازم است بدانید را برایتان اسم می بریم. اگر بتوانید بر روی همین موارد تمرکز کنید و آنها را بر روی تارنما خویش اعمال کنید، مطمئن باشید طی چند ماه نتایج حاصل از آن را به احسان مشاهده خواهید کرد.

هر چیزی که باعث کند شدن سایت می شود را حذف کنید
همانطور که می دانید، سرعت بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای بایسته در سئو است.

در ماضی بیشتر کسان مجبور بودند با سایت‌هایی که بارگذاری زیاد آهسته‌ای داشتند کناره بیایند. در آن روزها 5 دقیقه چشمداشت برای بارگذاری یک سایت خبری، چیز عجیبی نبود. این موضوع به هیچ عنوان تجربه نکویی نیست اما هنوز هم در بیشتر سایت‌ها به چشم می‌خورد.

صفحه‌ای که بارگذاری کندی دارد می تواند گیر از خرید محصولات توسط مشتریان شود. مطالعات و تحقیقات اتمام شده اثر می‌دهد که یک ثانیه تاخیر در موعد بارگذاری صفحه، می‌تواند به 7 درصد تفریق در نرخ تبدیل منجر شود.

اهمیت سرعت لود سایت در

بگذارید بگوئیم در ذهن خریداران احتمالی، یک سایت کند مساوی است با یک سایت غیر قابل اعتماد. تمام.

سرعت سایت برای کاربران و گوگل زیاد مهم است. بر اساس یافته‌های سایت eConsultancy اگر مدت سررسید بارگذاری سایت بیشتر از 3 ثانیه باشد، تقریباً 40% کسان آن را ترک می‌کنند.

ریزش بازدید کننگان به انگیزه کندی سایت

از زمانی که کسب وکارها در مورد فرصت های موجود در افزایش ترافیک طبیعی و در آمد حاصل از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آگاه شدند، تقاضا برای بالا بردن سایت افزایش یافت. در 9 آوریل سنه 2010، گوگل سرعت سایت را به عنوان یگانه از فاکتورهای مهم در رتبه بندی در عقیده گرفت.

این موضوع بدین معنی است که اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین است، برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر شغل دشوار و کاستی در پیش دارید حتی اگر محتوای شما با کیفیت باشد و طراحی سایت حرفه ای داشته باشید.

بر اساس مطالعات داخلی گوگل، زمانی که صفحه ای به کندی بارگذاری می شود، بازدید کنندگان زمان زیاد کمی را در آن سایت سپری می کنند و کوشش می کنند خیلی زود سایت را ترک کنند. از سوی دیگر، صفحاتی که سرعت بارگذاری فوقانی دارند، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند و می توانند تجربۀ کاربران را بهبود بخشند در حالیکه مزایای دیگری نیز به به اتفاق خواهد داشت.

اهمیت سرعت بارگذاری وب سایت

از شر تمامی عناصر غیر بایسته که مایه کند شدن سایت شما شده است، خلاص شوید. اگر از کاربران وردپرس هستید، سعی کنید برخی از افزونه های غیر بایسته که کاربرد نمی کنید را غیر پرکار سازید. وانگهی سایدبار خود را مرتب کنید و فقط ابزارک های مورد نیاز و بایسته را در آن بگنجانید.

اگر همنشین داشتید، در مقاله‌ای با نام «راهنمای کامل سرعت سایت» در وبلاگ مدرن می‌توانید به طور کامل درباره سرعت سایت بخوانید و با 8 طریق افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

به دیگر سایت هایی که محتوای مرتبط دارند لینک دهید
لینک دادن به سایر سایت ها برای رشد سایت زیاد بایسته است.

- برایان کلارک، مدیر Copyblogger Media

بیشتر کسان فکر می کنند که لینک دادن به محتوای معتبر و پیوسته می تواند بد باشد زیرا مایه می شود کسان از وب سایت خارج شوند. اما در حقیقت این طور نیست. "رَند فیشکین" بنیادگذار سایت Moz معتقد است:

لینک دادن به سایت های معتبر می تواند ترافیک قابل پیگیری زیادی وارد آن سایت ها کُند و همین فرمایش موجب می شود سایت شما با ارزش تر و قابل پیمانه تر شود.

به وب سایت های معتبر لینک دهید

نمی توانید از سایرین چشمداشت داشته باشید به سایت شما لینک دهند در حالیکه خودتان از سپریدن اینکار امتناع می کنید. به عنوان نمونه اگر به دنبال به دست آوردن لینک های درونی از سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، یگانه از آسانترین روش ها برای سپریدن اینکار این است که میل خود برای لینک دادن به چنین سایت هایی را نشانه دهید.

البته باید به خاطر داشته باشید که تنها به محتوایی لینک دهید که معتبر و ارزشمند است. در این صورت می توانید از مزایای این لینک ها برای سئو سایت خود مستفیض شوید. مهم تر از کل این است که به کسان مختلف آگاهی دهید که به تارنما شان لینک کرده اید، به این ترتیب شایستن اینکه این کسان در به اشتراک گذاری درونمایه به شما کمک کنند بالا می رود.

برای انسان‌ها درونمایه تولید کنید، نه موتورهای جستجوگر
اخیراً متوجه شده ام که بیشتر تارنگار نویسان و تولید کنندگان درونمایه فقط از طریق های باستانی سئو کاربرد می کنند. اگر شما نیز جزو این بخش از افراد هستید، موعد آن واصله است که استراتژی خویش را تغییر دهید.

تفاوت سئو قدیم و سئوی جدید

بسیاری از کسان هنوز هم بر روی واژه ها کلیدی طولانی (Long Tail) سرمایه گذاری نمی کنند و ترجیح می دهند به دستکاری موتورهای جستجوگر بپردازند. این رویکرد کاملاً اشتباه است. به جای اینکه تمرکز خویش را بر روی موتورهای جستجو پیمان دهید، برای کاربران و افرادی درونمایه فرآوری کنید که مطالب شما را با دقت می خوانند و می توانند از محصولات شما کاربرد کنند. به یاد داشته باشید که عنکبوت های موتورهای جستجوگر فقط یک اسکریپت هستند و نمی توانند محصولات شما را بخرند.

مثلا سایت Copyblogger را در عقیده بگیرید. این سایت تمامی سعی خود را برای خوشنود نگه داشتن مشتریان و خوانندگان خویش سپریدن داده است. جای شگفتی نیست که برایان کلارک یکتا از کامیاب ترین کسان در بازاریابی محتوا است. او با تلاش های خویش توانسته است این سایت را به یک کمپانی بازاریابی دیجیتال چند میلیون دلاری تبدیل کند.

برای انسان ها درونمایه فرآوری کنید نه گوگل

نکاتی که باید در مورد ابزار و افزونه های سئو بدانید

این جستار زمانی رخ می دهد که بازاریابان به مشتریان شوق و شور داشته باشند. خب حال که سوال اینجاست که نگارش برای کاربران به چه معناست؟ پذیرش این سوال بسیار ساده است. زمانی که در حال نوشتن محتوا هستید، فراموش کنید که گوگل هستی دارد. در عوض محتوایی ایجاد کنید که به مشتریان کمک می کند. این گزینه به عنوان درونمایه سازی (SEO Copywriting) شناخته شده است. زمانی که تمرکز اصلی خویش را بر روی کاربران قرار می دهید، قادر خواهید بود محتوای سودمند و ارزشمندی بنویسید که برای موتورهای جستجو نیز زیاد با ارزش است.

سایت های معتبر را دلگرمی کنید به شما لینک دهند
لینک های داخلی هنوز هم برای رتبه بندی در مورتورهای جستجو زیاد مهم است.

عوامل مهم در رتبه بندی سایت در گوگل

زمانی که لینک های dofollow و nofollow را با هم ترکیب می کنید، پروفایلی از لینک های طبیعی خواهید داشت که مایه خوشنودی گوگل می شود. در این شرایط گوگل به شما پاداش خواهد داد. بازاریابی درونمایه به معنای برپایی یک محتوای با کیفیت است که کسان را ناچار می کند به شما لینک دهند. اغلب افرادی که در این زمینه موفق بوده اند بر روی منابعی متمرکزند که در تولید محتوای خوب و با کیفیت به آنها کمک می کند.

برای فرآوری محتوای با کیفیت احتیاج به سعی های بسیاری است. زمانی که در حال برپایی محتوای سودمند و لینک دادن به سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، متوجه خواهید شد که اغلب کسان نیز به صورت طبیعی به شما لینک داده اند.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

شارژ ابتدایی 12 ساعته باطری غلط است

 

یک سنتی نادرست در بین مردم ما شایع است و آن اینکه نه یاد می گیرم و نه به روز می شویم. مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم.

موقع خرید این تبلت پیشرفته که همه فناوریهای روز در آن خلاصه شده است فروشنده تاکید کرد که حتما" 12 ساعت شارژ اولیه را رعایت کنید! باور کنید داشتم شاخ و دم در می آوردم. شما هم اگر ادامه مطلب را بخوانید متوجه می شوید چقدر افکارمان به دلیل به روز نبودن کهنه شده است.

در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.

 

الف-باطریهای نیکل کادمیوم

اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا" نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.

در واقع این باطریها بودند که اولا" شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا" هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.

تقریبا" 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

 

ب-باطریهای یون لیتیومی

اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.
کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا" برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا" شارژ گردند.

 

ج-باطریهای لیتیوم پلیمری

اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمنتر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا" نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.

این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.

چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.

خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا" شارژ 12 ساعته کاملا" منسوخ و یک سنت پارینه سنگی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است.

 

 
منبع:
 


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

یک روش ساده اما کارآمد جهت حفاظت از رمز عبور

 

قصد داریم یک ترفند جالب و در عین حال ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پسورد یاهو مسنجر و همین طور سایر رمزهای عبور خود را از دست هکرها در امان بدارید. با این ترفند کار بسیاری از تروجان ها و برنامه های جاسوسی صفحه کلید را دچار اختلال خواهید کرد.

در الگوریتم بسیاری از نرم افزارهای جاسوسی صفحه کلید (‌KeyLoger) و تروجان ها، کلید Space در انتهای پسورد در نظر گرفته نشده است.


از همین طریق میتوان این ترفند را صورت داد:
کافی است در پسوردی که برای خود ایجاد میکنید در پایان آن یک Space بزنید و یک فاصله ایجاد کنید. به همین راحت کار بسیاری از نرم افزارهای دشمن را دچار اختلال کرده اید.


دقت کنید از این به بعد باید هنگام وارد کردن پسورد، Space را هم در پایان پسورد بزنید.
به عنوان مثال برای رمز عبور beytoote کافی است آن را به صورت [beytoote[space ثبت کنیم.


هنگامی که پسورد شما هک میشود دیگر Space برای هکر نشان داده نمیشود و او پسورد را به همان شکل beytoote میبیند و در نتیجه در ربودن پسورد شما ناکام میماند.
البته دقت کنید این موضوع همواره 100% نیست و این روش نسبی جهت بالا بردن امنیت است.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/simple-protect-password.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

لازمه هر تارنما بعد از اتمام پروژه طراحی وب سایت ٬ پیدا شدن و دیده شدن توسط مخاطبان است. از طرفی به دلیل اینکه عمده کاربران از موتورهای جستجو برای یافتن سایت های دلخواه خویش استفاده می کنند، مهمترین وسیله ارگانیک برای جلب بازدید کننده ٬ سئو سایت برای درمان رتبه وبسایت در نتایج جستجو و بالا آمدن در صفحه اول گوگل است.

اگر به دنبال برندینگ و افزایش بازدید سایت و شفا رتبه و رنک الکسا و ورود بازدید کنندگان از گوگل و در نتیجه فروش بیشتر از طریق سایت خود با کمترین خرج و بازدهی بالا هستید، بهره از خدمات سئو چیره دست کارآزمودگان بازاریابی اینترنتی وب رمز در بهینه سازی و سئو وب سایت ٬ انتخابی هوشمندانه در جهت شفا رتبه الکسا و ورودی گوگل اغلب برای سایت و تارنگار شماست. لازم به بیان است در پروژه های طراحی وب سایت حرفه ای وب رمز، علاوه بر ارائه مشاوره سئو سایت ، آخرین متد و ابزارهای سئو وب سایت و افزایش بازدید سایت در کنار فرآوری محتوا بطور مجانی پیاده سازی شده که شروع بسیار نکوداشتن جهت افزایش بازدید واقعی و سپریدن سئو حرفه ای می باشد.

سئو وب سایت
سئو چیست؟

سئو چیست؟ سئو تارنما ، پیاده سازی روش هایی هوشمندانه است جهت افزایش رتبه و رنک سایت در نتایج جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو که مایه افزایش بازدید راستین شود. مواردی که در سئو و بهینه سازی سایت کارایی گذارند را به دو بخش کلی می طاقت دسته کرد: خدمات سئو درونی سایت و بهینه سازی بیرون از سایت.

به طور کلی موارد مهم درونی سئو وب سایت عبارتند از: شیوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود صفحات، ساختار صفحات، شیوه طراحی قالب، نحوه پیمان گرفتن محتوا در صفحه و…) و محتوای سایت و البته واژه ها کلیدی به شغل رفته در محتوای سایت. متخصصین بهینه سازی تارنما در وب رمز بعد از برگزاری جلسه مشاوره سئو ، بررسی کامل تارنما شما را از عقیده طراحی و محتوا و رسیدگی کاستی ها احتمالی آن در دستور کار قرار دیتا و پس از تحلیل وبسایت شما و رقبای آن، استراتژی لازم جهت رسیدن به قصد را رهنمود می دهند. در مواردی طراحی مجدد تارنما چیره دست جهت رسیدن به نتیجه قطعی ضروری است که این امر و انگیزه ها آن بدست کارشناسان ما در جلسه مشاوره سئو سایت بررسی و طرح خواهد شد و در چهره لزوم شما میتوانید با خیال راحت طراحی سایت خود را به ما بسپارید و از حصول نتیجه دلخواه اطمینان یابید.

بهینه سازی وب سایت
مزایای سئو وب سایت

با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ورودی بازدید وبسایت ها از طریق موتورهای جستجو سپریدن می پذیرد، جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که گرد از مهمترین طریق های افزایش بازدید سایت ، سئو و بهینه سازی تارنما می باشد. این سوژه آنجا اهمیت اکثریت پیدا می کند که بدانیم عمده بازدید کنندگان ورودی از طریق موتورهای جستجو هدفمند بوده و به پیگیری محصولات و خدمات شما هستند.

به عبارت سایر می توانیم امیدوار باشیم اغلب این بازدید کنندگان می توانند تبدیل به مشتری واقعی شوند. با توجه به هزینه کمتر این روش در مقابل دیگر گذرگاه های بازاریابی و تبلیغات ، و وانگهی بازدهی بالای آن و قابلیت مقایسه روندو نتایج شغل بطور شفاف، می توان باورپذیری کرد بهترین سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز ، سهم مندی خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت است و چون دیرکرد در شروع آن موجب عقب ابقاء از رقبا است، همین امروز جهت اقدام در گویه افزایش بازدید سایت و مشاوره سئو و برگزاری جلسه با کارشناسان ما در وب رمز تماس حاصل نمایید.

افزایش بازدید سایت
مراحل سئو سایت و بهینه سازی

مشاوره سئو

مشاوره سئو سایت ، تحقیق و برگزیدن واژه ها کلیدی موثر

مرحله بعد

بهینه سازی کدنویسی

بهینه سازی در ساختار و کدنویسی

مرحله بعد

استراتژی فرآوری لینک

استراتژی فرآوری بک لینک با ارزش

مرحله بعد

سئو سایت

استراتژی فرآوری محتوای درجه یک

مرحله بعد

شبکه های اجتماعی

پیاده سازی و اجرای چیره دست عملیات

مرحله بعد

گزارش افزایش بازدید

ارائه گزارش ماهانه افزایش بازدید

همین امروز جهت مشاوره سئو سایت خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشاوره و آنالیز سئو سایت وب‌رمز
برای شروع بهینه سازی سایت باید قدم‌هایی صحیح و مطمئن برداشت. گام آغاز دریافت مشاوره سئو است. کارشناسان سئو و بهینه سازی وب‌رمز سایت شما را باره تحلیل و بررسی پیمان داده و در نهایت یک پروپوزال و گزارش سئو از چگونگی وب‌سایت شما تهیه می‌کنند. در این گزارش سایت شما از از لحاظ سئو داخلی، سئو خارجی و تمامی مباحث مرتبط به سئو تکنیکال آنالیز می‌شود.

مشاوره سئو و بهینه سازی

گزارش تحلیل سئو وب‌رمز
۱. در این گزارش از ۵ اکانت پرمیوم Ahrefs ،Moz ،Semrush، Alexa و Kwfinder و نرم‌افزارهای گوناگون استفاده می‌شود.
۲. در این گزارش متمایز از تحلیل ابزاری نظرات کارشناسی تیم سئو و دیجیتال مارکتینگ وب‌رمز به‌طورکامل قید خواهد شد.
۳. دراین گزارش از نمودارها و جداول و تصاویر مختلف که در بر گیرنده تحلیل وضعیت سایت است استفاده می‌شود.
۴. تحلیل نقاط قوت و سستی وب‌سایت شما و تبیین راهبرد سئو برای سایت
۵. این گزارش بین ۱۵ لغایت ۲۰ صفحه بصورت PDF تعبيه می‌شود.
۶. خرج تعبيه این گزارش به اتفاق با یک جلسه مشاوره حضوری یک‌ساعته در یک پکیچ عرضه می‌شود که خرج آن ۵۰۰ هزار تومان است و امکان خرید آن بصورت آنلاین وجود دارد.
۷. زمان تعبيه این گزارش ۷ روز کاری خواهد بود.
۸. در صورت خرید این پکیج و عقد قرارداد سئو سایت با وب‌رمز هزینه این پکیج از قرارداد شما کسر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه فناوری الف،  ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۳  3980920031

نرم افزار پیام دهی واتس‌اپ اعلام کرد بسیاری از مدل های اندروید، آیفون و ویندوز فون را از اول فوریه ۲۰۲۰ پشتیبانی نخواهد کرد.

واتس‌اپ در میلیون‌ها گوشی همراه متوقف می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایندیپندنت، واتساپ به زودی عملکرد خود را در میلیون‌ها گوشی همراه متوقف می‌کند. این نرم افزار پیام دهی اعلام کرد دیگر دستگاه های تلفن همراه قدیمی را پشتیبانی نخواهد کرد.

این شرکت که تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد در صفحه خود اعلام کرد که چه گوشی هایی دیگر نمی توانند به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشند و ادعا کرد این اقدام برای حفظ امنیت کاربران ضروری است.

بسیاری از مدل های اندروید، آیفون و ویندوز فون از اول فوریه 2020 تحت تاثیر قرار می گیرند.

واتساپ دیگر در آیفون هایی که iOS 8 یا قبل از آن را دارند کار نخواهد کرد. این گوشی ها اولین بار در 2014 توسط اپل معرفی شدند. یعنی افرادی که آیفون6 یا مدل‌های جدیدتر آن را دارند نگران از دست دادن واتساپ نباشند.

واتساپ اعلام کرد:« ما پیشنهاد میدهیم از جدیدترین iOS در دسترس برای گوشی هایتان استفاده کنید».

اندروید هایی که از مدل های قدیمی تر از 2.3.3 با عنوان اندروید های جینجربرد استفاده می کنند هم دیگر تحت حمایت واتساپ نخواهند بود و هر که تلاش کند حساب جدیدی ایجاد کند یا حساب قبلی خود را با استفاده از اندروید های قدیمی تر تایید کند، بلاک خواهد شد. اندرویدهای جینجربرد در 2010 به بازار آمدند. گوشی های هوشمند هواوی، سونی و گوگل از این اطلاعیه معاف هستند.

ویندوز فون هایی که سیستم عامل 8.1 یا بعد از آن را دارند هم همچنان واتساپ را در اختیار خواهند داشت.

کاربران واتساپ می‌توانند سیستم عامل‌های خود را به روز رسانی کنند و همچنان از واتساپ استفاده کنند ولی مدل های قدیمی تر گوشی های همراه با راه اندازی سیستم عامل های جدید هم مشکل خواهند داشت و اجازه نصب آنها را نمی دهند.

این اولین بار نیست که واتساپ حمایت خود را از گوشیهای قدیمی برمیدارد. واتساپ قبلاً قطع حمایت از کاربرانش را به خاطر امنیت آنها تصمیمی سخت می دانست.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980920031.html



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

رکت اپل به تازگی سیستم عامل های جدید iOS ۱۳.۳، ،iPadOS ۱۳.۳، watchOS ۶.۱.۱ و tvOS ۱۳.۳ را منتشر کرد. اگر از دستگاه اپلی برخوردار هستید می توانید هم اکنون هر یک را دریافت نمایید.

انتشار سیستم‌عامل «iOS ۱۳.۳» با ویژگی‌های امنیتی جدید

به گزارش الف، برای iOS 13.3 اپل ویژگی های جدیدی در نظر گرفته که می تواند در زمینه امنیت مفید باشد. در نسخه جدید بیشتر باگ های سیستم عامل  iOS 13 برطرف شده و شاهد یک نسخه کمتر دارای نقص هستیم. البته پیش از  iOS 13.3، شرکت اپل بروزرسانی های محدودی منتشر کرد که چندان موثر واقع نشد. 

یکی از مهمترین ویژگی نسخه جدید قابلیت کنترل والدین است. با  iOS 13.3، والدین می توانند در دستگاه اپل خود محدودیتی ایجاد کرده تا آنها برای مدت مشخصی از آیفون استفاده کنند. از دیگر مشکلات نسخه قبل میموجی های آزار دهنده ای بود که در بخش صفحه کلید ناراحتی را برای افراد به دنبال داشت. 

با  iOS 13.3 افراد قادرند شخصی سازی میموجی را غیرفعال کرده تا دیگر در بخش صفحه کلید شاهد آن نباشند. در بحث امنیتی نیز اپل کلید امنیتی FIDO2 را به مرورگر سافاری افزود. بنابراین اگر نیاز دارید که به صورت امن وارد حساب کاربری خود گردید، توانایی متصل کردن یکی از این کلید‌های امنیتی به پورت لایتنینگ ، بلوتوث یا NFC را با امنیت بیشتر خواهید داشت.

در 13.3 iPadOS نیز تغییرات شبیه به iOS 13.3 بوده و تفاوت بسیاری مشاهده نمی شود. با  13.3 tvOS نیز افراد می توانند تغییرات قبلی سیستم عامل اپل را با Up Next فعال کنید. در watchOS 6.1.1 ویژگی چندان جدیدی در کار نیست و بیشتر مشکلات قبل برطرف شده است.

برای مشاهده لیست کامل ویژگی های سیستم عامل iOS 13.3 بهتر است به بخش بروزرسانی آیفون خود مراجعه کرده تا با فهرست کاملی رو به رو شوید.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980921076.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به نظر بعضی از کارشناسان، بازاریابی تلفنی در جامعه امروز مرده است. و تاثیر و اثر بخشی لازم که در طی ده های پیش داشت را ندارد. با این حال کماکان شرکت هایی هستند که این روش را روش دلخواه و کارآمد می دانند. به عقیده من لازم است کمپانی هایی که هنوز از این طریق کاربرد می کنند و بازاریابی خود را از این روش قبل می برند، تکنیک های زیر را در جهت افزایش پرتو بخشی آن و شفا فرایند تعقیب های خویش به پیشه می گیرند.

۱ – لطفاً ربات نباشید! و گفتگو های خود را بر بنیاد بیچارگی مشتری پیش ببرید.

در هنگام بازاریابی تلفنی، لحن گفتگو شما هنگام برخورد با مشتری بسیار تعیین کننده است. سعی کنید در این مواقع به چهره یکنواخت گفتگو نکنید. یکنواختی لحن صدا اعتماد طرف مقابل به شما را از بین خواهد برد و این پرماسیدن را منتقل می کند که تاین مشتری هم یکتا از هزاران مشتری در میانی مشتریان شماست. لحن صدای شما باید لذت تقسیم و دلنشین باشد، گویی طرف مقابل، اولین مشتری شما در درازا روز است. مشتریان علاقه بسیاری به متفاوت بودن دارند و در این چهره تریجح می دهند که حرف های شما را بشنوند.

۲ – زمان پسندیده تماس خویش را گزینش کنید (بدانید که چه هنگام باید تماس بگیرید.)

برای بازاریابی تلفنی در گردآور های مدل B2B، مسئله مهم، گزینش سررسید پسندیده برای برقراری تماس می باشد. هر مشتری بر اساس کسب و کار متفاوت خویش و وانگهی نقشی که در سازمان دارند، موعد پسندیده برای پیگیری ویژه خود را خواهد داشت. بر اساس نتایج رسیدگی ها و تحقیقات سپریدن شده، سررسید هایی که بهترین نتایج ممکن را ارائه می دهند، عبارتند از:

– از ۱۰ تا ۱۱٫۳۰ صبح

– ۵ دقیقه پیش از آغاز ساعت پس که مدیران هنوز وارد جلسه نشده اند.

– صبح زود قبل از اینکه سوداگری به معنای واقعی آغاز شود.

۳ – از پیش چهارچوب هایی برای تماستان داشته باشید.

حتی اگر شما در سوداگری خود باتجربه نیز باشید، داشتن یک چهارچوب مشخص برای تماس تلفنی ضروری است. این مدل تماس شما را از دیگر تماس های غیر از فروش جدا می سازد. چهارچوب مربوط به یک تماس، شامل موارد ذیل است:

– پیش از نخست تماس و یا قبل از شروع مکالمه، لغایت مرز امکان مطمئن گردید که مشتری مقارن به کار دیگری مشغول نباشد و نیز اطمینان حاصل کنید که در سررسید مناسبی تماس گرفته اید. البته این مساله نیازمند در عقیده داشتن مولفه هایی از جمله شناخت کسب و کار مشتری و نقش فردمورد عقیده می باشد. بنابراین اطلاعات طرف خود را در نرم افزار CRM تان به واقعیت ثبت نمایید.

– سوالی مرتبط با کسب و کار خود بپرسید. برای نمونه سوال کنید که “شما در حال آماده چگونه از X کاربرد می کنید؟” اپرسش درباره مسائل غیر کاری و حاشیه ای حس چندان مثبتی به مشتری منتقل نمی کند

– توصیه خویش را بیان کنید. این رهنمود باید واضح و روشن باشد.

– این اطمینان را بدهید که نگرانی ها و دغدغه های آن ها را درک می کنید و برای رفع آن ها مسیر حل دارید. برای این منظور باید دغدغه های مشتری خود را از آغاز شناسایی کنید.

– اگر مشتری گویه ی کسب و کارتان را پسندید، تماس تلفنی بعدی را همان هنگام با وی منسجم کنید. و حتما کوشش کنید که چندین موعد متفاوت در روزهای مختلف هفته برای تماس و یا ملاقات بعدی در عقیده داشته باشید.

– بدانید که چه زمانی و چگونه باید تماس را به اتمام برسانید و برای آن برنامه داشته باشید. نتیجه پایانی برای تماس خیلی می تواند مهم و تعیین کننده باشد.

۴ – اطلاعات بیشتری از کسب و کار خویش ارائه دهید.

تکنیک های فروش تلفنی

شنیدن عبارت “برای من اطلاعات بیشتری بفرستید” از طرف مشتری هر چند امیدوار کننده است، ولی اگر در ۲ دقیقه نخست آغاز تماس باشد، به این معنی است که مخاطب تمایلی به پیوستگی مکالمه نداشته و شیوه­ای مودبانه برای پایان دادن به تماس تلفنی در قبل گرفته است. این مساله یعنی مشتری جواب قانع کننده ای را اخذ نکرده است.

در این حالت نباید فقط به گفتن “بله” اکتفا کنید؛ بلکه باید ادامه دیتا و پافشاری کنید اطلاعات ارسالی شما کاملا متناسب با احتیاج مخاطب است. در پیوستگی کوشش کنید اطلاعات مفید و باره دربایستن آن ها را در اختیارشان قرار دهید و سپس مکالمه را به فرجام برسانید. این فرمایش می تواند جهت پیشبرد و تداوم فرایند فروش و بازاریابی بکار رود.

۵ – اهداف واقع بینانه و قابل دسترس داشته باشید.

قبل از اقدام برای هرگونه بازاریابی تلفنی، باید به این جستار واقف باشید که فروش فوری به این شیوه ، پدیده ای کمیاب است. افراد موردنظر شما کاملاً غریبه هستند و هیچ ایده ای در این باره که شما چه کسی هستید و اینکه می خواهید چه فرآورده یا خدمتی بفروشید، ندارند. مثلاً به جای تعیین این هدف که در مدت زمان X، Y مقدار از محصول یا خدمت خویش را بفروشید، قصد واقع بینانه تری گزینش نمایید؛ به نوع ای که دستیابی به آن الی حد بسیار زیادی امکان پذیر باشد. گزینش اهداف دست نایافتنی، مشتری را از ادامه مشارکت دلسرد کرده و به نتیجه مد نظر مدنظرتان نخواهید رسید.

در پایان باید ذکر کرد بازاریابی تلفنی مهارتی است که در درازا سررسید تکمیل می گردد و موارد ذکر شده باید در طولانی مدت و بصورت همیشگی تمرین شوند لغایت خروجی های مناسبی برای شما به همراه داشته باشند. از این رو تمرکز بر تمرین مداوم و ممارست بر آموزش و یادگیری تکنیک های این روش بازاریابی می تواند کماکان در حفظ این روش تاثیرگذار باشد.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, حافظه 32 ترابایتی
شرکت "اینتل" حافظه SSD خط‌کش مانند خود را که دارای ظرفیت ذخیره‌سازی 32 ترابایتی است، معرفی کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اینتل اولین درایو حالت جامد(SSD) به شکل خط‌کش خود را که یک دستگاه عجیب و غریب با طول 12 اینچ و ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار زیاد است، رونمایی کرد.

 

اینتل در سال گذشته شکل جدیدی را ابداع کرد تا فضای ذخیره‌سازی را تا حد امکان با راندمان مطلوب حرارتی افزایش دهد.

 

درایو "DC P4500" اولین درایو با این طراحی است و 32 ترابایت حافظه را در یک بیستم فضایی که تاکنون در هارد دیسک‌های معمولی مورد نیاز بود، فراهم می‌کند. مصرف برق این درایو همچنین یک دهم دستگاه‌های رایج شده است.

 

درایو حالت‌جامد یا اس‌.اس‌.دی (SSD) که به نام دیسک حالت‌جامد یا دیسک الکترونیکی نیز شناخته می‌شود(گرچه دارای هیچ‌گونه دیسک یا موتور چرخان نیست) یک ابزار حافظه است که برای ذخیره‌سازی دائم داده‌ها از تراشه استفاده می‌کند.

 

"Solid State Drives" یا به عبارتی همان SSD در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای هاردهای "Hard Disk Drive" یا HDD شود. در واقع SSD حافظه مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است.

 

هارد دیسک‌های معمولی HDD صفحاتی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحات می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ‌کدام از اجزای داخلی SSD در حال چرخش نیستند و یک حافظه فلش است که فوق‌العاده محکم و بادوام است. در نتیجه در اثر سقوط از ارتفاع کاملا مقاوم بوده و نسبت به HDD معمولی دوام بیشتری دارد.

 

از آنجایی‌که مزایای استفاده از SSD فلش قابل توجه هستند، به لحاظ قیمت نیز با هاردهای معمولی کاملا متفاوت هستند. این نوع درایوها گران‌قیمت هستند و طبعا لپ‌تاپ‌های مجهز به SSD گرانتر از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر HDD هستند.

 

به رغم آن SSD هم به لحاظ سرعت عملکرد و هم از نظر میزان مصرف انرژی به مراتب بهتر از HDD است.

 

 SSD هم سرعت عملکرد بیشتری دارد و هم برق کمتری مصرف می‌کند که به دنبال آن موجب افزایش عمر باتری لپ‌تاپ نیز می‌گردد. با این حال از نظر میزان ذخیره‌سازی داده‌ها نسبت به HDD ظرفیت کمتری دارد.

 

اینتل معتقد است که 32 عدد از SSDها می‌توانند کنار هم قرار بگیرند تا یک پتابایت را در یک اسلات یک سرور ذخیره کنند.

 

در عین حال، شکل منحصر به فرد این دستگاه به این معنی است که تنها به نیمی از جریان هوا در SSDهای معمولی برای خنک نگه داشتن آن نیاز دارد. این یکی از دلایلی است که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داده در جهان نظیر آی.بی.ام، مایکروسافت و تنسنت(Tencent) از SSD جدید "خط‌کش" برای پشتیبانی از سرویس ابری و عملیات‌های مرکز داده خود استفاده می‌کنند.

 

SSDها سریع‌تر از انواع دیگر تکنولوژی، هم برای مصرف کنندگان و هم برای ارائه دهندگان فضای ابری در حال پیشرفت هستند.

 

سامسونگ به تازگی نوید یک تبلت با SSD 4 ترابایتی را داده است و وعده داده که این تبلت به عنوان یک حرکت بزرگ در SSDهای مخصوص مصرف کنندگان معرفی خواهد شد.

 

البته شما باید هنوز برای تصاحب یک SSD  32 ترابایتی صبور باشید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11005762.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی
کارشناسان معتقدند گوشی تازه رونمایی شده Oppo F9 بهترین گوشی ناچ‌دار(شکاف بالای اسکرین) فعلی جهان است.

به گزارش خبرآنلاین، با یک نگاه جدی به این گوشی می‌توان فهمید طراحی لبه بالایی گوشی حتی بهتر از گوشی اسنشال شده است و کوچک و ظریف بودنش ستودنی است که ظاهری پانچ مانند به آن داده ، درحالی‌که روی برخی گوشی‌ها حالت اضافی و زائده مانند دارد.{لینک}

 

اصالت طراحی ناچ/ Notch متعلق به اپل و آیفون است اما کمپانی چینی اوپو آن را به اوج رسانده است. این گوشی از سایز زوایا نیز گوشی جذابی محسوب می‌شود و پخش رنگ و بازتاب نور از یک گوش شروع‌شده و به گوشه دیگری ختم می‌شود.

 

اوپو اف 9 مجهز به پردازنده مدیاتک هلیو P60 با معماری 8 هسته‌ای و ال سی دی 1080 پیکسل، 6 گیگ رم و 64 گیگ حافظه و باتری 3500 میلی‌آمپر روی پورت میکرو یو اس بی؛ شاید یک پرچم‌دار واقعی نباشد، اما اولین گوشی با محافظ گوریلا گلس 6 است که وارد بازار جهانی در هند و آسیا و خاورمیانه می‌شود.

 

دوربین اصلی در پشت گوشی 16 و 2 مگاپیکسل است و دوربین سلفی نیز 25 مگاپیکسل تعریف‌شده است.

 

اوپو قرار است همین گوشی را با پردازنده اسنپ دراگون 670 و اسکرین اولد به نام R17 این هفته وارد بازار چین کند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی

 

 

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برقراری یک بستگی خوب با سایرین هنر است و استفاده از آن برای پیشبرد اهداف، یک علم! شیوه برخورد با مشتری، تأثیر زیاد زیادی روی برند شما دارد. هیچ‌چیز مانند یک مکالمه‌ی دلنشین نمی‌تواند رضایت مشتریان را در طولانی مدت حفظ کند.

زمانی که شما با ملاحظه و به کارگیری طریق خاصی اطلاعات را به مشتری منتقل می‌کنید (یا از آن‌ها فیدبک می‌گیرید!)، بازدهی بسیار بهتری را در کسب‌و‌کار خود نگریستن خواهید کرد. مطمئن باشید این بازدهی به مراتب بهتر از کوپن‌های تخفیف و لوگوی جدید وب‌سایت‌تان خواهد بود. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم ارائه خدمات خوب به مشتریان، یکتا از عوامل اصلی موفقیت شما هستند و شیوه تصادف با مشتری نیز احد از فاکتورهای ارائه خدمات خوب به مشتری است.

با این اوصاف، سوال اصلی اینجاست که برقراری یک بستگی خوب در سررسید صحبت با مشتریان به چه معناست؟ برای آنکه بدانیم چگونه با مشتری گفتگو نماییم باید چه راهبرد را در قبل بگیریم؟

اولین اصل در ارائه خدمات به مشتریان این است که با انسان‌ها، همانند یک انسان تصادف کنید. در حقیقت، معنی این اصل، همان جمله‌ی معروفی است که می‌گوید: "با سایرین همانطور برخورد کن که برادر داری با درون تصادف شود!". اگر این ریشه-بن-بیخ را در ذهن خویش و کارکنان مجموعه‌تان جا بیاندازید، مطمئن باشید که به نتایج بسیار خوبی دست می‌یابید.

ما در این نوشتار منظور داریم در باره نحوه‌ برخورد با مشتری‌ و چگونگی گفتمان با آن‌ها صحبت کنیم. در این مقاله خواهید آموخت که چگونه می‌توان با یک مکالمه‌ی مفید، بهترین نتیجه را در کسب‌و‌کار گرفت. همچنین، به شما می‌گوییم که چگونه باید به سوالات آن‌ها پذیرش دیتا و مشکلاتشان را برطرف کنید.

نکات این مقاله در 3 دسته برای شما تنظیم شده است که هر تقسیم دربرگیرنده نکات مهمی در ارتباط با روش صحبت با مشتری هستند. این 3 تقسیم عبارتند از:

حفظ لحن مکالمه در زمان گفتگو کردن: یک لحن ویژه برای گفتگو کردن با مشتریان خود در نظر بگیرید و کوشش کنید به کارکنان خویش بیاموزید همیشه از این لحن برای تمام مکالمات خویش استفاده کنند.
مدیریت مکالمات دشوار و دشوار: گاهی اوقات ممکن است بخواهید خبر بدی را به مشتریان خود انتقال دهید. در این اثناء باید بدانید با چه روش‌هایی می‌توانید مشتریان را شاد و راضی نگه دارید.
خشنود کردن مشتریان: نکات ریز و اضافی که شاید در نگاه نخست چندان مهم به عقیده نرسند، ولی به شدت در دلشاد کردن مشتریان تاثیر دارند.
اگر به دریافتن این نکات علاقه دارید، رهنمود می‌کنم حد این نوشتار را مطالعه کنید.

حفظ لحن مکالمه در موعد گفتگو کردن
بخش اول

حفظ لحن مکالمه در موعد گفتگو کردن
یک موسیقی را در نظر بگیرید، اگر خواننده نتواند در درازا ضبط آهنگ لحن خود را حفظ کند، نتیجه پیشه آهنگی بد خواهد شد که هیچ کس به آن گوش نخواهد داد! برای مثال۲ عبارت "امری باشه؟" و "کمک دیگری از دست من ساخته ‌است؟"هر دو، یک سوال هستند و معنی یکسانی می‌دهند، ولی لحن ذکر متفاوتی دارند. در نتیجه، تأثیر متفاوتی روی مشتری می‌گذارند.

همانطور که برای تیم حمایت خود لحن خاصی را برای برخورد با مشتری تعریف می‌کنید، بهتر است معیارهایی را هم برای مکالمات‌شان با اشخاص در نظر بگیرید. این پیشه باعث می‌شود کارکنان تیم پشتیبانی‌تان نه تنها به لحن مورد نظرتان دست پیدا کنند، بلکه مشتریان شما نیز انگاشت نمی‌کنند که از روی یک متنِ آماده به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

۱- لحن مکالمه را یک طیف در عقیده بگیرید
همان مثال بالا و ۲ عبارت "امری باشه؟" و "کمک دیگری از دست من ساخته ‌است؟" را در نظر بگیرید.

 

استفاده از عبارت اول، مشتری را به سمت محدوده‌ی قرمز رنگ هدایت می‌کند (که محدوده‌ای است که نشان‌دهندۀ بدخلقی طرف گفتمان است). عبارت دوم، مشتری را وارد منطقه‌ی سبز رنگ می‌کند. استفاده از این نوع عبارات هم دوستانه است و هم حرفه‌ای به عقیده می‌رسد. بنابراین، روش تصادف با مشتری را طوری گزینش کنید که در طیف سبز قرار بگیرد.

برای مثال پیام ذیل را در عقیده بگیرید:

سلام رامین عزیز،

متاسفیم که سفارش شما با تاخیر ارسال شد. ما بسته سفارشی شما را (با هزینه‌ی خود) برایتان ارسال کردیم و انگار می‌کنیم که سفارش شما تا 1 ساعت سایر به دست شما خواهد رسید. از پیک خود خواستیم که برای تحویل سفارش تاییدیه دریافت کند، پس یادتان باشد که فیش سفارش را برای ما امضا کنید. راستی، تولدت هم مبارک!

با تشکر

۲- با لحن مثبت صحبت کنید
لحن مثبت مکالمه را به سمت جلو پیش می‌برد و از سوءتفاهم‌های احتمالی بازداری می‌کند. کلماتی مشابه نتوانستن، نشدن و باید بار منفی دارند و بهتر است در زمان صحبت با مشتری از آن‌ها کاربرد نکنیم.

همیشه به خاطر داشته باشید که بر روی مشکل تمرکز کرده و به گذرگاه حل آن فکر کنید؛ به جای آنکه یک عکس‌العمل بدون اندیشه سپریدن دهید.

مثال‌های پایین را در عقیده بگیرید:

بد: "نه ما آن چه می‌خواهید را نداریم."

معمولی: "متوجه هدف شما شدم و می‌دانم که این خاصیت مفید است، اما متأسفانه در حال آماده برنامه‌ای برای به کارگیری این خاصیت نداریم."

خوب: "بسیار سپاس هستیم که وقت خویش را در گزین کردن ما پیمان داده‌اید و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشته‌اید. در حال حاضر، امکان استفاده از این خاصیت هستی ندارد. اکثر ویژگی‌هایی که ما بعدها به محصولاتمان اضافه می‌کنیم از ایده‌های شما گرفته می‌شوند. از اینکه ایده‌ی خود را با مطرح کرده‌اید سپاسگزاریم."

مثال دیگری را نظر بگیرید. فرض کنید گرد از محصولات شما پایان یافته و ۱ ماه موعد می‌برد تا موجودی انبار تکمیل شود. حال می‌خواهید این اطلاعات را در پسندیدن مشتری قرار دهید. به پاسخ‎‌های زیر دقت کنید:

لحن منفی
من نمی‌توانم لغایت یک ماه آینده این محصول را در اختیار شما قرار دهم. در حال حاضر در انبار موجودی نداریم و شما باید چند هفته صبر کنید، ولی می‌توانیم سفارش شما را امروز ثبت کنیم.

لحن مثبت
محصولی که شما می‌خواهید تازه سفارش داده شده و تا یک ماه آینده در انبار موجود خواهد شد. من می‌توانم سفارش شما را همین الان ثبت کرده و به محض کامل شدن موجودی انبار، برایتان ارسال کنم.

اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که در لحن مثبت، بر روی راه حل مشکل تمرکز شده است. همچنین، میزان مأیوس شدن مشتری‌ها را نیز کاهش می‌دهد. مشتری‌ها به مشکلات شما اهمیتی نمی‌دهند و همنشین دارند بدانند که سخت خودشان چگونه رفع خواهد شد.

استفاده از لحن مثبت در شرایطی که مشتری برای رفع مشکل باید با شما مشارکت کند، بهترین گذرگاه حل است. لحن مثبت شرایط را برای تعاملات آینده مهیا می‌کند. همچنین، مشتری احساس می‌کند که زمانش را هدر نداده است.

۳- کم گفتگو کنید، نه خشن!
هیچ اهمیتی ندارد که متن گفتگوی شما تا چه اندازه جالب است، بیستر کاربران ایمیل‌های طولانی را نخوانده رها می‌کنند. اگر حجم نوشته در ایمیل زیاد باشد، مطمئن باشید که اصلاً خوانده نخواهد شد.

تا جای شدنی از عکس، ویدئو و لینک کاربرد کنید لغایت پاسخ خود را کوتاه کنید. اگر مقاله‌ای درباره راه‌حل مشکلات مشتریان منتشر کرده‌اید، لینک آن را در ایمیل قرار دهید تا مشتری‌ها در صورت گرایش به آن مراجعه کنند.

هدف از ارائه پشتیبانی به مشتریان، اجابت به سوالات‌شان است لغایت حس کنند مشکلات‌شان به گوش شما می‌رسد. البته باید پروا داشته باشد که ممکن است ارائه یک لینک به کاربر دشوار کاربر را برطرف کند، اما قرار دادن آن در چند جمله اختصار باعث ایجاد یک گفتگوی انسانی خواهد شد.

۴- به هنگام پذیرش دهید
درست است که شما می‌توانید پیام‌های مشتریان را ویرایش کنید، با نام خودشان ثبت کنید و مشکلشان را طی 30 ثانیه برطرف کنید، ولی همین موضوع ممکن است مایه شود برخی مشتریان تصور کنند که حتی پیام‌هایشان خوانده نشده است! برخی مواقع اوقات بد نیست، برای استجابت به برخی سوالات مشتریان چند دقیقه صبر کنیم.

البته، اگر مشتری شما در موقعیتی است که شدنی است از شدت عصبانیت موهای خود را بکند، بهتر است اجابت به سوالش را در اولویت خود قرار دهید.

بهتر است یک پوشه‌ای جدید (مجزا از صف اصلی پاسخگویی) برپایی کنید و پیام‌های مشتریانی که بایستگی چندانی ندارند را در آن قرار دهید. به این ترتیب، تیم حمایت شما می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که کدام کاربر فوراً به کمک دربایستن دارد.

۵- همیشه نام مشتری‌ها را بیان کنید
اگر در درود و احوالپرسی ابتدایی موجود در سررسید تصادف با مشتری، اسم او را بیان نکنید، فرصت زیاد مناسبی برای به کارگیری روانشناسی فروش را از دست خواهید داد. فرصتی که می‌تواند به هوده شما باشد. نویسنده و خطیب سرشناس دیل کارنگی (Dale Carnegie)، همواره به خوانندگان خود یادآوری می‌کرد که:

نام هر فرد برای خودش، زیباترین، مهم‌ترین و شیرین‌ترین صدای موجود در تمام زبان‌ها است.

از عقیده روان‌شناسی تأیید شده که مشتریان دوست دارند اسم خویش را از زبان کارشناس حمایت بشوند. این پیشه تأثیر فوق‌العاده زیادی روی روحیه‌ی آن‌ها خواهد گذاشت. همچنین، به یاد داشته باشید که اسم آن‌ها را صحیح تلفظ کرده یا از همان طریق املایی خودشان کاربرد کنید. برخی افراد روی این سوژه حساسیت دارند. بنابراین در به پیشه بردن نام افراد دقت کنید.

۶- با لحن خودشان گفتگو کنید

چگونه بازاریابی فروش و ارتباط با مشتری داشته باشیم؟


صحبت کردن مشتریان نشانه می‌دهد که شما در طرف آن‌ها پیمان دارید. برای مثال اگر یک مشتری با لحن رسمی گفتگو می‌کند، شما نیز همین کار را اتمام دهید. ولی اگر آن‌ها خیلی راحت و صمیمی صحبت می‌کنند، شما نیز با لحنی خودمانی با آن‌ها گفتگو کنید.

همچنین، اگر عصبانی هستند، با آن‌ها کاملاً جدی صحبت کنید (اما عصبانی نشوید!) و اگر هیجان دارند، شما هم با انرژی با آن‌ها صحبت کنید. به کارگیری لحن همانند ارتباط عمیق‌تری وسط شما و مشتری برپا می‌کند.

در تصادف با مشتری، طیف لحنی که در بالا به آن اشاره کردیم را به یاد داشته باشید. نقطه‌ای که مشتری دلشاد می‌شود جایی است که شما با مشتری با لحن خودش گفتگو می‌کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که این لحن نباید حالت تمسخر به خویش بگیرد!

۷- در شوخی کردن پروا کنید
ابتدا از میزان خوشنودی مشتری‌ها مطمئن شوید، سپس با آن‌ها شوخی کنید. مخصوصاً اگر پاسخ خویش را به چهره ایمیل یا پیام متنی ارسال می‌کنید، باید دقت اکثریت به هزینه دهید زیرا لحن شوخی، از راه متن منتقل نمی‌شود. درست است که به کارگیری ایموجی‌ها و Gifها می‌تواند در توضیح شوخی شما استعمال داشته باشند، ولی با این حال هیچ فونت مشخصی برای جوک و مزاح وجود ندارد. بنابراین، بهتر است که تمام کلمات خود را با دقت گزینش کنید.

اگر مشتریان، مزاح را نخست کردند، شما هم با لحنی مودبانه و با یک مزاح به آن‌ها پاسخ دهید. مطمئن باشید که این کار در ذهن مشتری به عنوان یک نکته مثبت ثبت خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ, تبدیل عکس واقعی به عکس کارتونی

تبدیل عکس به کارتون

 

علاقه‌مندی کاربران به عکسبرداری و ویرایش عکس به قدری است که اپلیکیشن‌هایی که قادر به ایجاد تنوع در عکس‌های ساده و تکراری شده باشند، به سرعت مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند. تبدیل عکس به تصاویر کارتونی یکی از فیلترهای جذاب در اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر محسوب می‌شود.

در ادامه شما را با چند ابزار برای تبدیل عکس به کارتون آشنا می کنیم :

 

ابزار آنلاین "تبدیل عکس به کارتون" Cartoonize :

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ, تبدیل عکس واقعی به عکس کارتونی

برنامه تبدیل عکس به کارتون

 

با استفاده از سرویس Cartoonize شما با یک کلیک می توانید عکس خود را به صورت رایگان کارتونی کنید. رابط کاربری برنامه بسیار ساده و آسان است. برای استفاده از این سرویس ابتدا به آدرس سایت این برنامه در مرورگر خود بروید.

 http://www.cartoonize.net/

 

حالا با زدن گزینه Upload from Disk عکس مورد نظر را از کامپیوتر خود آپلود کنید. البته می توانید عکس های وبسایت های مختلف با داشتن URL آن ها را نیز وارد کنید.

بعد از آپلود از پنل سمت چپ، اثر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با کلیک روی هر افکت، عکس خود را به آن شکل تبدیل می کنید.

 

به همین سادگی بدون نیاز به فتوشاپ می توانید تبدیل چهره به کارتون را انجام دهید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ:

تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید.

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ, تبدیل عکس واقعی به عکس کارتونی

 تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ

 

یک کپی از لایه اصلی خود بگیرید.

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ, تبدیل عکس واقعی به عکس کارتونی

 

به Filters > Blur > Smart Blur بروید. بسته به تصویر خود ، می توانید از این مقادیر استفاده کرده یا به موارد دلخواه خود تغییر دهید.

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ, تبدیل عکس واقعی به عکس کارتونی

 تبدیل عکس به کارتون در فتوشاپ

 

این باعث کاهش بافت های پوست شده و تصویر شما را صاف می کند که بعداً اهمیت خواهد یافت.

 

با استفاده از (Ctrl + L) می توانید پنل levels را باز کنید. پنل levels ، می تواند به تنظیم کنتراست کمک کند و باعث شود تصویر شما به عنوان کارتون بهتر شود. تنظیمات را همانطور که می دانید تنظیم کنید یا آنها را تغییر ندهید. 

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ, تبدیل عکس واقعی به عکس کارتونی

تبدیل عکس به کارتون

 

پس از اتمام کار ، یک کپی از آن لایه تهیه کنید. لایه پس زمینه اصلی خود را کپی نکنید ، بلکه لایه ای را که فیلترها را اجرا می کنید کپی کنید.  

 

تبدیل عکس به شخصیت کارتونی در فتوشاپ, تبدیل عکس واقعی به عکس کارتونی

 

به Filters > Sketch > Photocopy بروید. اگر مایلید تنظیمات را تغییر دهید یا آنها را بدون تغییر بگذارید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/photos3-cartoon2-photo.html



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,اپل

اخیرا تحقیقی درخصوص میزان تنفر افراد از برندها در جهان انجام شد که در این پژوهش از ۵۰۰ نفر، سوالاتی درخصوص احساس آنها نسبت به برندها پرسیده شده و نتیجه بررسی‌ها نشان داد: تقریبا ۵۰ درصد از برندهای فهرست‌شده، از میان ۳۰ برند ارزشمند جهان بودند. برای نمونه، برندهای اپل و والمارت که از جمله برندهای باارزش دنیا به‌شمار می‌روند، به ترتیب در ۱۲ و ۹ درصد از پاسخ شرکت‌کنندگان مشاهده شدند. در گزارشی به این پرسش پاسخ داده شده که چرا یکی از برندهای جذاب مورد تنفر برخی از مصرف‌کنندگان قرار دارد؟

در سال‌های اخیر اپل به صورت متوالی به‌عنوان ارزشمندترین برند دنیا انتخاب شده است؛ اما این انتخاب نمی‌تواند دلیل محبوبیت این برند نیز باشد. همان‌طور که میلیون‌ها نفر در جهان از صمیم قلب، این شرکت و محصولات آن را دوست دارند، میلیون‌ها نفر نیز از این برند و دستگاه‌هایی که به بازار عرضه می‌کند، متنفرند. برای درک بهتر این موضوع، می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی رجوع کنید؛ جایی که می‌توانید نظرات هر دو گروه از کاربران را بخوانید. در اینجاست که متوجه خواهید شد تعداد افرادی که از اپل متنفرند، کم نیستند. حالا قرار است نگاهی دقیق‌تر به این ادعا بیندازیم و مشخص کنیم که اپل و برند این شرکت چه جایگاهی نزد کاربران دارند.


آیا واقعا مردم از برند اپل متنفرند؟
اخیرا تحقیقی درخصوص میزان تنفر افراد از برندها در جهان انجام شد که در این پژوهش از ۵۰۰ نفر، سوالاتی درخصوص احساس آنها نسبت به برندها پرسیده شده و نتیجه بررسی‌ها نشان داد: شرکت‌کنندگان، بیش از ۱۵۰ برند متفاوت را به‌عنوان برندهایی که از آنها نفرت دارند، قید کردند. جالب آنجاست که تقریبا ۵۰ درصد از برندهای فهرست‌شده، از میان ۳۰ برند ارزشمند جهان بودند. برای نمونه، برندهای اپل و والمارت که از جمله برندهای باارزش دنیا به‌شمار می‌روند، به ترتیب در ۱۲ و ۹ درصد از پاسخ شرکت‌کنندگان مشاهده شدند. نتیجه نشان داد که شرکت‌کنندگان نسبت به ارزشمندترین برندها، در مقایسه با برندهای کمتر ارزشمند، احساس نفرت بیشتری دارند. حالا باید دید که چرا مردم تا این حد از اپل نفرت دارند. پاسخ چندان پیچیده نیست؛ چون مردم اغلب چیزهایی را که همواره بهترین هستند، دوست ندارند. بسیاری بر این عقیده‌اند که برندهای ارزشمند، بیشترین حس تنفر را از سوی کاربران به خود جذب می‌کنند.

این مساله از طریق صفحات توییتری که علیه برندها ایجاد می‌شود یا اکانت‌های فیس‌بوکی و همچنین صفحات وب‌سایت‌هایی که نشان‌دهنده نفرت مردم از برندهای برتر یا شرکت‌های بزرگ است، نمود پیدا می‌کند. شاید بتوان دلیل این مساله را این چنین عنوان کرد که برندهای ارزشمند یا شرکت‌های بزرگ، همواره در صدر قرار دارند و جزو بهترین‌های کلاس خود هستند؛ به این معنی که شاید جایگاه این برند‌ها، یکی از دلایل نفرت از آنها باشد و میلیون‌ها نفر، تنها به این دلیل که این شرکت‌ها بهترین حوزه خود هستند، از آنها متنفرند. البته این مساله تنها به برندها یا شرکت‌ها محدود نمی‌شود و همه چیز و حتی ورزشکاری را که برای چند سال، عنوان بهترین ورزشکار را از آن خود می‌کند، شامل می‌شود. در این میان، شرکت اپل نیز سال‌هاست که در بسیاری از دسته‌بندی‌ها در صدر قرار گرفته است. این رویه نه‌تنها افزایش دوستداران این شرکت را به‌دنبال داشته، بلکه به تعداد افرادی که از آن متنفرند نیز اضافه کرده است. دلایلی که این افراد برای این حس خود عنوان می‌کنند عبارتند از:


اپل همیشه خود را تافته جدابافته می‌پندارد
کاربران اغلب به محصولاتی که از آن استفاده می‌کنند، توجه دارند تا شرکتی که آنها را تولید کرده است. درخصوص گوشی‌های هوشمند نیز افراد با توجه به نیازهای خود، گزینه‌هایی را انتخاب و از آنها استفاده می‌کنند و هرگونه توهین و بی‌احترامی ‌به انتخاب گوشی خود را توهین به شخصیت خود تلقی می‌کنند. در دنیای امروز نیز گوشی‌های هوشمند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اندروید و iOS. محصولات اپل، تنها گوشی‌های مجهز به iOS هستند و این در حالی است که شرکت‌های بی‌شماری مانند گوگل، سامسونگ، هوآوی، وان‌پلاس، شیائومی‌ و... محصولات خود را با سیستم عامل اندروید روانه بازار می‌کنند. اینجاست که اپل خود را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌داند و این تمایز سبب می‌شود تا گروه مقابل، به دشمنان این شرکت تبدیل شوند و افرادی که از دیگر برندها استفاده می‌کنند، در برابر اپل و محصولاتش جبهه بگیرند. برای مثال، دارندگان مدل‌های اندروید و iOS معمولا بر سر کوچک‌ترین ویژگی‌ها یا عملکرد قابلیتی خاص در گوشی‌های هوشمند، با یکدیگر به بحث و مشاجره می‌پردازند تا نشان دهند برند گوشی آنها، برند برتر است.


 القای حس خودبرتربینی به کاربران اپل
اپل اغلب به‌عنوان ارزشمندترین برند در جهان انتخاب می‌شود و این یعنی اهالی مانتین‌ویو برنده بازار سرمایه‌داری هستند. این شرکت نه‌تنها میلیون‌ها محصول را در سراسر جهان به فروش می‌رساند، بلکه این حس را در کاربران به‌وجود می‌آورد که این محصولات، آنها را به انسان‌های بهتر و شاید هم برتر تبدیل می‌کند. حتما این جمله را شنیده‌اید که می‌گوید: ابزارهای شگفت‌انگیز را در اختیار افراد قرار بده و ببین که چه کارهای شگفت‌انگیزی با این ابزارها انجام می‌دهند. اگرچه این جمله هرگز اشتباه نیست، اما بسیاری از کاربران محصولات اپل مانند آی‌فون یا مک‌بوک، هیچ کار شگفت‌انگیزی هم انجام نمی‌دهند. اما اپل از طریق ابزارهای بازاریابی و تبلیغات و همچنین القای حس برتر بودن به کاربران، تلاش کرده تا افراد بیشتری را به استفاده از محصولات خود ترغیب کند. اینجاست که پرداخت صدها یا هزاران دلار برای محصولی که نمونه مشابه آن می‌تواند همان کارها را انجام دهد، هرگز توجیه منطقی ندارد. بسیاری از افرادی که نسبت به اپل حس نفرت دارند، بر این عقیده‌اند که نباید چنین اجازه‌ای را به اپل داد تا بتواند احساساتی از این دست را صرفا برای فروش بیشتر محصولات خود ایجاد کند.


 نگاه متفاوت اپل
همه ما دوست داشتن بی‌چون و چرای شیء، فرد یا هر چیز دیگری را تجربه کرده‌ایم؛ وضعیتی که در آن حاضریم بی‌قید و شرط و بدون توجه به آنچه می‌گوییم، از آن سوژه تعریف و تمجید کنیم. این مساله درخصوص طرفداران اپل نیز صدق می‌کند؛ به طوری که دیگر به نقطه‌ای رسیده‌اند که از هر محصولی که این شرکت تولید و به بازار عرضه می‌کند، تعریف می‌کنند و اصلا به کیفیت، اشتباهات ساخت یا دیگر معایب آن توجهی ندارند. شاید برخورد با یکی از طرفداران محصولات اپل، این حقیقت را بیشتر برایتان جا بیندازد. افرادی که به هر طریقی سعی دارند تا نشان دهند محصولات اپل بی‌نظیرند و این مساله سبب می‌شود تا حس تنفر نسبت به این برند و محصولات آن در شما ریشه بدواند.


 عدم‌ارائه قابلیت‌های اولیه کاربران
اپل اغلب به‌دلیل برخی محدودیت‌هایی که برای کاربران خود به‌وجود می‌آورد، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. برای مثال، دارندگان محصولات اپل نمی‌توانند میانبر اپلیکیشن‌ها را در هر جایی که دلشان بخواهد قرار دهند، یا اینکه نمی‌توانند از قابلیت «ارسال از طریق بلوتوث» استفاده کنند. قابلیت‌های مشابه زیادی وجود دارند که اپل از ارائه آنها در گوشی‌ها و دیگر محصولات خود خودداری می‌کند. این موضوع اغلب موجب رنجش کاربران این شرکت می‌شود، چراکه فقدان ویژگی‌های کاربردی و این‌چنینی نه‌تنها کاربران عادی بلکه، کاربران به اصطلاح پیشرفته اپل را نیز آزار می‌دهد. این روزها بسیاری از دارندگان محصولات اپل، جزو افراد عادی و معمولی هستند و نیازی به چنین تمایزی میان محصولات خود با دستگاه ساخت دیگر شرکت‌ها ندارند. آنها و حتی کاربران پیشرفته، خواهان کار با دستگاهی هستند که بتوانند به راحتی از آن استفاده کرده و بتوانند مانند کاربران سایر دستگاه‌ها، کارهای ابتدایی و کاربردی را با آنها انجام دهند.


 مبهم بودن فعالیت‌های اپل
شاید یکی از دلایل عمده احساس بد کاربران نسبت به برند و محصولات اپل، مبهم بودن یا سوال‌برانگیز بودن فعالیت‌های این شرکت باشد؛ چیزی که با آنچه اپل از آن همواره سخن می‌گوید، در تقابل است. برای نمونه، سرعت پایین شارژ گوشی توسط شارژرهای معمولی که کاربر را به خرید شارژرهای مجهز به فناوری شارژ سریع سوق می‌دهد یا استفاده از ظرفیت حافظه داخلی پایین برای مدل پایه که راهی جز خرید نمونه‌های مجهز به حافظه ذخیره‌سازی بالا و البته گران‌قیمت پیش روی کاربران قرار نمی‌دهد. از طرف دیگر، بعد از چند ماه کار با دستگاه، عملکرد پردازنده دستگاه به‌دلیل ضعف باتری به شدت افت می‌کند و این مساله آنچنان آزاردهنده می‌شود که کاربر به ناچار مجبور می‌شود که گوشی خود را تعویض کند. اینها تنها بخشی از ابهاماتی هستند که اپل و عملکرد این شرکت را زیر سوال می‌برند و طی سال‌های اخیر، موجب شده تا کاربران زیادی را از دست دهد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406977.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی سیتیزن (Citizen) در نمایشگاه CES امسال از اسپیکر هوشمند خود با نام Citizen Smart Speaker رونمایی کرد. این ساعت ساز ژاپنی همچنین از ساعت دیواری هوشمند Citizen Smart Clock و یک اسپیکر دیگر رونمایی کرد.

اسپیکر هوشمند Citizen Smart Speaker تقریباً هم اندازه گوگل هوم و آمازون اکو است با این تفاوت که جلوی آن ساعت عقربه دار تعبیه شده است.

 

اسپیکر هوشمند Citizen Smart Speaker
 

 

اسپیکر یاد شده از دستیار هوشمند الکسا برخوردار بوده و امکان جفت شدن با اسپیکر مشابه برای فراهم کردن صدای استریو را دارد. این محصول از تاریخ 15 ژوئن سال جاری میلادی (26 خرداد 99) با قیمت 149 دلار روانه بازار می شود.

اسپیکر هوشمند دیگر فعلاً با اسم رمز آلفا (Alpha) شناخته می شود و در حال حاضر اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده،ولی سازنده می گوید محصول پریمیوم سیتیزن خواهد بود.

 

 

 

به گفته سیتیزن تمام قسمت های این اسپیکر از جمله پنل های چوبی و توری جلو با دست ساخته شده اند و همانند مدل قبلی، در قسمت جلوی آن ساعت عقربه دار تعبیه شده است. قیمت این مدل کمتر از 1000 دلار خواهد بود.

ساعت دیواری هوشمند Citizen Smart Clock در دو مدل با فریم فلزی یا فریم چوبی به بازار عرضه شده و قابلیت تعیین چندین تایمر به کمک دستیار هوشمند الکسا را دارد. علاوه بر این توانایی جفت شدن با اسپیکرهای هوشمند آمازون از جمله اکو، اکو دات، اکو پلاس و اکو شو را دارد.

 

 

 

ساعت دیواری هوشمند Citizen Smart Clock با فریم فلزی با قیمت 79 دلار و فریم چوبی با قیمت 89 دلار از سایت آمازون قابل خریداری است.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پلتفرم‌های آنلاین سفارش غذای «چیلیوری» و «ریحون» امروز (۴ دی) با برگزاری یک نشست خبری رسماً از ادغام‌شان خبر دادند. «علیرضا صادقیان»، موسس هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان (مالک استارتاپ‌های نت‌برگ، چیلیوری، دکتر دکتر و سرمیز) از دلایل این ادغام گفت و خبر داد برندی که در آینده، در دسترس کاربران و رستوران‌ها خواهد بود، چیلیوری است.

چرا ادغام؟

صادقیان با بیان این مسئله که اکنون ۴ هزار رستوران در چیلیوری حضور دارند و خدمات این پلتفرم در ۳۰ شهر قابل دسترس است، اعلام کرد که مذاکرات اولیه برای ادغام، زمستان سال گذشته شروع شد.

 

 

 

اما اساس چه لزومی برای این ادغام وجود داشت؟ صادقیان در پاسخ به پرسشی که مطرح کرده بود، اعلام کرد که رقابت تنگاتنگی بین چیلیوری و ریحون برای دست یافتن به جایگاه دوم وجود داشت: «هدف ما این بود که با همکار شدن و حذف رقابت برای دریافت رتبه دوم، جهشی به سوی رتبه اول داشته باشیم. نکته مهم هم اینجاست که بخش بسیار بزرگی از این بازار هنوز به شکل آفلاین کار می‌کند و نیاز به آنلاین شدن دارد.»

او می‌گوید یکی از چالش‌های اصلی که برای ریحون و چیلیوری وجود داشت، سردرگمی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در یکی از این دو پلتفرم بود: «سرمایه‌گذارها می‌دیدند که هم چیلیوری و هم ریحون پلتفرم‌های خوبی هستند و مشخص نبود کدام موفقیت بیشتری کسب می‌کند. ما می‌خواستیم به سرمایه‌گذاران احتمالی این پیغام را بدهیم که حالا دیگر تکلیف‌شان مشخص است؛ اکنون یک بازیگر دوم قوی وجود دارد و می‌توانند با ریسک بسیار کمتر در آن سرمایه‌گذاری کنند.»

صادقیان اعلام کرد که برای ادغام، ۴ استراتژی پیش روی هر دو تیم قرار داشت:

  • هر دو برند به کارشان ادامه دهند
  • برندها ترکیب شوند (ترکیبی از نام هر دو برند)
  • یک برند به کار خودش ادامه دهد
  • یک برند کاملا جدید خلق شود

مدیرعامل چیلیوری گفت که مطالعات زیادی در رابطه با گزینش راه‌حل بهتر داشته‌اند و قرار شد تا پس از ادغام، یکی از برندها به کارش ادامه دهد:

«اگرچه در تخفیفان و نت برگ، قرار شد هر دو برند به کارشان ادامه دهند، اما در چیلیوری و ریحون، برندها جوان‌تر بودند و بر اساس تحقیقات، به این نتیجه رسیدیم که برند چیلیوری در آینده، در دسترس کاربران و رستوران‌ها باشد. این به معنای خرید ریحون توسط چیلیوری نیست؛ بلکه برندها ادغام شده‌اند و هیچ پلتفرمی، دیگری را نخریده است. دلیل انتخاب برند چیلیوری این بود که چیلیوری برند بهتری برای سرمایه‌گذاری آتی است.»

او همچنین اعلام کرد که صرفاً ۳۵ درصد مشتریان، به شکل مشترک از هر دو پلتفرم استفاده کرده‌اند.

صادقیان پیش‌بینی کرد که اکنون ۱۰ درصد سفارش‌های غذا به شکل آنلاین انجام می‌شود که همین مسئله نشان می‌دهد وضعیت ایران نسبت به کشورهای پیشرفته‌تر مطلوب نیست. او گفت اگر این سهم به ۲۰ الی ۲۵ درصد برسد، یک جهش ۱۰ برابری خواهند داشت.

یک چرخش بزرگ

مدیرعامل چیلیوری اعلام کرد که حالا این پلتفرم برنامه‌ای، ۵ ساله دارد و می‌خواهد مرزهای فعالیت خود را گسترش دهد. در واقع، چیلیوری قرار است در آینده پلتفرمی برای سفارش همه اقلام مصرفی کاربران باشد. صادقیان در این رابطه توضیح داد:

 

 

 

«می‌خواهیم تمامی کالاهایی که مورد نیاز کاربر است را انجام دهیم. امروز بازار کالاهای سوپرمارکتی ۲۰ برابر بازار سفارش آنلاین غذا است. در حال حاضر اندازه سفارش کالای سوپرمارکتی ۵۱۱ هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که نیم درصد و شاید کمتر از آن، مربوط به بخش آنلاین باشد. پیش‌بینی ما این است که همین رقم در سال ۱۴۰۳ به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد. اگر بتوانیم ۲ درصد این بخش را آنلاین کنیم، از کل ۲۵ درصد سفارش غذا در حوزه آنلاین، بیشتر می‌شود.»

 

 

 

اما محصولات سوپرمارکتی هم تنها بخش جدیدی نیست که قرار است به چیلیوریِ آینده اضافه شود. صادقیان خبر داد که بخش‌های دیگری هم در بازار ایران وجود دارد که آنلاین نیستند و اندازه آن‌ها به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد: «تصور اینکه ۱۰ درصد همه این‌ها تا ۵ سال آینده آنلاین شوند، یعنی داریم درباره بازار بزرگ نگاه می‌کنیم.»

او گفت با قدرتی که اکنون چیلیوری با «موتوچیلی» دارد، قرار است تمرکز تازه‌ای روی حوزه‌های جدید داشته باشد. این دسته بندی‌ها شامل محصولات تندمصرف، داروخانه، گل، میوه فروشی و... خواهند بود.

ادغام برای رشد بیشتر

 

 

 

«بابک کبیری»، مدیرعامل ریحون نیز در سخنرانی‌اش اشاره کرد که این تیم، برای رشد بیشتر، ادغام با یک بازیگر دیگر را در نظر داشته و چیلیوری، گزینه مناسب در این حوزه بوده است: «ما عطش رشد داشتیم و در اولین تماس‌ها با هم، متوجه شدیم که هم‌سویی‌های زیادی باهم داریم. خیلی سریع به میز مذاکره رسیدیم و کارهای اولیه را انجام دادیم.»

«علی سمساری‌لر»، مدیرعامل جدید سرآوا نیز در اولین حضور رسمی خود بین رسانه‌ها، اعلام کرد که با ادغام چیلیوری و ریحون، تعداد کاربران پلتفرم آینده ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. او گفت از سوی دیگر تعداد رستوران‌ها نیز محدود است و حالا پس از ادغام، تعداد رستوران‌های چیلیوری نیز ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به عقیده سمساری‌لر، در شرایط کنونی اقتصاد و وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری در کشور، مقدار سرمایه محدود است و حالا با این ادغام، چیلیوری می‌تواند با احتمال بیشتری جذب سرمایه داشته باشد.

اما با توجه به سهم عمده اسنپ فود از حوزه سفارش غذا، آیا این ادغام می‌تواند چیلیوری را به اسنپ فود نزدیک کند و آیا اکنون دیگر برای چنین ادغامی جهت تبدیل شدن به بازیگر اول، دیر نشده است؟ علیرضا صادقیان چنین اعتقادی ندارد و در پاسخ به سوال دیجیاتو، پیش بینی می‌کند که با سیاست‌های جدیدی که چیلیوری در پیش گرفته می‌تواند رشد بالایی داشته باشد:

«واقعیت این است که تجربه ادغام در کشور کم بوده. این باعث شده تا تیم‌های مختلف درگیر شوند و فرایند از آن‌چه فکر می‌کردیم طولانی‌تر شود. حالا ما بخشی از تلاش‌مان که صرف رقابت با هم می‌شد را می‌توانیم صرف ارائه یک سرویس بهتر کنیم و البته با حذف انحصاری که تا حدی آغاز شده، بازار را گسترش دهیم و رشد خوبی را در همه دسته‌بندی‌های آینده داشته باشیم.»

 

 

 

از سوی دیگر مدیرعامل سرآوا در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا ریحون از نظر حقوقی مشکلی برای ادغام دارد یا خیر نیز، پاسخ منفی داد. این سوال از جایی مطرح شد که چند ماه پیش، «رضا حیدری» یکی از موسسان ریحون در یادداشتی اعلام کرده بود که بدون اینکه حق و حقوقش پرداخت شود، از این تیم اخراج شده است. مدیرعامل سرآوا در همین رابطه توضیح داد و گفت:

«تاریخچه ریحون از آواتک شروع شد. این تیم آنجا شکل گرفت و در حوزه استارتاپ‌ها، این طبیعی است که افرادی به تیم اضافه شوند یا افرادی کم شوند. اما واقعیت این است که نوع سرمایه‌گذاری سرآوا، همیشه کارآفرین محور بوده است. در خصوص آقای حیدری، خود ایشان علاقمند به جدایی بودند و استارتاپ سرمیز را راه‌اندازی کردند. در هر صورت اما امروز شکایتی از ریحون وجود ندارد.»

صادقیان همچنین اعلام کرد که از امروز، دیگر مدیرعامل هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان نخواهد بود و در ادامه، خودش مدیرعاملی چیلیوری را برعهده خواهد گرفت. جایگزین وی هنوز معرفی نشده است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/25/%da%86%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%b1%db%8c%d8%ad%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%af%d8%ba%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be-%d9%81%d9%88%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی شیائومی را همه با گوشی‌های هوشمند قدرتمند و خوش‌قیمت می‌شناسند، اما این کمپانی چینی محصولات دیگری تولید می‌کند که برای بسیاری جذاب و برای بسیاری عجیب و غریب است. درست است که شیائومی اخیرا جای پای خود را در کشورهای دیگری به جز چین محکم کرده، ولی همچنان عجیب‌ترین محصولات این کمپانی را در کشور اژدهای سرخ می‌بینیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ مورد از محصولات عجیب این کمپانی را بشناسیم.

مترجم بین‌المللی

 

شیائومی
 

 

طرفداران فیلم استار ترک همواره در آرزوی داشتن مترجم سفینه فضایی اینترپرایز بودند. با وجود این که ما فاصله بسیاری داریم تا بتوان زبان‌های کل کهکشان را درست ترجمه کنیم. این پدیده را از الان بپذیرید که شیائومی هر محصولی را می‌سازد، چرا که در ادامه محصولاتی خواهید دید که مغزتان سوت می‌کشد. از همین رو کمپانی مترجم ساز، شیائومی دستگاهی ساخته که حداقل ۱۸ زبان زمینی را ترجمه می‌کند. زیر برند کمپانی چینی به نام میجیا (Mijia) دستگاهی شبیه گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند که شباهت زیادی هم به ویندوز فون فقید دارد. نمایشگر ۴.۱ اینچی این مترجم به شما اجازه می‌دهد تا متن ترجمه را همان لحظه به صورت زنده ببینید.

کمپانی مترجم ساز برای این دستگاه، تعداد زیادی میکروفون در نظر گرفته که در هر دو طرف گوشی تعبیه شده‌اند. در نتیجه به خوبی می‌توانید از فواصل دور هم متون خود را ترجمه کنید. البته این دستگاه برای این کار نیازمند اتصال به وای فای یا دیتا موبایل است. زمانی هم که احساس کردید قرار نیست چیزی را ترجمه کنید، می‌توان از آن به عنوان مودم قابل حمل هم استفاده کرد.

واکی تاکی

 

شیائومی
 

 

کمپانی شیائومی واکی تاکی هم می‌سازد؛ این محصول دومین نسل خود را پشت سر می‌گذارد و بر اساس ادعای کمپانی واکی تاکی ساز چینی، ۵ کیلومتر برد دارد. رادیو FM هم داخل آن تعبیه شده و کاربران می‌توانند با اتصال بلوتوث، آهنگ‌های مورد علاقه خود را نیز به کمک آن گوش بدهند.

اما این کمپانی، واکی تاکی خود را هوشمند هم کرده و به کمک اپ مخصوص که روی دیگر محصولات این کمپانی (مثل گوشی‌های سری می) نصب می‌شود، متصل شده و کاربران از طریق آن می‌توانند موقعیت مکانی خود را برای دیگران ارسال کنند یا از طریق اتصال دیتای گوشی، پیام‌هایی کوتاه برای دوستان خود بفرستند.

هولدر گوشی با قابلیت شارژ بی‌سیم

 

شیائومی
 

 

کمپانی معروف واکی تاکی ساز چینی، برای دیگر محصولات خود که شاید آن‌ها را بخرید و در حین رانندگی استفاده کنید، ایده‌ای در سر دارد. بر فرض مثال اگر می ۹ دارید، می‌توانید از این ایده که هولدر گوشی است، در ماشین خود استفاده کنید. البته این هولدر دو قابلیت جذاب دارد. اولین قابلیت شارژ بی سیم ۲۰ واتی است که گوشی شما را به سرعت شارژ می‌کند و دومین قابلیت، گیره‌های مکانیکی خودکار است.

تصور کنید که قصد دارید گوشی خود را داخل هولدر بگذارید. برای این کار باید گیره‌ها را با یک دست بکشید، با دست دیگر نگه‌دارید و به نحوی گوشی را مابین این دو گیره فنری که اتفاقا بسیار هم سفت هستند، قرار دهید. اما این هولدر ساز چینی که دست بر قضا شیائومی نام دارد، با تعبیه سنسور مادون قرمز، تمام کشتی گرفتن با هولدر را حذف کرده و همه چیز را خودکار و مکانیکی کرده است.

برای این کار گوشی خود را نزدیک این هولدر نگه دارید تا گیره‌ها باز شوند و گوشی را بین آن دو قرار دهید. این هولدر، فن هم دارد که دیگر همه‌چیز تمام باشد تا گوشی شما داغ نکند.

ظرف مایع دستشویی

 

شیائومی
 

 

احتمالا اعضای هیئت مدیره هولدر ساز چینی در جلسه‌ای مطرح کردند که چرا پا را فراتر از این نگذاریم و محصولات بهداشتی تولید نکنیم؟ نتیجه این جلسه شد ظرف مایع دستشویی که چون از دل شرکتی می‌آید که بعصا گوشی هوشمند هم تولید می‌کند، باهوش است. چه قدر باهوش؟ آن قدر که اگر دست خود را نزدیک دهنه آن ببرید، مایع دستشویی را به مقدار کافی در اختیارتان می‌گذارد. تکنولوژی آن هم متشکل از سنسور حرکتی و مادون قرمز به همراه چند فنر مکانیزه است که اتفاقا طراحی خوبی هم دارد.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/25/%db%b1%db%b0-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d8%ba%d8%b1%db%8c%d8%a8-%da%a9%d9%85%d9%be%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تیم گوگل برین (Google Brain) و امپریال کالج لندن (Imperial College London) سیستمی با نام اختصاری «پگاسوس» (Pegasus) توسعه داده اند که با بهره گیری از معماری Transformers گوگل، متن ها را به روش انتزاعی خلاصه سازی می کند.

توسعه دهندگان پگاسوس می گویند این سیستم نتایج چشمگیری در خلاصه سازی موضوعات مختلف از جمله اخبار، متون علمی، داستانی، دستورالعملی، حقوقی، ایمیل ها و پتنت ها بر جای گذاشته است.

محققان می گویند هدف از خلاصه سازی متن تولید چکیده ای دقیق و مختصر از اسناد طولانی است و به جای کپی کردن قسمت هایی از متن، خلاصه سازی انتزاعی (abstractive summarization) توانایی تولید لغات جدید یا پوشش دادن اطلاعات عمده را داشته و خروجی آن از لحاظ زبانشناسی روان است.

 

 

 

محققان برای آزمایش سیستم خود جمله های کامل و قسمت های مهم متن را پوشاندند. هوش مصنوعی باید به کمک اینترنت و بررسی مقالات خبری جاهای خالی را پر می کرد.

برای چنین آزمایشی بهترین نسخه پگاسوس انتخاب شد که با 750 گیگابایت از متون استخراج شده از 350 میلیون صفحه اینترنتی و یا به کمک شبکه ای به نام HugeNews با 1.5 میلیارد مقاله به حجم 3.8 ترابایت از سایت های خبری آموزش دیده بود.

پگاسوس از لحاظ ارتباط و روان بودن متن خلاصه سازی شده، خروجی با کیفیتی تحویل داد و برای تصحیح اشتباهات نیازی به اقدامات متقابل نبود. این سیستم با تنها 100 مقاله ورودی، موفق به ایجاد خلاصه سازی های باکیفیت شد و قابل مقایسه با مدلی بود که با مقالات 20 هزار تا 200 هزار عددی آموزش دیده بود.

ماشین های خلاصه سازی متون بار خواندن متن های طولانی را از روی دوش نیروی انسانی بر می‌دارند. تحقیقات نشان می دهد کارمندان روزانه به طور میانگین 2.6 ساعت را صرف خواندن متن ها می کنند.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اسامی تلفن های هوشمند غالبا دنبال کننده نوعی توالی مشخص است و وقتی شرکتی این سنت را می شکند توجه کاربران را به خود جلب می نماید. این اتفاق درست همزمان با معرفی آیفون X رخ داد که در آن اپل با پشت سر گذاشتن عدد 9 حرف X (رقم یونانی ۱۰) را به مناسبت دهمین سال تولد آیفون انتخاب کرد. سری گلکسی اس سامسونگ نیز تقریبا با آیفون هم سن و سال است و حالا گفته می شود که شرکت کره ای مورد بحث قصد دارد سال آینده از رقم 11 برای نامگذاری استفاده نکند و به جای آن، پرچمدار سال ۲۰۲۰ خود را گلکسی اس 20 بنامد!

البته اینکه سامسونگ چرا تصمیم به چنین کاری خواهد گرفت هنوز در هاله ای از ابهام است اما Ice universe@ معمولا اخبار دست اول و موثقی از سامسونگ و پرچمداران جدیدش دارد. اولین توضیح او برای مطرح ساختن این ادعا آن است که 20 با سال 2020 (سال عرضه این گوشی)‌ همخوانی خوبی دارد و همزمان می تواند نشان دهنده آغازی تازه برای سامسونگ و پرچمدارانش باشد.

در هر حال این تغییر ناگهانی در نامگذاری نشان می دهد که احتمالا باید منتظر تحولات بزرگی دست کم در حوزه مارکتینگ (اگر نخواهیم بگوییم تکنولوژی) سامسونگ باشیم.

 

خانواده گلکسی اس 10
 

 

اما در مورد امکانات خود این گوشی هم باید بگوییم که طبق برآوردهای صورت گرفته گلکسی اس 20/اس 11 به تازه ترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ یا تازه ترین نسخه اگزینوس مجهز خواهد بود و آرایه دوربین این گوشی نیز میزبان لنز ماکروی جدیدی خواهد بود. طراحی و ظاهر این موبایل نیز احتمالا دستخوش تغییر می شود و شاهد حفره در بخش میانی بالای نمایشگر و همچنین برآمدگی چهارگوش برای دوربین اصلی خواهیم بود.

اما تغییر در نامگذاری پرچمدار بعدی سری گلکسی اس سامسونگ پرسش هایی را هم در رابطه با آینده این خانواده مطرح می کند. آیا پرچمدار سال ۲۰۲۱ گلکسی اس 21 نام خواهد داشت یا به پیروی از هواوی گلکسی اس 30؟ البته سامسونگ قطعا دوست دارد که برای ورود به دهه جدید تغییرات تازه ای را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد و این تغییرات باید چیزی فراتر از یک تغییر نام باشند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/26/%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3-20/



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طبق گفته موسس وب سایت جاده ابریشم در دارک وب، بیت کوین در آستانه یک افزایش قیمت قابل توجه دیگر قرار گرفته و در سال ۲۰۲۰ ارزش آن از صد هزار دلار فراتر می رود.

راس اولبریکت (Ross Ulbricht) که به خاطر ایجاد وبسایت جاده ابریشم که حالا از دسترس خارج شده است به حبس ابد محکوم شده، هم اکنون دوران محکومیت خود در زندان را سپری می کند. جاده ابریشم نخستین جایی بود که در آن بیتکوین به صورت گسترده و قابل توجه به عنوان ارز ویژه داد و ستد مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفت.

به دنبال دستگیری اولبریکت در اکتبر سال ۲۰۱۳ بیت کوین اولین افزایش قیمت قابل توجه خود را تجربه کرد و ارزش آن ظرف تنها چند ماه از ۱۰۰ دلار به هزار دلار بابت هر سکه رسید. بعد از افت ارزش بیت کوین به ۱۷۵ دلار، بهای این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ جهش دیگری پیدا کرد و به نزدیک ۲۰ هزار دلار رسید.

از آن زمان تاکنون بیت کوین بار دیگر دچار افت قیمت شد و ارزش آن به کمتر از ۴۰۰۰ دلار در ابتدای سال ۲۰۱۹ رسید و در واپسین روزهای امسال مجددا به حدود ۷ هزار دلار رسید. شش سال پیش در زمان دستگیری اولبریکت، FBI بالغ بر ۱۴۴ هزار بیت کوین را از جاده ابریشم و موسس آن کشف و ضبط کرد که با نرخ امروز یک میلیارد دلار ارزش دارد.

قیمت بیت کوین
 

راس اولبریکت

حالا همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد اولبریکت در زندان به سر می برد اما نوسانات قیمت رمزارزها را از نزدیک دنبال می کند. او ادعا کرده که هر دوی این نوسانات قیمتی را پیش بینی کرده بود و باور دارد که یک موج قیمتی جدید در حال شکل گیری است.

اولبریکت در نامه هایی که برای یک وبلاگ نوشته بود از نوعی متد تحلیل بازار به نام نظریه موج الیوت برای پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین کمک گرفت.

اولبریکت نیز ضمن بررسی موج های قیمتی اخیر در بازار بیت کوین پیش بینی کرده که قیمت این رمزارز تا پیش از ۱۷ فوریه ۲۰۲۱ به ۹۳ تا ۱۰۹ هزار دلار برسد. او همچنین خاطرنشان کرده ارزیابی هایش قطعی نیستند.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

DJI طیف وسیعی از انواع پهپاد و گیمبال را تولید می کند اما این محصولات یا در دست نگه داشته می شوند یا در آسمان سیر می کنند. با این حال طبق آنچه در اسناد پتنت منتشر شده در وبسایت ویبو آمده شرکت چینی مورد بحث ظاهرا برنامه هایی برای ساخت پهپادهای زمینی دارد. این اسناد نوعی وسیله یکپارچه محکم و زمینی را نشان می دهند که به یک سیستم تعلیق پیچیده و دقیق برای نگهداری دوربین مجهز شده است. گفته می شود DJI قصد طراحی این سیستم را در پاسخ به پلتفرم دوربین زمینی Freefly ساخت شرکت Tero دارد.

اما برخلاف Freefly دستگاه ساخته شده توسط DJI درست مانند محصولات Mavic و شرکتهای دیگر، دوربین و لرزشگیر مختص به خود را دارد. در عین حال سیستم تعلیق این محصول نیز برد بالایی دارد که امکان حرکت آرام آن روی سطوح نسبتا سخت و خشن را ممکن می کند.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد این سیستم وزن بسیار کمی دارد و کار کردن با آن نیز بسیار ساده است. در مقابل اما Freefly وسیله ای بسیار بزرگ است که می توان از آن برای حمل دوربین های بسیار سنگین RED در کنار لرزشگیر استفاده کرد.

این سیستم های دوربین می توانند عکس های سطح زمین بسیار زیبایی از سوژه های خود بگیرند که انجام چنین کاری از عهده درون ها خارج است. بنابراین کاملا عقلانی به نظر می رسد اگر DJI چنین ایده ای را تبدیل به یک محصول کند. در هر حال نباید از یاد برد که پتنت ها همیشه هم به محصول تبدیل نمی شوند و گاهی در حد همان ایده باقی میمانند.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دادگاه قانون اساسی ترکیه ضمن برنده اعلام کردن ویکی پدیا، اعلام کرد ممنوعیت دو ساله دولت این کشور علیه ویکی پدیا آزادی بیان را نقض کرده است.

دو سال قبل دولت ترکیه به دلیل امتناع ویکی پدیا از حذف محتواهایی که ترکیه را به گروه های تروریستی مرتبط می کردند، این دانشنامه را مسدود کرد. حال دادگاه قانون اساسی ترکیه ضمن مخالفت با این حکم، آن را ناقض آزادی بیان خواند و دستور داد تا ممنوعیت سایت برداشته شود.

ترکیه آوریل سال 2017 (9 اردیبهشت ماه سال 96)، ویکی پدیا را به دلیل تهدید امنیت ملی از دسترس خارج کرد. ویکی مدیا (Wikimedia)، کمپانی مادر ویکی پدیا، به سرعت واکنش نشان داد ولی نتوانست دادگاه را به بازگرداندن ویکی پدیا قانع کند. این دانشنامه از آوریل سال 2017 تاکنون در ترکیه مسدود است.

 

ویکی پدیا
 

 

حال دادگاه قانون اساسی ترکیه، که بلندپایه ترین تشکل قضایی در این کشور محسوب می شود، با این تصمیم مخالفت کرده است. این تصمیم هم به نفع شهروندان ترکیه و هم به نفع ویکی پدیا است. این دانشنامه موضع سرسختی در برابر سانسور دارد و با تقاضای ترکیه برای حذف محتواهایی که از نظر دولت این کشور ایراد داشتند، مخالفت کرد.

دولت ترکیه تاکنون بیانیه ای در این رابطه منتشر نکرده است و هنوز معلوم نیست این سایت دقیقاً چه زمانی دوباره در دسترس قرار می گیرد، ولی شهروندان ترکیه احتمالاً به زودی می توانند از این دانشنامه بهره مند شوند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/27/%d9%85%d8%ae%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87-%d9%85%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%88%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%be%d8%af%db%8c%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی اوپو مدتی است که سری گوشی های Reno 3 5G را تبلیغ می کند و در این مدت تصاویر و جزئیات زیادی را در رابطه با امکانات این سری در اختیار مخاطبانش قرار داده و حالا رسما این دو گوشی را معرفی کرده است.

Oppo Reno 3 Pro 5G از نظر امکانات کمی از نسخه استانداردش اغوا کننده تر است؛ این محصول نمایشگری حفره دار دارد (که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دستگاه را در خود جای داده) و پردازنده اسنپدراگون 765G و نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد فول اچ دی پلاس با نرخ رفرش ۹۰ هرتز دیگر امکانات آن را تشکیل می دهند. این دستگاه همچنین به یک باتری ۴۰۲۵ میلی آمپر ساعتی با تکنولوژی شارژ سی واتی VOOC 4.0 مجهز شده که طبق ادعای شرکت سازنده اش می تواند ظرف تنها ۲۰ دقیقه ۵۰ درصد و در ۵۶ دقیقه تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را پر کند.

مدل پرو این گوشی همچنین به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که ترکیب لنزهای آن به شرح زیر است:

  • لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال IMX586
  • حسگر الترا واید ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی
  • سنسور تک رنگ ۲ مگاپیکسلی

اوپو همچنین ادعا می کند که این گوشی قابلیت زوم هیبرید اپتیکال ۵ برابری دارد؛ این یعنی دوربین تله فوتو این گوشی زوم طبیعی دو تا سه برابری خواهد داشت.

از دیگر امکانات اوپو رینو 3 پرو 5G می توان به مد دوآل نسل پنج (NSA/SA)، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، پوسته نرم افزاری Color OS 7 روی اندروید ۱۰، NFC و بلوتوث ۵.۱ اشاره کرد.

قیمت پایه این گوشی از حدود ۵۷۱ دلار برای مدل بهره مند از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود و نسخه دیگر آن که ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد نیز ۶۴۳ دلار قیمت گذاری شده است.

5G با قیمت ارزان تر

 

 

 

اما اگر نسخه پرو کمی برایتان گران است می توانید نگاهی به امکانات نسخه معمولی آن یعنی Oppo Reno 3 5G بیاندازید که به چیپست مدیاتک Dimensity 1000L و بریدگی نمایشگر قطره ای شکل مجهز است.

نسخه استاندارد این گوشی همچنین انرژی مورد نیاز خود را از باتری ۴۰۲۵ میلی آمپر ساعتی با شارژ ۳۰ واتی می گیرد و امکانات دیگری نظیر NFC، نمایشگر اولد فول اچ دی پلاس مجهز شده که یک حسگر اثر انگشت را هم در زیر خود جای داده است. این گوشی همچنین به دوربین اصلی چهارگانه با ترکیب حسگرهای ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی الترا واید، مونوکروم و عمق سنج مجهز شده است.

Oppo Reno 3 5G همراه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت پایه ۴۸۶ دلار به فروش می رسد و مدل دیگر آن با ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۵۲۸ دلار قیمت گذاری شده است.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/27/%d8%a7%d9%88%d9%be%d9%88-reno-3-5g-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

توافق جمعی صاحبان کسب و کارهای مختلف و آگاهی آنها نسبت به اهمیت نرم‌افزارهای سازمانی در رسیدن به بهره‌وری و برخورداری از شفافیت، سرعت،‌ دقت و صدها مزیت دیگر آنها، بکارگیری نرم‌افزارهای سازمانی را به کانون توجه تبدیل کرده که در این بین، مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه توانسته است با جلب اعتماد بسیاری از سازمان‌ها، نقش محوری و مهمی را در بسیاری از این سازمان‌ها برعهده بگیرد. خانواده چارگون به عنوان بزرگترین ارائه‌کننده راهکارهای نرم‌افزاری تخصصی می‌داند که عملکرد او موجب سرآمدی و تحول‌آفرینی کسب و کارهای ملی می‌شود؛ بنابراین نمایش گوشه‌ای از توانمندیها و دستاوردهای یک ساله در جمعی بزرگ از مشتریان، همه آن چیزی است که این روزها شرکت چارگون را به خود مشغول کرده است.

«در جمع بهترین تجربه‌ها»

نهمین گردهمایی سالانه چارگون مانند هر سال، عرصه معرفی جدیدترین نرم‌افزارهای دیدگاه و ارائه گزارش آخرین دستاوردها و توسعه‌های کمی و کیفی آنهاست که امسال با حضور نمایندگان بیش از 1500 سازمان مشتری، برگزار می‌شود. چارگون با انتخاب شعار «در جمع بهترین تجربه‌ها» تلاش کرده است تا علاوه بر معرفی سازمان‌های پیشرو در حوزه بهره‌برداری از نرم‌افزارهای سازمانی دیدگاه، زمینه تعامل، گفت‌وگو و ترغیب سایر مشتریان برای الگوبرداری از تجربیات موفق سازمان‌های برتر را فراهم کند.

مشتریان چارگون، امسال علاوه بر حضور در مراسم اصلی و آگاهی از آخرین تغییرات و توانمندی‌های نرم‌افزارهای دیدگاه، امکان بهره‌برداری از 3 بخش جانبی کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه کسب‌وکارها و پنل گفت‌و‌گوی فعالان فناوری اطلاعات را نیز دارند. در بخش اول و مراسم اصلی گردهمایی، مدیران چارگون مطابق هر سال به معرفی توانمندی‌های مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه و جدیدترین دستاوردهای آن در 5 حوزه اتوماسیون اداری، منابع انسانی، مالی، لجستیک و مدیریت فرآیندها خواهند پرداخت. برگزاری پنل تخصصی با گفت‌وگوی چالشی 6 کارشناس و فعال حوزه فناوری اطلاعات با عنوان« داستان یک سفر فناورانه و واکاوی تجارب راهکارهای سازمانی» و اهدای نشان «سازمان‌های الکترونیکی برگزیده» به 10سازمان در حوزه کاربری موثر سیستم‌های اطلاعاتی دیدگاه، پایا‌ن بخش مراسم اصلی این گردهمایی خواهد بود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی از بخش‌های جانبی مورد استقبال مدعوین گردهمایی سالانه چارگون است. امسال نیز با محور بیان تجربیات سازمان‌های کاربر دیدگاه و موضوعات عمومی در حوزه فناوری اطلاعات در صبح و عصر 8 کارگاه آموزشی برای میهمانان چارگون تدارک دیده شده است. موضوع کارگاه‌های عمومی را آموزش Backup and Disaster Recovery‌، آشنایی با هوش مصنوعی، چالش‌های رهبری سازمان و چگونگی داده‌کاوی فرآیندهای سازمانی، تشکیل می‌‌دهند.

در فضای نمایشگاهی جانبی گردهمایی چارگون نیز فضایی برای نمایش توانمندی‌های 16 کسب‌‌وکارها مبتنی بر فناوری و امکان شبکه‌سازی و تعامل آنها با کاربران دیدگاه‌، پیش‌بینی شده است. در این نمایشگاه کارشناسان چارگون نیز در غرفه‌های راهکارهای دیدگاه با مخاطبان و مدعوین در تعامل و تماس خواهند بود تا به سئوالات احتمالی آنها پاسخ دهند.

 تخفیف 21 درصدی محصولات دیدگاه برای مدعوین

ارائه تخفیف‌های21 درصدی از طرف واحد فروش چارگون به مناسبت21 سال فعالیت مستمر در صنعت نرم‌افزاری یکی از جذابیت‌های نهمین گردهمایی سالانه چارگون خواهد بود. این تخفیف با هدف تسهیل تکمیل سبد محصولات نرم‌افزاری دیدگاه در سازمان‌های مشتری درنظر گرفته شده است تا سازمان‌ها بتوانند از مزیت یکپارچگی سیستم‌های دیدگاه برخوردار شوند.

واحد فروش محصول شرکت چارگون ارائه این تخفیف بی‌سابقه را بر روی برخی از نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری، سیستم‌های جامع منابع انسانی، مالی، لجستیک و مدیریت فرآیندها و برنامه‌های موبایلی دیدگاه همراه از روز برگزاری گردهمایی تا پایان دی‌ماه و فقط برای مشتریانی که در همایش سالانه حضور دارند، در نظر گرفته است.

سبد محصولی نرم‌افزارهای دیدگاه

 

 

 

کاربری آسان، پوشش نیازها و فرآیندهای نوین اداری،‌ مالی و... در کنار قابلیت‌‌های فراوان دیگر از جمله یکپارچگی، انعطاف‌‌پذیری و قابلیت بومی‌سازی سیستم‌ها، نرم‌افزارهای دیدگاه را به یکی از پرکاربردترین ابزارها و راهکارهای نرم‌افزاری در بازار رقابتی، تبدیل کرده است.

این سبد محصولی به عنوان یک ابزار یکپارچه سازمانی در دو بستر وب و همراه، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی در حوزه‌های اتوماسیون اداری، منابع‌انسانی، مالی، لجستیک و نرم‌افزار BPMS را در خود جای داده است. در این مجموعه نرم‌افزاری بیش از 44 نرم‌افزار و اپلیکیشن کاربردی دیدگاه با امکانات قابل انطباق نیازهای متفاوت سازمان‌ها و شرکت‌های صنایع مختلف، مکانیزاسیون فرآیندها و روال‌های جاری در کسب و کارهای مختلف را پوشش می‌دهند.

پر طرفدارترین‌های دیدگاه

در بین محصولات نرم‌افزاری دیدگاه سیستم‌های اتوماسیون اداری و نرم‌افزارهای منابع انسانی از برکاربرترین راهکارهای نرم‌افزاری محسوب می‌شوند. راهکار اتوماسیون اداری مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه با نگاهی جامع به فرآیندهای اداری و ساختار بومی کسب و کارهای ملی طراحی شده و می‌توان حذف گردش کاغذ (Paperless) در سازمانها و الکترونیکی کردن فرآیندها را کمترین مزیت آن در ساختار اداری دانست. سیستم‌های این راهکار، طیف گسترده‌ای از ارتباطات داخلی و فرآیندهای جاری در سازمان‌ها را پوشش می‌دهند و ضریب نفوذ و کاربری آن‌ها سطوح مختلف سازمانی از مدیران ارشد تا پرسنل را دربر می‌گیرد.

نرم‌افزار مکاتبات اداری دیدگاه، با مستندکردن روال‌ها و عملیات اداری، دسترسی مدیران و کارکنان به عملیات روزانه و انجام فرآیندهای جاری سازمان را فراهم و شفافیت، سرعت و دقت در انجام کارها و بهره‌وری را در سازمان‌ها نهادینه می‌کند. عملکرد و کارایی این نرم‌افزار با توجه به تنوع نیازهای سازمانی هر روز بهتر و بیشتر می‌شود و مفاهم جدیدی‌تری در مکانیزاسیون اداری را پوشش می‌دهد.

نسل جدید نرم‌افزار کارها در این مجموعه، ابزار مدیریت تیم‌های کاری و پروژه‌هاست و بر مبنای گفتمان سازمانی طراحی شده است. نرم‌افزار جلسات دیدگاه نیز با قابلیت فضای تعامل و گفت‌وگوی افراد، مدیریت موثر جلسات سازمان‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم امکانات متنوعی برای انجام تمامی فرآیندهای برگزاری جلسات از تعیین وقت و افراد شرکت کننده تا تبادل نظر اولیه درباره موضوع جلسه و انتقال مستندات مرتبط و... را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه، امکان ذخیره اسناد، اطلاعات، فایلها و مدارک مختلف را با نرم‌افزار مدیریت اسناد، به سازمان‌ها عرضه می‌کند و سامانه پیشخوان ارباب رجوع، دریافت مکانیزه درخواست‌های مراجعین و مخاطبان سازمانی در قالب نامه و ثبت و گردش آن‌ها در نرم‌افزار مکاتبات اداری مجموعه را برایشان ممکن می‌کند و از صف مراجعه حضوری به سازمان‌ها می‌کاهد.

در کنار راهکار اتوماسیون اداری، سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه نیز با در برگیری طیف وسیعی از فرآیندهای سازمانی از مرحله جذب نیروی انسانی تا پایان همکاری او با سازمان و بازنشستگی‌اش، کانون توجه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای ملی ایرانی به ویژه در حوزه دولتی هستند. این راهکار با 11 سیستم اصلی و چندین زیر سیستم کاربردی، کارآمدی و بهره‌وری زیادی را در حوزه مدیریت منابع انسانی برای سازمان‌های بهره‌بردار به دنبال دارد. نرم‌افزارهای پرسنلی، حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تشکیلات سازمانی، ارزیابی عملکرد، آموزش، مدیریت مزایا، نظرسنجی، وام و تسهیلات، مهمانسرا و بیمه مکمل مجموعه‌‌ای از سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه هستند که در بستری منعطف و یکپارچه کلیه ‌فرآیندهای مرتبط با امور پرسنل را با شفافیت و ارائه گزارش‌های کاربردی پوشش می‌دهند.

استقرار سیستم‌های منابع انسانی دیدگاه در چندین سازمان بزرگ دولتی و بنگاه خصوصی از جمله سازمان تامین اجتماعی کشور، شرکت ملی صنایع مس ایران، بانک رفاه و چندین پروژه ملی دیگر، تجربه‌های بزرگ و افتخارآمیزی برای چارگون در تحول‌آفرینی و اثرگذاری صنعت نرم‌افزاری کشور، به شمار می‌آید

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/27/%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%84%d9%88%d8%ba-%da%86%d8%a7%d8%b1%da%af%d9%88%d9%86%d8%9b-%d8%a7%d8%b2-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%87%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ارتش آمریکا در همکاری با شرکتی به نام Robotic Research LLC در حال سرمایه گذاری 16 میلیون دلاری در کفی مخصوصی است که قدم های سرباز را به برق تبدیل می کند.

سربازان آمریکایی وسایل برقی متعددی از جمله بیسیم، تبلت، حسگرهای مختلف و لوازم الکترونیکی دیگر را در کوله پشتی خود حمل می کنند و مساله شارژ کردن آنها به دردسر بزرگی برای ارتش این کشور تبدیل شده است.

 

 

 

ارتش ایالات متحده برای حل این مشکل، در حال توسعه کفی کفشی است که قابلیت تولید برق از قدم های سرباز را دارد. زمانی که سرباز قدم برمی دارد، مکانیزم کوچکی در کفی حرکت کرده و با به گردش درآوردن یک ژنراتور کوچک، برق تولید می شود.

این تکنولوژی علاوه بر تولید برق، مکان دقیق سرباز را مشخص کرده و توانایی مکان یابی در محیط هایی که GPS در آنها کار نمی کند را دارد.

ارتش آمریکا همواره به دنبال روش های جدیدی برای تولید برق در میدان نبرد بوده است. سال 2016، نیروی دریایی آمریکا از آزمایش شلوار سبک وزنی به نام PowerWalk خبر داد که حین حرکت 10 تا 12 وات برق تولید می کرد. میزان تولید برق در این شلوار به حدی است که می توان پس از یک ساعت پیاده روی، چهار گوشی را شارژ کرد.

 

 

 

شلوار PowerWalk در همکاری با کمپانی کانادایی Bionic Power و به منظور کاهش باتری های حمل شده توسط سربازان توسعه داده شده است. یک سرباز آمریکایی در حالت معمول برای یک ماموریت 72 ساعته، 7 تا 9 کیلوگرم باتری حمل می کند.

تامین برق مورد نیاز سربازان با دستگاه های پوشیدنی، وزن کوله پشتی آنها را کاهش داده و انجام ماموریت های طولانی تر و باکیفیت تر را میسر می کند.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()