نوشته شده توسط : ساحل

دو نفر از دوستانم در اینستاگرام پیج فروش لوازم آرایشی مسیر انداخته‌اند. این دو نفر کارشان را با هم شروع کردند. ولی بعد از چند ماه؛ احد از آن‌ها ۳۰۰ هزار فالوور و دیگری حدود ۱۰هزار فالوور دارد.

بنظرتان کدام پیج فروش بیشتری دارد؟

احتمالا دارید به پیج ۳۰۰ هزارتایی فکر می‌کنید. ولی این‌طور نیست! پیج ۱۰ هزارتایی فروشش بیشتر است.

بیایید فالوورهای هر دو پیج را مقایسه کنیم. برادر من برای ۳۰۰ هزارتایی شدن از سایت‌های خرید فالوور کاربرد کرد. اما آن یکی، ۱۰ هزار فالوور پیجش را از راه‌های افزایش فالوور راستین و کوشش شبانه روزی توسط آورد!

اگر از الگوریتم جدید اینستاگرام خبر داشته باشید، می‌دانید که تشخیص فالوورِ فیک برای اینستاگرام خیلی راحت‌تر از قبل شده.

با این که شمار بالای فالوورها مهم است، اما مهم‌تر از آن، واقعی بودنِ تک تک این فالوورهاست.

اگر حتی ۱ میلیون فالوور هم بخرید، اینستاگرام بعد از مدتی، تقلبی بودن این فالوورها را تشخیص می‌دهد و باید فاتحه پیجتان را بخوانید!

پس بیایید با خودتان و اینستاگرام رو راست باشید و به جای خرید فالوور، راه‌های افزایش فالوور راستین را در این مقاله یاد بگیرید.

چرا نباید به خرید فالوور اندیشه کنیم؟
شاید با خرید فالوور بتوانید برخی کاربرهای اینستاگرام را فریب بدهید، ولی اینستاگرام را نه!

اگر از الگوریتم جدید اینستاگرام تازه داشته باشید، می‌دانید که تشخیص فالوورِ فیک برای اینستاگرام خیلی راحت‌تر از پیش شده.

در ورژن قدیمی‌تر اینستاگرام، پیج‌ها به راحتی الی مدت‌ها با فالوور فیک ادامه می‌دادند، ولی اکنون که اوضاع فرق کرده است. اینستاگرام بعد از مدتی کوتاه، تقلبی بودن فالوورها را تشخیص می‌دهد و آن پیج را می‌بندد.

اگر برای افزایش فالوور از خرید فالوور کاربرد کردید و یک روز صبح دیدید که اینستاگرامتان بسته شده، شگفتی نکنید!

پس بیایید با خودتان و اینستاگرام رو راست باشید و به جای خرید فالوور، راه‌های افزایش فالوور واقعی را در این مقاله یاد بگیرید.

۱-محتوا حرف نخست را می‌زند!
چرا کسان باید روی دکمه فالو، در بالای پیجتان کلیک کنند؟ جواب؛ محتوایی‌ست که تولید می‌کنید.

فرقی ندارد شما یک پیج فروش شیرآلات صنعتی هستید یا یک بلاگر عاشق کوهنوردی! برای بالا رفتن شمار فالوورهایتان باید محتواهایی منتشر کنید که کسان بی برو و برگشت پیجتان را فالو کنند.

این‌جا درباره استراتژی درونمایه صحبت نمی‌کنیم و تنها ویژگی‌های افزایش فالوور اینستا  یک محتوای خوب را بررسی می‌کنیم. اما شما باید در ارتباط با راهبرد محتوا، همه چیز را بدانید. در نوشتار راهبرد درونمایه برای فرآوری درونمایه در اینستاگرام هرچیزی که درباره یک راهبرد محتوای خوب لازم است را حاضر کرده‌ایم.

بالاخره چه محتوایی تولید کنیم که کسان ما را فالو کنند؟

محتوای ویژه خودتان را تولید کنید
امیدوارم شما جزو آن افرادی نباشید که هرچه بقیه گفته‌اند را تکرار می‌کنند. این ایام کسی دنبال محتوای تکراری و کلیشه‌ای نیست. کل کسان دنبال حرف‌ها و محتواهای جدید هستند.

پس در فرآوری محتوا، سبک مخصوص خودتان را داشته باشید.

حالا این سبک ویژه تولید محتوا، دقیقا چیست؟

برای داشتن شمار فالوورهای نجومی؛ باید استایل متفاوتی برای پیج و محتواهایتان داشته باشید. حرف‌ها و کارهای متفاوت همیشه خریدار دارد.

مثلا یک کار گرافیکی و رنگ خاص در پست‌هایتان به‌کار ببرید. یک سبک شخصی برای نوشتن کپشن‌ها انتخاب کنید. عکس‌هایی پست کنید که علاوه بر داشتن مفهوم خاص، ذهن آدم‌ها را کنجکاو کند. چکیده این‌که متفاوت بودن، به برندسازی شما هم کمک می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

لپ‌تاپ لنوو Legion Y7000 امکان اجرای بازی‌های سنگین در کنار قیمت مناسب را برای کاربران فراهم کرده است. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که باید برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ میلیون‌ها تومان هزینه‌ کنند، اما لنوو این طرز تفکر را با ارایه لپ‌تاپ جدید خود تغییر می‌دهد.

این دستگاه 1099 دلاری از یک پردازنده Core i7 قدرتمند به همراه کارت گرافیک GTX 1060 استفاده می‌کند. صفحه‌کلید راحت و نمایشگر 15.6 اینچی هم از سایر مشخصات این نوت‌بوک به حساب می‌آیند. ما این لپ‌تاپ را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا برخی از مزایا و معایب آن را برای شما آشکار کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

طراحی

لنوو Legion Y7000

شاسی نوت‌بوک لنوو Legion Y7000 از جنس آلومینیومی براق بوده و لولای آن نیز در مرکز قرار گرفته است. دریچه‌های لپ‌تاپ شما را به یاد هواکش‌ خودرو‌های اسپرت می‌اندارند. لوگوی Legion در مرکز حاشیه پایین نمایشگر قرار گرفته است.

فضای داخلی لپ‌تاپ از جنس پلاستیک سیاه رنگ است و صفحه‌کلید استاندارد لنوو با نور پس‌زمینه سفید در آن دیده می‌شود. حاشیه‌های لنوو Legion Y7000 به طور قابل توجهی باریک هستند، اما این موضوع به قیمت نبود وب‌کم در بالای لپ‌تاپ تمام می‌شود. شکاف‌های باریکی در دو طرف لولای لپ‌تاپ دیده می‌شوند.

وزن این نوت‌بوک 2.4 کیلوگرم بوده و بدنه آن نیز با ابعاد 360 در 266 در 25 میلی‌متر ساخته شده است. ضخامت دستگاه معادل 22.8 میلی‌متر است که نسبت به نوت‌بوک Predator Helios 300 Special Edition شرکت ایسر سبک‌تر و نازک‌تر است.

پورت‌ها

نوت‌بوک لنوو تمامی نیاز‌های یک گیمر را در بخش پورت فراهم می‌کند. در سمت چپ دستگاه یک پورت USB 3.1 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارد. در سمت راست نیز یک پورت دیگر USB 3.1 دیده می‌شود.

لنوو Legion Y7000

در پشت لنوو Legion Y7000 نیز یک پورت USB Type-C، یک پورت Mini DisplayPort 1.4، یک پورت USB 3.1، یک پورت HDMI 2.0، یک پورت اترنت RJ45 به همراه سوکت شارژ و شکاف قفل دیده می‌شوند.

لنوو Legion Y7000

صفحه‌نمایش

پنل فول اچ‌دی نوت‌بوک لنوو بسیار رنگارنگ و شارپ است، اما می‌توانست کمی روشن‌تر باشد. این نمایشگر جزییات بسیار دقیقی را در هنگام پخش ویدیو نشان می‌دهد، اما ای کاش روشن‌تر بود تا در سکانس‌های تاریک فیلم اذیت نمی‌شدم.

این صفحه‌نمایش در هنگام اجرای بازی‌ها نیز عملکرد خوبی دارد، اما در برخی از محیط‌های بازی رنگ‌های باطراوتی را مشاهده نمی‌کردم. نوت‌بوک گیمینگ چینی‌ها 153 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد که از میانگین 111 درصدی لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار بالاتر است.

لنوو Legion Y7000

روشنایی پنل موجود در لنوو Legion Y7000 به 277 نیت می‌رسد. شاید این مقدار در آزمایش‌های واقعی کم‌تر باشد، اما به هرحال، رقبایی مانند ASUS TUF FX705 با روشنایی 270 نیت را از میدان خارج می‌کند. البته، این نوت‌بوک نتوانست به روشنایی 312 نیت Helios 300 ایسر برسد.

صفحه‌کلید و تاچ‌پد

کلید‌های موجود در صفحه‌کلید این نوت‌بوک به قدری راحت‌ هستند که احساس می‌کنید انگشتانتان در هوا معلق مانده‌اند. هم‌چنین، صفحه‌کلید نوت‌بوک لنوو همانند سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت نبوده و زیبایی خاص خود را در عین ساده بودن حفظ می‌کند. نور سفید پس‌زمینه هم به زیبایی این کیبورد می‌افزاید.

لنوو Legion Y7000

مسافت طی شده در هنگام فشردن کلید‌های کیبورد 1.4 میلی‌متر است که از استاندارد 1.5 تا 2 میلی‌متری مورد نظر ما نیز کم‌تر است. هرچند، برای فشار دادن آن‌ها به 71 گرم نیرو نیاز داریم که 11 گرم بیشتر از استاندارد 60 گرمی ما است. من در تست تایپ وب‌سایت 10fastfingers.com تا 78 کلمه را در یک دقیقه تایپ کردم که از تایپ 66 کلمه‌ای خودم در حالت عادی نیز بیشتر بود.

تاچ‌پد 104 در 68 میلی‌متری نوت‌بوک لنوو حساس و نرم است. این تاچ‌پد تمامی ژست‌های حرکتی ویندوز 10، مانند پیمایش دو انگشتی و سه انگشتی را به راحتی انجام می‌داد.

صدا

بلندگو‌های لنوو Legion Y7000 من را در هنگام پخش موسیقی ناامید کردند. بیت‌های بیس‌دار آهنگ شنیده نمی‌شدند و فاقد تاثیر مناسب بودند. صداهای پس‌زمینه موجود در بازی‌ها نیز در هنگام رسیدن به اوج خود از کیفیت لازم برخوردار نبودند. در هنگام گفت‌‌وگوی بین شخصیت‌های بازی نیز صداها فاقد بیس بودند. من با تغییر تنظیمات و حالت‌های صدا (Music ،Dynamic و Gaming) نیز به نتیجه دلخواه خود نرسیدم. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که نباید از این بلندگوها برای شنیدن یا ایجاد موسیقی‌های حرفه‌ای استفاده کرد، اما از آن‌ها می‌توان برای استفاده روزمره کمک بگیرید.

اجرای بازی، عملکرد گرافیکی و قابلیت‌های واقعیت مجازی (VR)

کارت گرافیک GeForce GTX 1060 شرکت انویدیا عملکرد بسیار خوبی در این نوت‌بوک دارد. من در بازی Shadow of the Tomb Raider هنگامی که در جنگل می‌دویدم، قورباغه کوچکی را برروی صخره مشاهده کرده و بلافاصله به سمت آن تیر انداختم. این موضوع را مدیون کارت گرافیک انویدیا هستم! من این بازی را با سرعت 35 فریم‌برثانیه در حالت 1080p (بالاترین) اجرا کردم.

در بنچمارک Rise of Tomb Raider نیز لنوو Legion Y7000 در حالت 1080p به نرخ 37 فریم‌برثانیه دست پیدا کرد که نتیجه بسیار عالی به حساب می‌آید. بسیاری از نوت‌بوک‌های گیمینگ فعلی در این بنچمارک به نرخ 35 فریم می‌رسند، اما نوت‌بوک لنوو عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشت.

لنوو Legion Y7000

این نوت‌بوک در هنگام اجرای بازی GTA V در حالت 1080p نرخ 46 فریم‌برثانیه را ثبت کرد که عملکرد خوبی محسوب می‌شود. دستگاه گیمینگ لنوو عملکرد قابل قبولی هم در بخش واقعیت مجازی داشته و در آزمایش SteamVR امتیاز 7 از 11 را کسب کرده است.

 منبع: 

https://itresan.com/299761/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d9%84%d9%be%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-legion-y7000-%da%af%db%8c%d9%85/



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به تازگی تصاویری از خط تولید ریگان خودرو در منطقه ارگ جدید بم توسط یکی از مخاطبان سایت چرخان بدستمان رسیده که نشان دهنده جان گرفتن دوباره خط تولید این خودروساز خصوصی است.


آن طور که در این تصاویر واضح است، ریگان خودرو تولید محدود شاسی بلند JMC S350، را آغاز و احتمالا بزودی روانه بازار خواهد کرد. همچنین احتمال دارد که ریگان خودرو، روند تولید را ابتدا با تیراژ نسبتا بالا باتوجه به روند سطح تولیدی خود آغاز کند.
اما با انتشار این تصاویر معلوم شد که فعلا این شرکت نسخه فیس لیفت نشده را در سال 99 به تولید رسانده و باتوجه به اعلام برخی منابع، امکانات این نمونه با همان نمونه وارد شده برای تست در ایران یکسان بوده و فقط در برخی المان های جزئی، تفاوت دارد.

برای مثال شایعه اضافه شدن ترمز دستی برقی به این خودرو وجود دارد که  باتوجه به آغاز نشدن فرآیند رسمی معرفی این خودرو، نمیتوان صحبتی به میان آورد.

اما با استناد به معرفی JMC S350 در سایت ریگان خودرو، برخی امکانات قطعی این خودرو به شرح ذیل خواهد بود:
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– سانروف
– حالت چهارچرخ متحرک
– قابلیت 7 نفره بودن
– دوربین 360 درجه
– دارای سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
– جک برقی صندوق عقب
– مانیتور 8 اینچی و احتمالا دارای نویگیشن
– 6 ایربگ
– آینه تاشو برقی به همراه گرمکن
– صندلی های ردیف اول برقی به همراه گرمکن
– کروزکنترل
– سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش

منبع: 

https://charkhan.com/95339/%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-jmc-s350-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%b1%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%da%af-%d8%ac%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اصلا چرا تصمیم گرفتید، سایت داشته باشید؟ به تعقیب یک رویداد خوب در کسب و کارتان هستید؟ یا اینکه می‌خواهید خودتان را بیشتر به بقیه معرفی کنید؟ اصلا از کجا معلوم که سایت به‌درد شما می‌خورد؟ خودتان به این نتیجه رسیده‌اید یا تنها به توصیه بقیه، تصمیم گرفته‌اید سایت داشته باشید؟!

همین اکنون در تقسیم نظرات، کسب و کار و هدفتان از ساخت سایت را برای ما بنویسید، الی به شما بگوییم که اصلا سایت به دردتان می‌خورد یا نه؟! یا اینکه نوشتار «چه کسب و کارهایی به سایت بیچارگی دارند؟» را بخوانید.

خلاصه اگر به این نتیجه رسیده‌اید، که ساخت تارنما حتی (کوچکترین!) فایده‌ای برای‌تان دارد، پس الی چند دقیقه دیگر صاحب یگانه از این وب سایت‌ها خواهید بود؛ البته قبل از آن، بیایید آموزش ساخت تارنما را به ساده‌ترین شکل ممکن، یاد بگیرید.

این مقاله نظرتان را کامل درباره طراحیچگونه وب سایت طراحی کنیمو ساخت سایت عوض می‌کند؛ چون در آن خبری از فرآیند و مراحل پیچیده ساخت سایت نیست. حتی اگر هیچ قبل فرضی دربارۀ ساخت سایت هم نداشته باشید، در جریان ماجرا قرار می‌گیرید.موضوع دیگری که احتمالا ذهن‌تان را درگیر کرده است، هزینه طراحی سایت است. اصلا بیایید نخست به سراغ همین جستار برویم.

ساخت سایت خیلی تند و ساده

ساخت سایت رایگان: افسانه یا حقیقت؟
هیچ کس بدش نمی‌آید، یک سایت رایگان داشته باشد! ولی آیا به نظرتان منطقی است؟ بیایید یک بار برای دائم این بحث را تمام کنیم: اگر کسی ادعا کند، که توانایی طراحی سایت رایگان را دارد، در راستی هم به شما دروغ گفته، هم حرف واقعیت زده است! چطور؟

فرض کنید یک بنا در حال ساخت بارو ساختمان شماست. او برای تصحیح کردن ملات، به آب، سیمان و یک ظرف بیچارگی دارد؛ که هر کدام از این‌ها هزینه‌ای دارد. اکنون راز و کلۀ من پیدا می‌شود و به شما رهنمود ساخت حصار رایگان را می‌دهم، ولی چگونه؟

اگر شما خودتان بخواهید کار را اتمام بدهید، باید آجر، سیمان، آب و ظرف تعبيه کنید، ولی من ظرف و آب را به شما مجانی می‌دهم، ولی آ‍‍ژیانه و سیمان را دوبرابر بها بازار با شما حساب می‌کنم! مدعیان طراحی سایت مجانی هم نزدیک چنین کاری با ملت می‌کنند، اما کمی با کلاس‌تر و مودبانه‌تر! بعد الان متوجه قضیه شدید؟

احتمالا نمونه‌های آن را خودتان دیگر، دیده‌اید. بعضی از سایت‌ها، طراحی مجانی را وعده داده‌اند؛ ولی با ورود به سایت، هیچ خبری از ساخت سایت مجانی یا حتی ارزان نیست.

اگر اندیشه می‌کنید هنوز هم ممکن است گول واژه "رایگان" را بخورید، «حقیقت طراحی سایت رایگان» را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امتیاز DxOMark دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس بالاخره منتشر شد. رسانه‌ی معتبر این روزها که امتیازاتش معیار بررسی و شناسایی کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند شده‌اند، نتیجه‌ی آزمایش روی گوشی پرچم‌دار سامسونگ را منتشر کرد و به‌طورمیانگین، امتیاز ۱۱۸ را به دوربین این گوشی داد. گلکسی S20 پلاس، گوشی پرچم‌دار کره‌ای‌ها، بین گلکسی S20 و S20 اولترا قرار می‌گیرد. اگر کاربر علاقه‌مند به گوشی‌های هوشمند، خصوصا در دسته‌ی پرچم‌دار باشید، قطعا مشخصات گلکسی S20 پلاس را می‌شناسید. نمایشگر ۶/۷ اینچی AMOLED و باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپری که ابعادی کمتر از نسخه‌ی اولترا با نمایشگر ۶/۹ اینچی و باتری پنج‌هزار میلی‌آمپری دارد. البته هر دو گوشی از یک پردازنده، اکسینوس ۹۹۰، بهره می‌برند (اسنپدراگون ۸۶۵ در ایالات متحده).

با وجود شباهت‌های گلکسی S20 پلاس با S20 اولترا، ماژول دوربین این دو گوشی تفاوت‌های زیادی با هم دارد. اگرچه S20 پلاس هم از ماژولی با چهار دوربین اصلی، تله‌فوتو، اولترا واید و حسگر تشخیص عمق بهره می‌برد، دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو آن با نسخه‌ی اولترا تفاوت دارند.

گلکسی اس ۲۰ پلاس / Galaxy S20 Plus

دوربین اصلی گلکسی +S20 از حسگر 1/1.76 اینچی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که کوچک‌تر از دوربین اصلی اولترا با ساختار ۱۰۸ مگاپیکسلی 1/1.33 اینچ است. اگرچه خروجی دوربین در هر دو گوشی، ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود، فناوری‌های پردازش تصویر آن‌ها با هم تفاوت دارد و حسگر آرایه‌ای استاندارد در گلکسی S20 پلاس، برخلاف نسخه‌ی اولترا از فناوری pixel-binning بهره نمی‌برد. درنتیجه پیکسل‌های دوربین اصلی گلکسی S20 پلاس، ۱/۸ میکرومتر هستند، درحالی‌که ابعاد پیکسل در گلکسی S20 Ultra، به ۲/۴ میکرومتر می‌رسد و به‌نام سوپر پیکسل شناخته می‌شود. دوربین اصلی گلکسی S20 پلاس مجهز به لنز زاویه‌ی واید با دیافراگم f/1.8 معادل با لنز ۲۶ میلی‌متری است. به‌علاوه، این دوربین از قابلیت‌های PDAF دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم بهره می‌برد.

دوربین تله در گلکسی +S20 مجهز به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی 1/1.72 اینچی با ابعاد پیکسل ۰/۸ میکرومتر است. لنز دوربین مذکور با دهانه‌ی دیافراگم f/2.0 نیز معادل لنز ۲۹ میلی‌متری می‌شود و از همان قابلیت‌های PDAF و OIS بهره می‌برد. درست حدس زدید، فاصله‌ی کانونی لنز تله تفاوت زیادی با دوربین اصلی ندارد؛ اما طبق ادعای سامسونگ، رزولوشن بالاتر و ۶۴ مگاپیکسلی آن، منجر به ثبت تصاویر با زوم هیبریدی سه‌برابری اپتیکال می‌شود. به‌هرحال کره‌ای‌ها در ترکیب لنزها ساختار غیر مرسومی را پیاده کرده‌اند که باید در مقایسه‌ی دوربین گلکسی +S20 با S20 Ultra، کیفیت آن‌ها را بررسی کنیم. فراموش نکنید که S20 اولترا از لنزی با سبک پریسکوپی معادل لنز ۱‍۰۳ میلی‌متر بهره می‌برد.

همان‌طورکه گفته شد، دوربین‌های اولترا واید و تشخیص عمق در گلکسی S20 تفاوت چندانی با دوربین‌های نسخه‌ی اولترا ندارند. دوربین اولترا واید از لنز ۱۳ میلی‌متری با دهانه‌ی دیافراگم f/2.2 و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱/۴ میکرومتری بهره می‌برد. حسگر تشخیص عمق نیز از نوع ۰/۳ مگاپیکسلی و مجهز به فناوری‌ ToF 3D است. حسگر مذکور در زمان ثبت تصاویر پورتره برای تشخیص فاصله‌ی سوژه با لنز و ایجاد حالت بوکه بهتر استفاده می‌شود.

گلکسی اس ۲۰ پلاس / Galaxy S20 Plus

در بخش قابلیت‌های ویدئویی، گلکسی S20 پلاس توانایی ثبت ویدئو 8K با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه را مانند S20 Ultra دارد. گلکسی S20 پلاس برای ضبط ویدئو 8K به‌جای استفاده از دوربین اصلی، از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد. البته ویدئوهای 4K با دوربین اصلی ثبت می‌شوند. لنز معادل ۲۶ میلی‌متری دوربین اصلی، گستره‌ی دید بازتری از ضبط ویدئو 8K دراختیار کاربر قرار می‌دهد و می‌توان فیلم را با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کرد. با ضبط فیلم در رزولوشن 720p، می‌توان نرخ فریم را تا ۹۶۰ فریم‌برثانیه هم افزایش داد؛ قابلیتی که در S20 اولترا هم دیده می‌شود. از قابلیت‌های ویدئویی دیگر می‌توان به پردازش +HDR10 سامسونگ در دوربین اشاره کرد که گستره‌ی دینامیکی، دقت رنگ و کنتراست بهتر را در تصاویر به‌همراه دارد.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/11/348404/samsung-galaxy-s20plus-camera-review/



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

HMD گلوبال از مدت‌ها پیش حق استفاده از برند نوکیا را به‌دست آورده و محصولات متنوعی با این نام روانه‌ی بازار کرده است. گوشی‌های جدید نوکیا عموما طراحی قابل‌قبول و سخت‌افزار مناسبی دارند و آمار نیز نشان می‌دهد فروش به‌نسبت خوبی تجربه کرده‌اند. بااین‌حال، دنیاگیری اخیر ویروس کرونا باعث کاهش ابعاد بازار گوشی‌های هوشمند شده و HMD گلوبال نیز به‌شدت تولید سری نوکیا را کاهش داده است. البته به‌نظر می‌رسد HMD طی چند سال گذشته توانسته کم‌کم به‌سمت افزایش سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند قدم بردارد.

نوکیا برای باقی‌ماندن در رقابت گوشی‌های بالارده قصد دارد به‌زودی محصولی جدید معرفی کند. این گوشی پرچم‌دار که فعلا از آن با نام نوکیا ۹/۳ پیورویو فایوجی (Nokia 9.3 PureView 5G) یاد می‌شود بدون شک تمرکزی ویژه روی قابلیت‌های تصویربرداری خواهد داشت. این گوشی برای موفقیت در بازار باید قیمتی رقابتی داشته باشد و مزیت‌هایی متنوع ارائه دهد؛ به‌خصوص با درنظرگرفتن گوشی‌های قدرتمندی که طی چند وقت اخیر عرضه شده‌اند. آن‌طور که شایعه‌های اخیر می‌گویند، جدیدترین پرچم‌دار HMD گلوبال قرار است در حوزه‌ی تصویربرداری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

طبق ادعای منابع خبرگزاری نوکیاپاوریوزر، گوشی نوکیا ۹/۳ پیورویو 5G خواهد توانست ویدئوهای 8K را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند؛ قابلیتی که امروزه شمار بسیار کمی از گوشی‌های هوشمند ازپسِ انجام آن برمی‌آیند. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، نوکیا ۹/۳ به گوشی‌های دیگری نظیر خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ، شیائومی می ۱۰ پرو و رد مجیک 3S خواهد پیوست که همگی می‌توانند ویدئو 8K ضبط کنند.

البته در نظر داشته باشید نوکیاپاوریوزر می‌گوید فیلم‌برداری 8K@30fps فعلا به‌صورت آزمایشی به‌نمونه‌های پیش‌تولید نوکیا ۹/۳ اضافه شده و تنها درصورتی در دستگاه نهایی حضور خواهد داشت که نتایج آزمایش‌ها بتوانند نظر مهندسان HMD را جلب کنند. منابع نوکیاپاوریوزر می‌گویند خروجی ویدئو 8K دوربین نوکیا ۹/۳ بسیار تحسین‌برانگیز است؛ بااین‌حال نوکیا همچنان روی بهبود آن و اضافه‌کردن الگوریتم‌های ویرایش کار می‌کند. 

مدل پرچم‌دار گوشی‌های نوکیا ضمن داشتن قابلیت فیلم‌برداری 8K بهبودهای دیگری نیز از لحاظ دوربین به‌خود خواهد دید. آن‌طور که رسانه‌ی نوکیاپاوریوزر می‌نویسد، حالت‌های تصویربرداری Pro و Night دوربین نوکیا ۹/۳ پیورویو قرار است درمقایسه‌با نسل فعلی بهبودهایی درخورتوجه به‌خود ببینند. همچنین در نوکیای جدید شاهد قابلیت‌هایی خاص خواهیم بود که به‌لطف حضور لنز زایس، امکان استفاده از آن‌ها فراهم می‌شود. به‌نظر می‌رسد تیم زایس در همکاری با نوکیا قصد دارد جلوه‌های ویژه‌ی اختصاصی برای گوشی جدید این شرکت به‌ارمغان بیاورد.

در کنار موارد یادشده، گفته می‌شود دوربین نوکیا ۹/۳ قرار است پیکسل‌هایی بزرگ‌تر داشته باشد و از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) پیشرفته بهره بگیرد. تمامی این بهبودها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا دوربین پرچم‌دار بعدی HMD گلوبال کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند حداقل روی کاغذ با بهترین‌های بازار رقابت کند. البته برای دادن نظر قطعی درمورد عملکرد دوربین نوکیا ۹/۳ پیورویو باید منتظر عرضه‌ی رسمی آن و بررسی توسط کارشناسان بمانیم.

شماری از رسانه‌ها به‌‌نقل از منابعی آگاه مدعی شده‌اند نوکیا در پرچم‌دار بعدی‌اش از حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود ظاهر ماژول دوربین پنل پشتی نوکیا ۹/۳ پیورویو قرار است تفاوت‌هایی عمده با ماژول نوکیا ۹ داشته باشد یا نوکیای جدید برخلاف نوکیا ۹ نمی‌تواند هم‌زمان ازطریق چند دوربین به امر تصویربرداری بپردازد. نوکیا ۹ می‌توانست هم‌زمان ازطریق پنج دوربین عکس بگیرد یا ۹/۳ پیورویو 5G قرار است نخستین گوشی از برند نوکیا باشد که به صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/11/348401/nokia-93-pureview-5g-8k-video-recording-camera-improvements/



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از پرطرفدارترین میز های تحریر کودکان و نوجوانان است که با داشتن قابلیت تاشو و حمل آسان آن گزینش مناسبی برای کسان ویژه پسند میباشد. میز باکس دار فانتزی مناسب کودکان با جنس ملامینه ساخته میشود که به علت دارا بودن دو خاصیت خاص: ضد آب و ضد خش پیروان زیادی دارد.رنگ ارکان در دو گونه نیکل-کروم و رنگ کوره‌ای ساخته میشود و این نوع رنگ ها میز تحریر باکس دار فانتزی تغییر ناپذیر بوده و نمیریزد .لازم به ذکر است همگی لبه های میز باکس دار با نوارهایی از جنس pvc و بوسیله ی دستگاه های خودکار جدید با درجه گرما ۲۰۰درجه پوشانده شده لغایت از گزند دیدگی و خش دار شدن لبه ها بازدارندگی شود و زیبایی میز حفظ گردد.این میز در طرح های متنوع عرضه میگردد. می توانید انواع طرح های آن را از قسمت محصولات برگزیدن کنید.

خرید اینترنتی میز تحریر فانتزی
برای خرید غیر حضوری و وقت تلف نکردن در فروشگاه ها، می‌توانید فرآورده خویش را از صفحه محصولات گزینش کنید و پیش از خرید با مشاورین ما درباره هر گونه میز و صندلی تماس بگیرید. برای دید شماره های ما روی گزینه تماس با ما کلیک کنید.

پیشنهاد گزیده تر خرید میز تحریر فانتزی
برای اینکه کودکان شیطون و بازیگوشان معاصر را برای سپریدن تکالیف پشت میز تحریر بنشانید باید محیطی و فضای ویژه ای را فراهم کنید که به چشم آنها جذاب و زیبا به نظر بیاید و آنها را دلگرمی به مطالعه و اتمام تکالیف روزانه بکند. هنگامی که کودکان با وسایل جذاب می‌خواهند کارهایی که برایشان سخت است را سپریدن دهند، این شغل را با تسکین خیال بهتری انجام می‌دهند. یک ست میز تحریر فانتزی کودک شیک و قشنگ می تواند فرزند شما را همانند آهنربا به سمت خود جذب کند تا بدون دردسر و اوقات تلخی پای آموزه و مشق خویش بنشیند.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دوربین سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ – Sony Xperia 1 II با الهام از دوربین‌های آلفا طراحی شده است. در ادامه با شباهت‌های سخت افزاری و ویژگی‌های مشترک آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

مجموعه دوربین سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ متشکل از یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر (فوق عریض و تله‌فوتو) و یک سنسور ToF عمق‌سنج است. هرچند که سونی در این  پرچمدار جدید هم به رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل بسنده کرده؛ اما سنسور بزرگ ۱/۱.۷ اینچی اصلی، پیکسل‌های ۱.۸ میکرومتری دارد و حساسیتش ۵۰ درصد از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی اکسپریا ۱ بیشتر است.

این باعث بهبود عملکرد دوربین پرچمدار جدید در محیط‌های کم‌نور می‌شود؛ چیزی که سونی با انتشار نمونه تصاویر زیر، به نمایش درآورده است (برای مشاهده عکس‌ها در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن‌ها کلیک کنید).

دوربین گوشی اکسپریا 1 مارک 2

اکسپریا ۱ مارک ۲

دوربین سونی اکسپریا 1

سونی اکسپریا ۱

دوربین گوشی اکسپریا 1 مارک 2

اکسپریا ۱ مارک ۲

دوربین سونی اکسپریا 1

سونی اکسپریا ۱

قابلیت های دوربین سونی اکسپریا ۱ مارک ۲

داده‌های جمع‌آوری شده از سنسور دوربین این گوشی، در مدت ۱۰ میلی‌ثانیه خوانده می‌شوند؛ در حالی که یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی برای خروجی ۱۲ مگاپیکسل به ۳۲ میلی‌ثانیه و برای خروجی با رزولوشن کامل، به ۱۰۰ میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد.

چنین سرعت بالایی، عکسبرداری پیاپی با نرخ ۲۰ فریم بر ثانیه و AF/AE فعال (اکسپوژر و فوکوس خودکار) را امکان‌پذیر می‌سازد. قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel و وجود سنسور سه‌بعدی ToF هم کمک می‌کند که سوژه‌ها بهتر ردگیری شوند. همچنین چیپ سخت افزاری BIONZ X ، محاسبات AE/AF را تا ۶۰ بار در ثانیه انجام می‌دهد.

مانند اکسپریا وان اورجینال، دوربین سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ هم از قابلیت Eye AF (فوکوس خودکار چشم) برخوردار است؛ با این برتری که نه فقط روی چشم انسان، بلکه روی چشم حیوانات نیز قفل می‌شود. ضمن اینکه برای فوکوس خودکار دقیق‌تر، این گوشی از ۲۴۷ نقطه تشخیص فاز روی حسگر تصویر و ۴۳۲۰۰ نقطه روی حسگر ToF استفاده می‌کند.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نسخه جدید هواوی میت ایکس – Huawei Mate X در پتنت‌های تازه ثبت شده توسط هواوی رخ نشان داد که ظاهری شبیه به گلکسی فولد سامسونگ را نشان می‌دهد.

هواوی میت ایکس و میت ایکس اس تنها رقیب واقعی سامسونگ گلکسی فولد از لحاظ طراحی هستند. هر دو شرکت طراحی تاشو کتاب مانند را انتخاب کرده‌اند که کاربر انگار با یک رایانه لوحی کوچک سر و کار دارد. گلکسی فولد دارای صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ظریفی در قسمت داخلی دستگاه است، در حالی که هواوی از صفحه نمایش در قسمت خارجی استفاده کرده است و نیازی به گنجاندن نمایشگر ثانویه کوچک‌تر نبوده است.

پتنت نسخه جدید هواوی میت ایکس

گزارش جدید LetsGoDigital بر اساس طراحی‌های پتنت هواوی نشان می‌دهد که این غول چینی تلاش خواهد کرد تا از سبک طراحی خود عقب‌نشینی کرده و چشم‌انداز سامسونگ را بهبود بخشد. تصاویر منتشرشده از پتنت هواوی دستگاهی را نشان می‌دهد که شباهت زیادی به گلکسی فولد سامسونگ دارد. این پتنت نمایشگری را نشان می‌دهد که به سمت داخل تا می‌شود و دارای یک نمایشگر خارجی کوچک‌تر نیز برای زمانی می‌باشد که دستگاه بسته است.

نسخه جدید هواوی میت ایکس

بر اساس تصاویر منتشرشده، این دستگاه دارای دوربین پشتی چهارگانه است که مشابه با هواوی میت ایکس اس است. دوربین چهارم به جای گرد بودن به صورت مربع شکل طراحی شده است که احتمالا دارای لنز زوم است. هیچ دوربین دیگری در آن طرف دستگاه دیده نمی‌شود، بنابراین احتمالا از دوربین چهارگانه دستگاه برای ثبت تصاویر سلفی نیز استفاده خواهد شد.

گرچه این پتنت هواوی در ماه آوریل تأیید شده است، اما مثل همیشه تضمینی وجود ندارد که شاهد عرضه یک دستگاه واقعی باشیم. می‌دانیم که هواوی احتمالا قصد دارد گوشی هوشمند تاشو بعدی خود را اواخر سال جاری میلادی (احتمالا در ماه اکتبر) عرضه کند که شبیه به نسخه جدید گلکسی فولد سامسونگ خواهد بود. باید اشاره کرد که انتظار می‌رود نسل بعدی گوشی تاشو سامسونگ در سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
سئو قدرتمندترین کانال بازاریابی آنلاین است. فکرش را بکنید، پیمان اخذ در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، و فراتر از آن، پیمان دریافت در رتبه اول برای کلیدواژه مرتبط با کسب و کارمان، چقدر می تواند اطمینان بخش و پر سود باشد. به راستی سوداگری آنلاینی کسی هست که چنین موقعیتی را تعقیب نکند؟

تحقیقات اخیر Forrester نشان می دهد که ۷۱ درصد از تجربیات آنلاین از موتورهای جستجو آغاز می شوند. همانطور که گمان می زنید گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است که ۷۴ درصد از سهم بازار را به خویش اختصاص داده است. غالب افراد یعنی چیزی حدود ۸۵ درصد، به حقیقت نتایج جستجو باورداشت دارند.

کافیست این موارد را به این درستی که «۵ نتیجه ابتدا در گوگل ۶۷ درصد کلیک ها را به خویش وابستگی می دهند» اضافه کنید الی اهمیت سئو در بازاریابی آنلاین کاملا برایتان مشخص شود.

موتورهای جستجو از الگوریتم های بسیار پیچیده ای برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجو کاربرد می کنند. هرچند کمینه ۲۰۰ فاکتور مهم برای بهبود رنک گوگل وجود دارد اما بک لینک ها، چگالی و تناوب تکرار کلمات کلیدی، ساختار و لینک های داخلی، بهینه سازی تایتل ها و توضیحات متا و سرعت بارگزاری مناسب، در کنار تولید محتوای ارزشمند، نسبت به دیگر موارد اولویت داشته و کارایی گذاری بیشتری دارند.

به طور کلی سئو به دو دسته داخل صفحه ای (On-Page Optimization) و برون صفحه ای (Off-Page Optimization) تقسیم می شود.

مقاله مرتبط: چطور سئو کپی رایتر احسان باشیم؟

فراموش نکنیم که هدف اصلی موتورهای جستجو نمایش درست ترین درونمایه به کاربرانی است که استجابت سوالشان را در اینترنت جستجو می کنند یا در حال پژوهش برای خرید محصولی خاص هستند. بنابراین اثناء تولید و بهینه سازی محتوا دائم مخاطبانتان را در نخستینگی قرار داده، ارزش و خوانایی آن را فدای تکنیک های سئو نکنید.

بازاریابی با به کارگیری موتورهای جستجو یا SEM
بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM نسخه پولی SEO است؛ که در آن بازاریاب ها با خرید جایگاه های آغاز نتایج جستجو برای واژه کلیدی خاص و تبلیغ در آن، سعی در افزایش ترافیک ورودی و سرعت بخشیدن به پروسه های فرآوری لید دارند.

هنگام تحقیق درباره بازاریابی موتورهای جستجو حتما به اسم Google AdWords برخواهید خورد. ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل (و پرکاربردترین ابزار SEM) است که اکثر ما با نام «تبلیغات گوگل» آن را می شناسیم. در این شکل از تبلیغات، گوگل به شما این امکان را می دهد لغایت با پرداخت پول بازای هر کلیک، وبسایتتان را در نتایج جستجو برای کلیدواژه ای ویژه نمایش دهید.

البته به کارگیری این دست موزه آنقدرها هم تند و ساده نیست آوش تک  و ساز و کارهای خودش را دارد؛ حتی شدنی است تبلیغ شما با بودجه ای کمتر، نمایش بیشتر و بازدهی بسیار بالاتری از تبلیغ رقیبتان برای همان کلیدواژه داشته باشد. تعریف درست کمپین، تخصیص بودجه درست، طراحی صفحه فرود پسندیده برای این گونه تبلیغات و … مواردی هستند که بر کارایی و نشان بخشی آن اثر می گذارند.

به هر حال، تبلیغات گوگل تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند و درست مانند نتایج جستجوی ارگانیک، عنوان و محتوای آن، می بایست با کلیدواژه ها و عبارات جستجو مرتبط باشند.

رتبه های نخست و دوم نتایج جستجو در گوگل حدود ۵۰ درصد از تمام کلیک ها را به خود گزین کردن می دهند. پس چنانچه با مدیریت صحیح در این جایگاه ها قرار بگیرید، حتما شدامد ورودی به وبسایتتان افزایش خواهد یافت. البته به ازای هر کلیک و ورودی باید هزینه پرداخت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا هر روز گزارش‌های بیشتری از مشاهده علائم عصبی و مغزی در این بیماران به گوش می‌رسد. برخی مطالعات از وجود این علائم در بیش از یک سوم افراد مبتلا به کرونا خبر می‌دهند.

کووید-۱۹ در اغلب موارد تنها سیستم تنفسی را درگیر کرده و باعث تب، سردرد و سرفه می‌شود اما گاهی با آلوده کردن سلول‌های خارج از این سیستم باعث مشکلات گوارشی، قبلی و خونی هم می‌شود، حالا اما باید اختلال‌های عصبی را هم به لیست بلندبالای پیامدهای کرونا اضافه کرد.

تایید سه مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور

اخیرا گزارش‌هایی ‌در مورد دچار شدن بیماران به سندرم «گیلن باره» منتشر شده است. این سندرم مخرب اختلال نادری است که بر اثر حمله سیستم ایمنی به اعصاب محیطی بدن ایجاد شده و به ایجاد ضعف در عضلات پاها و سینه، بی حسی و گاها فلج منجر می‌شود. فلج اعضا ابتدا از پاها شروع می‌شود و ضعف به طور صعودی بالا می‌رود.

ویروس از طریق خون یا سیستم بویایی مغز را آلوده می‌کند

برخی از بیماران جوان مبتلا به کووید-۱۹ نیز دچار «انسفالیت» (تورم و التهاب حاد در بافت مغز) یا ضربه مغزی شده‌اند. بر اساس مطالعات گسترده‌ای که در چین و فرانسه صورت گرفته اختلال های عصبی در ۳۶ درصد بیماران ویروس کرونا دیده شده است. متداول‌ترین نشانه‌ها شامل سردرد و سرگیجه است بوده اما برخی سندرم‌های عصبی پیچیده تری نظیر سکته مغزی، ضعف عضلانی، توهم و آنوسمی را تجربه کرده‌اند.

این موارد بیشتر در میان کیس‌های حاد مشاهده شده است. به طول دقیق تر ۴۶ تا ۸۴ درصد از کیس‌های حاد دچار اختلال های عصبی بوده‌اند. تغییرات در سطح هوشیاری نظیر بی نظمی، بی توجهی و مشکلات حرکتی نیز در موارد حاد مشاهده شده که حتی پس از بهبودی هم به قوت خود باقی مانده‌اند.

عبور از سد محافظ مغز

ویروس SARS-CoV-2 برای ایجاد اختلال عصبی باید مغز را به شکل مستقیم درگیر کرده یا به واسطه واکنش بیش از حد سیستم ایمنی آنرا ایجاد کند. مطالعات جدید به وجود ویروس در مغز بیماران فوت شده پی برده‌اند و گمانه زنی‌هایی در مورد راهیابی ویروس به مغز از طریق نورون‌های بویایی بینی وجود دارد.

سلول‌های بدن انسان پروتئینی به نام ACE2 را در سطح خود بیان می‌کنند که در تنظیم فشار خون نقش دارد اما ویروس کرونا از طریق برجستگی های تاج مانندش خود را به پروتئین ACE2 متصل کرده و سلول را عفونی می‌سازد. این پروتئین در سلول های «اندوتلیال» لایه درون رگی هم وجود دارد و بعید نیست ویروس با آلوده سازی این یاخته خود را به جریان خون رسانده و از سد لایه محافظ مغز عبور کرده باشد.

عفونت SARS-CoV-2 همچنین واکنش شدید سیستم ایمنی و التهاب را نیز در پی دارد که می‌تواند منجر به اختلالات عصبی شود. التهاب مغزی با بیماری‌های تحلیل عصبی نظیر آلزایمر و پارکینسون بی ارتباط نیست.

 منبع:

https://digiato.com/article/2020/04/27/%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d8%b5%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86/



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ردیابی شیوع ویروس کرونا یکی از معضلات جامعه جهانی برای دوران پس از قرنطینه است. استفاده از برنامه‌های قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند دردسرهای خود را دارد که یکی از آن‌ها در خطر افتادن حریم خصوصی کاربران است. دولت استرالیا اما بدون اعتنا به این قضایا برنامه خود به نام «COVIDSafe» ارائه داده تا بتواند شیوع این ویروس خطرناک را پایش کند.

روشی که دولت این کشور برای ردیابی ویروس کرونا در نظر گرفته، بیشتر مانند «دست دادن دیجیتال» است. این روش به کمک تکنولوژی بلوتوث و ذخیره‌سازی اطلاعات مخاطبین می‌تواند تشخیص دهد که آیا فرد در ۱.۵ متری شخص مبتلا قرار داشته است یا نه. در صورتی که شخص بیشتر از ۱۵ دقیقه در کنار شخص بیمار حضور داشته باشد، آن را به اطلاع وی می‌رساند.

 

ویروس کرونا
 

 

سیستمی که این کشور برای ردیابی شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته، از تکنولوژی سنگاپوری «TraceTogether» استفاده می‌کند. البته دولت استرالیا اعلام کرده که هیچ داده‌ای از موقعیت مکانی کاربران جمع‌آوری نمی‌کند و اطلاعات شخصی آن‌ها را تنها با اجازه خودشان در اختیار مراجع پزشکی قرار می‌دهد. در نتیجه هیچ اداره دولتی و امنیتی دیگری نمی‌تواند به هیچ وجه از این اطلاعات استفاده کند.

در کل به روش‌های این چنینی «جمع‌آوری متمرکز داده» می‌گویند که حریم خصوصی کاربر را در خطر می‌اندازد، زیرا داده‌ها را هم در گوشی شخص و هم در سرورهای دولتی ذخیره می‌کند. روشی که گوگل با همکاری اپل پیاده‌سازی می‌کند، خلاف این رویه است و از «جمع‌آوری غیرمتمرکز داده» بهره می‌برد که اطلاعات کاربران را تنها در گوشی ذخیره می‌کند و هیچ داده‌ای را در روی سرورهای دولتی نگه نمی‌دارد.

چندی پیش دولت آلمان نیز استفاده از روش‌های متمرکز را کنار گذاشت تا به سراغ روش‌های غیرمتمرکز برود. استفاده از روش‌های غیرمتمرکز در اروپا به یک قانون تبدیل شده که همه دولت‌ها باید از آن پیروی کنند. با این حال با توجه به دانلود میلیونی این برنامه در همان ساعت‌های اولیه انتشار آن، به نظر نمی‌رسد که شهروندان این کشور اهمیت چندانی به حریم خصوصی خود بدهند.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()