نوشته شده توسط : ساحل

با مقایسه سیستم ویپ با سانترال ، ارزش و اهمیت این سیستمهای ارتباطی Voip در سازمانها و شرکتها به نکوداشتن درک خواهد شد. مدیران سوداگری به تازگی برای بهبود روند کاری و ارتباطات قوای تو سازمان با یکدیگر و یا با مشتریان هستند. از این جهت قطعا با واژه‌های سانترال و voip برخورد کرده و به پیگیری یافتن تفاوت‌های این دو سرویس بوده‌اند. دانستن تفاوت سیستم ویپ با سانترال، بر روند رو به رشد سیستم ارتباطی و کاری شما زیاد اثر تقسیم است.

مقایسه سیستم ویپ با سانترال
در این نوشتار کوشش داریم الی با سنجش سیستم ویپ با سانترال شما را در بهتر شدن سیستم کاری و سازمانی‌تان مدد نماییم.

هدف اصلی به کارگیری سانترال و خدمات ویپ ایجاد برقراری تماس بین هر دو سو است. اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.

پیش از هرچیز برای مقایسه سیتم ویپ با سانترال ، بهتر است سیستم ویپ و سانترال را به طور جداگانه تعریف کنیم.

سیستم ویپ چیست؟
سیستم ویپ، یکتا از جذاب­ترین پیشرفت­های مخابراتی و آی تی در عصر ارتباطات و دیجیتال است. فناوری ویپ (Voip) سیستمی است که در آن صدا و مکالمات به شکل آنالوگ از خطوط سیمی و مسی به آن طرف خط منتقل شده، به شکل دیتا بر روی شبکه IP و در پایان به صورت دیجیتال منتقل می­شود. به عبارتی با به کارگیری ذیل ساخت­های شبکه IP یا همان شبکه­ های کامپیوتری برای انتقال صدا و صوت استفاده کرده و ارتباطات صوتی را بر روی شبکه IP انتقال می­ دهد.

سیستم تلفن ویپ یا تلفن­های دیجیتال که بر روی دستگاه­های آنالوگ ست می­شوند. تلفن­های دیجیتال، سیگنال­های برآمده از امواج صوت را می­شکند و به اعداد صفر و یک تبدیل می­کند. این سیستم به انگیزه ساختار محکمی که دارد می تواند هر خطایی که در اثناء ارسال و گرفتن روبرو شود اصلاح کند که این عامل، تاثیر بسزایی در روشنی و کیفیت صدا خواهد داشت.

 سیستم سانترال چیست؟

سیستم سانترال یک سیستم قدیمی و آنالوگ است که پیش از ورود ویپ، یگانه از پیشرفته‌ترین امکانات مخابراتی و ارتباطی محسوب می‌شد. دستگاه‌های سانترال مثل یک مرکز مخابراتی عمل می‌کنند. از خطوط سانترال برای مدیریت خطوط تلفن‌های درونی و خارجی سازمان و شرکت استفاده می‌شوند. برنامه‌ریزی و تنظیم سیستم سانترال عموما از طریق کامپیوتر چهره می‌گیرد. از سانترال برای به اشتراک‌گذاری خطوط بین‌شهری و شهری بدون دخالت کسان استفاده می‌شود و می‌توانید به این روش رسته پاسخگویی به مشتریان خود را در کمر بستن داشته باشید.

سیستم سانترال بر مبنای یک مرکز تلفن دشوار افزاری (یک دستگاه سانترال) و ابزارها جانبی از قبیل کارت‌ها و تلفن‌ سانترال دارد.

تفاوت سیستم ویپ با سانترال؟
با آغاز بکار فناوری سیستم ویپ در پهنه کسب و کارها این سوال مطرح شد که سانترال های سنتی بهتر است یا سیستم ویپ. سنجش سیستم ویپ با سانترال انالوگ از نظر فنی عبارت صحیحی نیست. ولی در ایران سانترال انالوگ در عقیده عامه ملت همان سانترال های پاناسونیک سری TA و TDA شناخته شده اند. از طرفی voip بواسطه ظهور استریسک و امکانات چشمگیری که دارد مترادف با سیستم سانترال قلمداد می شود. از این جهت میتوان با در عقیده اخذ این پیشینه ذهنی سنجش ای بین این دو سیستم داشته باشیم.

سیستم‌های سانترال سال‌هاست که برای برقراری ارتباط بین کاربران سازمان استفاده می‌شود، در حالی که VOIP اخیرا به قصد برقراری تماس برروی بستر شبکه گسترش یافته است.

پروتکل های پیوستگی به سیستم
عمده تفاوت بین سیستم‌های سانترال و VOIP روش برقراری پیوستگی بین مشترکین است. سانترال استانداردهای خطوط تلفنی برای برقراری تماس بهره‌گیری می‌کند. برای شبکه سانترال به سرور، مدار کنترلی و چندین خط متصل به سیستم محلی نیاز است. این خطوط از طریق یک سیستم سوییچ درونی وظیفه هدایت تماس‌های دریافتی به خطوط را به عهده دارد. در حالی که در فناوری ویپ شما از طریق ip های شبکه با یکدیگر بستگی استوار می‌کنید و می‌توانید بدون استفاده از سیم‌کشی از تعداد فوقانی از شماره‌های درونی استفاده کنید.

در حال آماده این فناوری از تمام امکانات مخابراتی پشتیبانی می‌کند. هزینه‌های به کارگیری ویپ به‌مراتب پایین‌تر از نسل‌های قدیمی‌تر ارتباطات تلفنی است. به طور قابل توجهی ساده‌تر است. چرا که انتقال صدا بر روی بستر شبکه اتفاق می‌افتد و فقط به شبکه و یک تلفن آی پی یا کامپیوتر بیچارگی است.

مقایسه سیستم سانترال و ویپ پروتکل های پیوستگی به سیستم

رابط های گرافیکی و بر پایه وب در مقایسه سیستم ویپ با سانترال
سیستم VoIP عموما به چهره Web Base و از راه رابط گرافیکی کنترل و مدیریت می‌شود. در نتیجه کنترل، تنظیم و تغییرات در سیستم زیاد راحت است. به این ترتیب جهت سپریدن تنظیمات و دگرگونی ها در یک سیستم تلفن VoIP نیازی به حضور فیزیکی خبره VoIP نمی‌باشد و تمامی کارها به صورت از راه دور یا ریموت قابل انجام می‌باشد .

سیستم‌های تلفن کهنه حائز رابط‌های کاربری پیچیده‌ای هستند. کارشناسان برای اتمام تنظیمات این سیستم ها لزوما باید در محل حضور فیزیکی داشته باشند .

مهمترین تفاوت سیستم ویپ با سانترال تفریق هزینه هاست
مهم­ترین ویژگی در سیستم تلفن ویپ، تفریق هزینه حتی در تماس های بین اللملی است. با استفاده از این سیستم تماس­های بین المللی برای مشترکین سیستم ویپ با قیمت خیلی پایین محاسبه می­شود. اگر سازمانی دارای شعب متعددی در داخل و یا خارج از کشور باشد می­تواند یک پیوستگی کاملا مجانی بین پرسنل خود پایدار نماید. ولی در سیستم سانترال هزینه کلیه ارتباطات بر پایه نرخ مکالمات مخابراتی تعیین می‌گردد که هزینه بسیار زیادی برای شرکت­ها به چهره ماهیانه به همراه دارد.

قابلیت افزایش نامحدود ظرفیت
یکی از نکات در مقایسه سیستم ویپ با سانترال این است که اگر بخواهید تعداد خطوط تلفن و شماره‌های درونی خویش را افزایش دهید، اینکار بدون صرف هیچ وجه هزینه ای و تنها بصورت نرم افزاری در سیستم ویپ سپریدن میشود. در حالی که در سیستم های سانترال سنتی شما باید ماژول های گران قیمتی را برای این افزایش خطوط خریداری نمایید و حتی در پاره‌ای از مواقع این افزایش، مستلزم خرید یک PBX جدید می‌باشد.

کابل کشی شبکه
سیستم تلفنی ویپ مستقیما به شبکه متصل شده و نیازی نیست که مشابه تلفن­ های سنتی و سانترال سیم­ کشی و کابل­ کشی مجزا صورت گیرد.

می­ توانید از کابل شبکه که به رایانه خود متصل کرده­اید به صورت اشتراکی برای تلفن خود نیز استفاده نمایید. در نتیجه هزینه کابل‌کشی اختصاصی تلفن برای شما به صفر می­رسد. کاربران از راه اینترنت قادر به تماس با کمپانی می ­باشند. این خاصیت برای کارمندانی که بیرون از کمپانی تکاپو دارند، علاوه بر کسر هزینه­ ها موجب تسهیل تماس نیز می شود.

جابجایی راحت داخلی ها
در سیستم‌های سانترال، در صورتی که نیاز به جابجایی میز شغل پرسنل باشد، اینکار با سپریدن دگرگونی ها سررسید بر و نصب دوباره شماره درونی آن شخص اتمام می شود. ولی در سیستم ویپ، تنها کافیست تلفن خود را برداشته و به میز پیشه جدید منتقل کنید. به عبارتی همه چیز مثل ماضی بدون هیچگونه تغییری عمل می نماید.

صندوق صوتی
یک از خاصیت های سیستم تلفنی ویپ امکان قراردادن یا پیام صوتی برای کاربرانی که در دسترس نیستند. این فایل صوتی در سرور اندوخته شده و امکان گوش دادن به این پیام در آینده هستی دارد. در ضمن می تاب تنظمیاتی سپریدن عدل که فایل صوتی برای شما ایمیل شود. چنین خاصیتی در سیستم سانترال وجود ندارد.

سیستم گزارش گیری
در سیستم‌های تلفنی ویپ همگی تماس‌های درونی ، خروجی و ورودی ثبت می‌شود و می‌توان گزارش‌گیری کاملی را برای تماس ها در گزین کردن داشت. در ضمن امکان جستجو بر پای بست، تاریخ ، درونی و … هستی دارد .

همان طوری که تماس ها ثبت می شود امکان ضبط همگی مکالمات بدون دربایستن به مشکل افزاری جداگانه نیز هستی دارد. این امکان در سانترال‌های آنالوگ وجود ندارد.

سیستم های دورکاری
سیستم ویپ در سیستم‌های دورکاری زیاد فعال عمل می‌کند. از طریق سیستم ویپ به راحتی می نا درونی تلفن شخص را در منزلش پرکار کرد. بنابراین افراد می‌توانند به کلیه تماس‌های وارده به درونی خود، همانطور که پشت میز کارشان هستند، پذیرش دهند. در حالی که سیستم سانترال در این زمینه کاملا ضعیف بوده و هیچ وجه عملکردی ندارند.

با این توضیحات مشخص است که نمی‌توان یک مرکز سانترال را با یک سرویس VOIP مقایسه کرد. زیرا این دو مفهوم در عملکرد بسیار با هم متفاوتند. در واقع اینطور می تاب برداشت کرد که مراکز سانترال با یگانه از کاربردهای VOIP قابل مقایسه است.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

برای نجات کودکانی که به داخل آب سقوط می‌کنند؛

دستگاه ردیاب زیر آبی تولید شد

یکی از نگرانی‌های والدین هنگام استخر رفتن فرزندان، افتادن ناگهانی کودکان داخل آب است. به همین جهت یک مهندس انگلیسی درپی حل این مشکل برآمده و یک دستگاه تولید کرده است که افتادن کودکان به داخل آب را خبر می‌دهد.

 

شنا کردن کودکان در استخر، همواره موجب نگرانی والدین آنها می‌گردد زیرا هر لحظه ممکن است به طرز ناگهانی به داخل آب سقوط کنند. در همین راستا و برای رفع این نگرانی، جان بارستد، مهندس برق انگلیسی، یک دستگاه هشدار تولید کرده است.

 

نحوه کار این دستبند به نحوی است که به هنگام بازی کردن کودکان در محیط اطراف استخر، به دست کودک بسته می‌شود و در صورت سقوط ناگهانی کودک به داخل آب، یک "سیگنال سونار"( ردیاب زیر آبی) با 3 درجه صدا، در داخل آب منتشر می‌شود.   

 

اختراعات جدید, شنا کردن کودکان در استخر

فناوری جدید

 

سپس این سیگنال توسط یک "هیدروفون"(وسیله‌ای برای دریافت موج‌های لرزه‌ای در آب که بیشتر در اکتشافات لرزه‌ای دریایی به کار می‌رود) که حاوی یک گیرنده شناور در داخل آب است، شناسایی می‌شود. در این صورت گیرنده با یک هشدار 131 دسی‌بلی به صدا در می‌آید. این دستگاه همچنین یک زنگ هشدار به ریموتی که در فاصله 150 متری کودک قرار دارد، ارسال می‌کند تا اطرافیان را نیز از افتادن کودک به داخل آب با خبر سازد.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/underwater-detector2-generated.html



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

پژوهشگران موفق به ساخت سیستمی برای ویدیو کنفرانس‌ها شدند که به‌وسیله آن حضور فیزیکی در چند نقطه از جهان امکان پذیر می‌شود.

بسیاری از افرادی که با ویدیو کنفرانس (برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جغرافیایی دور و نزدیک) سر و کار دارند  با این مشکل روبرو شده‌اند که ارتباط تصویر آنها بسیار بی کیفیت بوده است.

 

اما برای رفع این مشکل به تازگی پژوهشگران و محققان  دانشگاه کویین کانادا موفق به ابداع  سیستمی  شدند که توسط آن افراد می‌توانند به صورت فیزیکی از طریق سیستم‌های ثبت تصویر هلوگرام، همزمان به چند نقطه جهان انتقال پیدا کنند.

 

این سیستم که «TeleHuman ۲»  نام دارد ،  به عنوان "اولین سیستم کنفرانس ویدیویی واقعی هولوگرافی" شناخته  شده که به وسیله آن برای افراد این موقعیت فراهم شده که  در جریان کنفرانس ویدیویی حضور فیزیکی داشته باشند.

 

این سیستم با استفاده از چند دوربین حرفه‌ای از فرد یا اشیا تصاویر متحرک سه بعدی تهیه می‌کند که این کار با کمک پروژکتور‌ هوشمند انجام  شده که اطراف آن  یک غلاف استوانه‌ای قرار دارند.

 

دوربین‌های تعبیه شده، تصاویری از تمام زاوایای شیء یا انسان گرفته و به پروژکتور‌ها انتقال می‌دهند، این پرژکتورها هولوگرام را به لوله متصل کرده و در نهایت تصویر را  به طور همزمان انتقال می‌دهند.

مدیر این پژوهش ها درباره این نوآوری گفت: "ما در نهایت می‌توانیم مردم و البته اشیا را با کمک یک هولوگرام در اینترنت در فاصله زمانی بسیار کمی جا به جا کنیم. برای این کار  نیاز به کلاه یا لباس خاص و یا شرایط پیچیده نیست. " در حال حاضر این طرح در مرحله آزمایش است.

 

تصاویری که در ادامه ارائه شده مربوط به این ایده خلاقانه و جالب است. 

 

اختراعات جدید, تصاویر متحرک سه بعدی

حضور فیزیکی در چند نقطه از جهان 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/interestin-simultaneous1-presence.html



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی Onenuts مینی پی سی جادویی به نام T1 عرضه کرده که در نوع خود جالب است.

شاهد یک مینی پی سی متفاوت هستیم که روی آن نمایشگر 8 اینچی لمسی قرارگرفته است و با داشتن باتری 4850 میلی‌آمپری تمام ویژگی یک تبلت را نیز داراست.

 

اما ویژگی منحصربه‌فرد این محصول، داشتن پروژکتور بی‌سیم و باقدرت بالا و رزولوشن فول اچ‌دی است (با 300 Lumens) تصویر را تا 150 اینچ نشان می‌دهد و نیازهای یک کاربر بیزینس و در حال حرکت را پاسخ می‌دهد.

 

قلب این مینی پی سی ویندوز دَهی، مجهز به پردازنده‌ اتم مدل Z8300 در کنار 2 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی به همراه اتصالات وای فای، بلوتوث، اترنت، یو اس بی و اچ دی‌ام آی است.

 

مینی پی سی ویندوز, حافظه داخلی

 

مینی پی سی ویندوز, حافظه داخلی

 

مینی پی سی ویندوز, حافظه داخلی

 

مینی پی سی ویندوز, حافظه داخلی

 

 

مینی پی سی ویندوز, حافظه داخلی

 

مینی پی سی ویندوز, حافظه داخلی

 

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/minipc-magical1-touchscreen.html



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اولین بار فردی ژاپنی به نام دکتر کوداما در سال 1980 تکنولوژی چاپ پرینترهای سه بعدی را به نام خودش ثبت کرد و آن را نمونه سازی سریع نام گذاری کرد. زیرا برای طراحی سریع و کم هزینه اجسام اولیه در حجم بالا بود.

بعد از کوداما نوبت چالرزهل رسید که در سال 1986 استریولیتوگرافی را به نام خود ثبت کرد. البته ناگفته نماند که چالرز دستگاه خود را در سال 1983 اختراع نمود اما در این مدت مشغول راه اندازی کردن شرکت 3D systems بود که به PR Systems شهرت یافت وی هم اکنون در زمینه ساخت پرینتر های سه بعدی مشغول است و همچنین این شرکت اولین مدل دستگاه های چاپ سه بعدی را با نام SLA-1  در سال1987 به بازار عرضه کرد.

 

کاربردهای پرینتر سه بعدی 

 

پرینتر سه بعدی چیست و چگونه کار می کند؟ 

پرینترسه بعدی مانند برادر کوچکش یعنی مدل های دو بعدی عمل می کند، با این تفاوت که برای چاپ کردن اشیاء، چندین لایه را بر روی یکدیگر می چیند و به همین شکل، جسم حالتی سه بعدی به خود می گیرد. امروزه عملیات ساخت و مونتاژ قطعات به قدری آسان شده است که همانند جادو کردن کافیست چوب دستی خود را به طرف دستگاه بگیرید و با وِرد جادویی مخصوص، مواد را به یک وسیله تبدیل کنید. عملکرد دستگاه به این گونه است که برای ساخت یک جسم سه بعدی کافیست طرح مورد نظر خود را به دستگاه دهید تا آن را به شما تحویل دهد.

 

برای این کار سه روش پیش روی شماست:

1.اول اینکه طرح مورد نظر خود را با گشت زدن در سایت هایی مثل my mini factory پیدا کنید.

 

2.دوم اینکه می توانید از یک متخصص طراحی سه بعدی برای این کار استفاده کنید.

 

3.در آخر شما می توانید طرح مورد نظر خود را با استفاده از Google SketchUP طراحی کنید.

 

پرینتر سه بعدی

 

چگونگی ساخت مدل های سه بعدی:

دستگاه های پرینتر سه بعدی بر اساس G-code هایی که به آنها داده می شود، طرح مورد نظرتان را به چاپ می رسانند. نکته اصلی و مهم درباره این دستگاه این است که برای داشتن طراحی بهتر و با کیفیت تر علاوه بر داشتن پرینتری قدرتمند، شما نیاز به مهارت انسانی بالایی برای تبدیل هر چه بهتر G-code ها دارید. اشخاصی که طرح های خود را برای چاپ به شرکت های تبلیغاتی می سپارند، می توانند تفاوت کیفیت چاپ های خود با آنها را مقایسه کنند و به کیفیت بالای شرکت های دیگر پی ببرند که دلیل آن نیروی انسانی ماهر تر آن شرکت ها است.

 

بعد از عملیات پرینت:   

هنگامی که طرح مورد نظر به چاپ رسید، می توان از آن به عنوان قالب ریخته گری استفاده کرد، البته نباید فراموش کرد که بعد از مرحله چاپ، طرح باید پردازش شود و در صورت داشتن ناهمواری، با استفاده از سمباده باید آن را به اصطلاح FIX کرد و تا به طرح پایانی مورد نظر تبدیل شده و آماده استفاده باشد. 

 

 

مقایسه پرینتر سه بعدی با دیگر ابزارهای چاپ

نقاط قوت :

مدل های سه بعدی نسبت به دیگر ابزار طراحی از سرعت بالاتری برای تولید برخوردار هستند. به دلیل ساخت لایه به لایه، نیازی به مواد اضافه نیست چرا که می توان از صفر شروع به ساخت اشیاء کرد و  تمامی مواد مورد نیاز را مصرف می کند. از این رو زباله کمتری تولید شده و قطعا دور ریز کمتر به معنای هزینه کمتر در ساخت نیز هست. امروزه پرینتر های سه بعدی امکان طراحی مدل های فوق پیچیده را دارند و مانند گذشته با سختی روبه رو نیستیم.

 

نقات ضعف:

پرینترهای سه بعدی به دلیل هزینه و زمان بالا برای ساخت، برای چاپ با تیراژ بالا مناسب نیستند. از آنجا که این تکنولوژی تازه به بازار عرضه شده حتی با وجود رشد فراوانی که داشته ولی هنوز قادر به تولید اجسام در جنس های مختلف نیست. مثلا: نمی توان فلزات با نقطه جوش بالا را مورد استفاده قرار داد. 

برای ساخت اشیاء با استفاده از تکنولوژی سه بعدی باید ابتدا طرح توسط شخصی با مهارت بالا طراحی شود که این موضوع با شعار شرکت سازنده در تضاد است. زیرا شرکت سازنده با شعار "پلاگ اند پلی" محصول را راهی بازار کرده و ادعا می کند که نسبت به دیگر دستگاه ها عملکرد ساده تری دارد. در آخر می توان به این نکته اشاره کرد که چاپگر های سه بعدی نمی توانند اجسام را در ابعاد بزرگ طراحی کنند.

 

کاربرد های پرینتر سه بعدی: 

پرینترهای سه بعدی را می توان در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار داد. این تکنولوژی امروزه به یاری محققان رفته و باعث شده تا آن ها بتوانند مدل خود را به صورت سه بعدی پیاده کنند. در گذشته برای مدل سازی می بایست زمان زیادی صرف می شد، اما امروزه با سرعت چند برابری می توان این عمل را انجام داد. همچنین به کمک پرینترهای سه بعدی می توان  قطعات یدکی را بازسازی و از آنها استفاده کرد. در زمینه پزشکی نیز می توان برای ساخت اندام های مصنوعی که به دقت و ظرافت بالا نیاز دارند از این دستگاه ها کمک گرفت.

 

سایر کاربردهای پرینتر سه بعدی : 

•ساخت ماکت مقاوم و با دقت بالا در زمینه معماری

• ساخت طرح اولیه خودرو و بررسی آزمایش های مربوطه

•صنایعی که نیاز به طراحی دقیق دارند

•طراحی اسلحه های نظامی: همانطور که می دانید اسلحه ها دارای بخش های کوچک و حساسی می باشند از این رو ساخت نمونه اسلحه کار سخت و دشواری است، اما پرینترهای سه بعدی این کار را بسیار ساده تر کرده اند. البته می توان گفت که بیشترین کارایی چاپگرهای سه بعدی در همین بخش طراحی قطعات است. 

•یکی از ویژه ترین حالات این چاپگرها چاپ زیستی است که پیوند اعضا را از طریق سلول های بنیادی و مواد زیستی امکان پذیر کرده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-about02-3dprinting.html



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تایپوگرافی شامل تمامی عوامل بصری متن می باشد، مخصوصا فونت ها، اما هم چنین عواملی مثل اندازه، رنگ متن، سبک (منحنی، برجسته و غیره) و فضای میان حروف، کلمات و خطوط را نیز در بر دارد. تمامی این موارد روی سلسله مراتب بصری و چگونه یک برند درک می شود، تاثیر می گذارد.

 

"تایپوگرافی می تواند از نظر بصری بسیار جذاب باشد، اما اگر شما از فونت های برای اطلاعات بیشتر در زمینه نمونه کارهای طراحی سایت اینجا را کلیک کنید سردرگم کننده ای به کار ببرید، خوانندگان شما نمی توانند روی آن چه که سعی دارید بیان نمایید تمرکز نمایند و در سایت شما دچار اذیت و آزار می شوند. ترکیب تایپوگرافی برجسته با یک سبک مینیمالیست می تواند ترفند موفقیت آمیز شما به شمار رود. STUDIO UBIQUE."

 

مانند رنگ و تصاویر، تایپوگرافی نیز می تواند در سبک های بسیار متنوعی نمایان گردد، از این رو یک سبکی را انتخاب کنید که تطابق بیشتری با برندتان دارد و مکمل آن می باشد. برای این که به طراحی سایت HABESHA وی اندکی جذابیت افزوده شود، طراحی برتر STUDIO UBIQUE از یک تایپوگرافی چشمگیر و شیک برای عنوان به کار می برد. اما دقت کنید که چگونه تایپوگرافی برای عنوان محصولات در زیر تصاویر به SANS-SERIF مدرن و منسجم تغییر می یابد تا تعادلی ایجاد شود.

 

بایدها:

از فونت های وب به کار ببرید. به دلیل وجود تنوعی که در فونت ها وجود دارد، همیشه smashingmagazine سعی کنید تا از فونت های امن وب به کار ببرید که در هر ابزاری و مانیتوری نمایان می گردد. شما می توانید در این جا یاد بگیرید که چگونه آن ها را شناسایی و مناسب با طراحی وب سایت خود انتخاب کنید.
انواع مختلفی فونت ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. آیا می دانید که یک SERIF چیست؟ تایپوگرافی واقعا منحصر به فرد است، از این رو سعی کنید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بهترین و مناسب ترین مورد را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

نبایدها:

در استفاده از فونت های فلشی نباید زیاده روی کنید. فونت های webflow جذاب و خیره کننده می تواند برای عناوین و یا کلماتی که به صورت مستقل به کار رفته اند، عالی عمل کنند، اما زمانی که در استفاده از آن زیاده روی و اغراق شود، حواس پرتی هایی را به وجود می آورد.
از یک تایپوگرافی برای همه عوامل در طراحی وب سایت خود به کار نگیرید. مانند مثال HER HEBESHA، تایپوگرافی زمانی که متعادل شده است، به بهترین وجه عمل می کند. از حالت های مختلف فونت برای تیترها، زیر فصل ها و متن اصلی به کار ببرید- و نسبت به این حالات و ترکیبات در طول سایت پایدار باشید.

عملکرد.

 

7.جستجویابی را ساده بسازید.

در نهایت، ما به سراغ عملکرد می رویم: وب سایت شما می تواند چه کاری را انجام دهد. مکالمه درباره عملکرد باید همیشه با جستجویابی به عنوان ستون اصلی سایت آغاز گردد.

هر کسی روش مخصوص به خود را برای یافتن مسیر خود در یک وب سایت در بر دارد. یک طراحی سایت خوب می تواند جستجویابی را برای کاربران مورد هدف خود به گونه ای ساده سازد که که بسیار قابل درک به نظر بیاید- هر چه کاربران درباره نحوه جستجو در سایت کمتر فکر کنند، بهتر است.

اما این امر به این سادگی نمی باشد. بلکه با چگونگی این که سایت سازماندهی می شود، آغاز می گردد: چه مواردی در صفحه اصلی وجود دارد، چه مواردی باعث انتقال به صفحات جانبی می گردد، چه چیزهایی در منو اصلی نمایان می شود و یا نمی شود. هر یکی از این سوال ها باید قبل از این که طراحی سایت واقعا آغاز گردد، پاسخ داده شود.

از این بخش، شما مجبور می باشید تا جستجویابی خود را به روشی طراحی کنید که برای بازدیدکنندگان ساده باشد که از آن استفاده کنند، درست مانند مثالی که در بالا مشاهده می کنیم.

 

بایدها:

یک تعادلی را میان گزینه های موجود ایجاد کنید. شما می خواهید به کاربران گزینه های بسیاری ارائه کنید، اما نمی خواهید در این زمینه اغراق و زیاده روی نمایید. طبقه بندی های صفحه خود را به روشی سازماندهی کنید که این اهداف چالش برانگیز را به واقعیت تبدیل می نمایند.
جستجویابی را بر اساس داده های کاربران واقعی بسازید. زمانی که به صورت آنلاین کفش هایی را می خرید، برخی کاربران تحت این عبارت "لباس و پوشاک" و برخی تحت این عبارت "لوازم جانبی" جستجو می نمایند. گروه های مختلف کاربران دارای اولویت های متنوع و گوناگون می باشند: ساختار جستجویابی خود را بر اساسا این که کاربران چگونه فکر می کنند بسازید، بر اساس داده های واقعی. شما می توانید در صورتی که دچار شک و تردید می باشید، تست های کاربری را برگزار نمایید.

نبایدها:

با فرمت های غیر معمول، آزمایش نکنید. در حالی که آزمایش و ارزیابی در میزان صحیح و مناسب می تواند ایده های جدید و عالی را استخراج نماید، برای مورد واجب و ضروری مانند جستجویابی پیشنهاد نمی شود. برای جلوگیری از این که کاربران تان به سختی فکر کنند، باید نسبت به قواعد و دستورالعمل هایی متعهد باشید که کاربران از قبل آن ها را درک کرده اند: منو جستجویابی در سر تیتر یک صفحه، لوگو لینک گذاری شده به صفحه هوم، نوار جستجو با آیکون ذره بینی و غیره.

گوشی تلفن همراه را در اولویت های خود قرار دهید.


اشخاص بزرگ تر تمایل دارند تا طراحی سایت را موردی مرتبط با صفحه نمایش دسک تاپ ها در نظر بگیرند، اما حقیقت این است که این روزها مردم بیشتر جستجو در اینترنت را در ابزارهای همراهشان انجام می دهند. به این دلیل است که شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت گوشی همراه شما در شرایط مناسبی قرار دارد. نه تنها برای خاطر نگهبان تان، بلکه برای گوگل – الگوریتم های گوگل به این ترتیب است که از ریسپانسیو بودن وب سایت در گوشی همراه را مورد توجه قرار می دهد تا آن سایت را در صفحه نتایج جستجوی خود، رتبه بندی نماید.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کاوشگرهای وویجر پس از ماه‌ها سفر در فضای میان‌ستاره‌ای، علائم برخورد پرتوهای خورشیدی با ذرات پرانرژی کیهانی را آشکار کردند. این پدیده نفوذ و تأثیر خورشید در فضای میان‌ستاره‌ای را نشان می‌دهد.

کاوشگرهای وویجر که حالا میلیاردها کیلومتر از زمین فاصله دارند، دورترین ابزارهای ساخت دست انسان در فضای میان‌ستاره‌ای هستند. آخرین بار در سال ۱۹۹۰ یکی از آن‌ها تصویری از محیط اطراف خود ارسال کرد؛ درست زمانی‌که از مشتری، زحل، نپتون و اورانوس عبور کرده بود و در مسیر فضای میان‌ستاره‌ای قرار داشت.

اما دو کاوشگر وویجر هنوز تغییراتی حس می‌کنند و حتی در چنین فاصله‌ای حضور خورشید محسوس است. تیمی از دانشمندان متوجه انفجارهای ناگهانی پرتوهای کیهانی در اطراف کاوشگرهای وویجر شد. این انفجارها بر اثر امواج ضربه‌ای حاصل از فوران‌های خورشیدی به وجود می‌آیند که ذرات را با سرعت میلیون‌ها کیلومتر بر ساعت منتشر می‌کنند.

امواج ضربه‌ای پس از بیش از یک سال به دو کاوشگر وویجر رسیده‌اند و الکترون‌های پرتوهای کیهانی اطراف دو کاوشگر را برانگیخته کردند. دانشمندان پدیده‌ی مشابه را نزدیک به زمین و در اطراف زمین مشاهده کرده بودند؛ اما حالا برای اولین ‌بار در فضای میان‌ستاره‌ای شاهد این پدیده هستند. به گفته‌ی دان گارنت، استاد فیزیک و نجوم دانشگاه ایوا و رهبر این پژوهش:

متوجه شدیم فضای میان‌ستاره‌ای یعنی جایی که قبلا تصور می‌کردیم آرام است، به‌شدت تحت تأثیر خورشید قرار می‌گیرد.

بیش از چهل سال قبل، گارنت طراحی ابزارهای مأموریت وویجر را بر عهده داشت که قادر به حس اتفاق‌ها و تغییرات محیط اطراف هستند. وویجر ۱ در سال ۲۰۱۲ و به ‌دنبال‌ آن، وویجر ۲ در سال ۲۰۱۸ وارد فضای میان‌ستاره‌ای شدند؛ اما برخلاف تیترهای خبری، این کاوشگرها کاملا از منظومه‌ی شمسی خارج نشدند. در نگاه اول این دیدگاه متناقض به نظر می‌رسد. چگونه ممکن است شیئی در آن واحد هم در فضای میان‌ستاره‌ای باشد هم در منظومه‌ی شمسی؟ مگر این دو فضا با یکدیگر متفاوت نیستند؟حباب اطراف منظومه‌‌ی شمسی که بر اثر پرتوهای پرانرژی خورشید به وجود می‌آید، هلیوسفر نامیده می‌شود. مرز هلیوسفر موسوم به هلیوپاس، نقطه‌ی ورود به فضای میان‌ستاره‌ای است 

بر اساس یک تعریف، فضای میان‌ستاره‌ای دقیقا از نقطه‌ای آغاز می‌شود که ذرات خورشیدی قادر به عبور از آن نباشند. خورشید معمولا جریانی پایدار از ذرات پرانرژی در تمام جهات منتشر می‌کند و این بادهای خورشیدی کل سیاره‌ها، قمرهای آن‌ها و دیگر اجرام نجومی موجود در حباب محافظتی موسوم به هلیوسفر را در بر می‌گیرند.

بر اساس پیش‌بینی دانشمندان، باد خورشیدی زمانی متوقف می‌شود که با ذرات سرد فضای میان‌ستاره‌ای برخورد کند که مملو از مواد باقی‌مانده از سوپرنواها یا بقایای مرگ ستارگان دیگر است. اما دانشمندان نمی‌دانستند این کره‌ی نفوذ خورشیدی دقیقا در کجا متوقف می‌شود تا اینکه وویجر ۱ در سال ۲۰۱۲، ابتدای یک محیط کیهانی متفاوت را کشف کرد. به گفته‌ی بی کورت، دانشمند پژوهشی دانشگاه ایوا و یکی از مؤلفان همکار گارنت در یافته‌های جدید: «عبور پلاسمای خورشیدی از این مرز غیر ممکن نیست؛ اما بسیار دشوار است.»

کورت نظری را در یک مجله‌ی علمی منتشر کرد مبنی بر اینکه عبور از هلیوسفر کمابیش به‌ معنی ترک منظومه‌ی شمسی است. اما او به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت؛ زیرا بادهای خورشیدی معمولا تا فواصل دوردست‌تر منتشر می‌شوند و تأثیر گرانشی خورشید عمیق‌تر است.

گرانش خورشید می‌تواند اجرام را حتی در آن سوی هلیوسفر در مدار خورشید نگه دارد. وویجرها در ادامه‌ی مسیر خود وارد ابر اورت خواهند شد که منطقه‌ای از اجرام یخی در آن سوی پلوتو است. از آنجا که این اجرام از نظر گرانشی به خورشید وابسته هستند، هنوز بخشی از منظومه‌ی شمسی به شمار می‌روند. در واقع منظومه‌ی شمسی واقعا در آن سوی ابر اورت به پایان می‌رسد که ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار واحد نجومی با ما فاصله دارد. به گفته‌ی کورت: «گرچه وویجر ۱ بیش از ۱۵۰ واحد نجومی را طی کرده است، هنوز راه زیادی را در پیش دارد تا به آن سوی ابر اورت برسد.» تقریبا صد سال دیگر وویجرها به ابر اورت خواهند رسید و ده‌ها هزار سال طول خواهد کشید تا بتوانند به آن سوی این منطقه برسند.

وقتی وویجرها در سال ۱۹۷۷ پرتاب شدند، مفهوم علم تنها به آن سوی زمین محدود بود و فضای میان‌ستاره‌ای هدفی دور از انتظار به شمار می‌رفت. هدف ناسا بررسی سیاره‌ها و قمرهای همسایه و جمع‌آوری داده‌های ارزشمند و تصاویر جذاب آن‌ها بود. پس از تور سیاره‌ای، فضاپیماها به مسیر خود ادامه دادند.

 پس از بررسی سیاره‌ها، مدیران مأموریت وویجر در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، بسیاری از بخش‌های دو کاوشگر از ابزارهای علمی گرفته تا گرم‌کننده‌ها را خاموش کردند تا در مصرف انرژی آن‌ها صرفه‌جویی کنند. شاید روزی دانشمندان مجبور شوند برای صرفه‌جویی بیشتر در انرژی، بخش مخابره با زمین را غیر فعال کنند.

در حال حاضر دو کاوشگر وویجر هنوز از علائم ناشناخته‌ی آن سوی منظومه‌ی شمسی پرده برمی‌دارند. مهندسان انتظار دارند کاوشگرهای وویجر در طی دهه‌ی آینده خاموش شوند. اما آن‌ها حتی آن زمان هم به حرکت خود ادامه خواهند داد و بعید است به جرم وسیعی در فضا برخورد کنند. تقریبا در فاصله‌ی ۵ میلیارد سال از زمان کنونی و پس از مرگ خورشید در فرآیندی دراماتیک، وویجرها احتمالا هنوز به مسیر خود در کهکشان ادامه خواهند داد. به گفته‌ی کورت:

در آینده‌ای بسیار دور، وویجرها تنها بقایای موجود از زمین خواهند بود. در نهایت وقتی که وویجرها کاملا منظومه‌ی شمسی را ترک کنند، وارد فضایی خواهند شد که تحت تسلط قوانین خورشید نخواهد بود. در این فضا خورشید صرفا ستاره‌ای دیگر در آسمان شب خواهد بود و گرانش و گرمایی آن هیچ تأثیری بر وویجرها نخواهند گذاشت.

منبع: https://www.zoomit.ir/space/365739-voyagers-sense-little-surprise-interstellar-space/



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ا توجه به منظره در حال تغییر در فن آوری، بسیاری از فرآیندهای که ما به آنها عادت کرده ایم به شدت تغییر کرده یا کهن شده است. یگانه از این پروسه - درخواست برای پیشه است. روزهایی که شخصا رزومه چاپی خویش را به محل کار مورد عقیده خویش ارسال می کنید، مدت ها درازا کشیده است (مثل گذرگاه طولانی رفته) و کوشش برای تنظیم تمام تعلیم ها، چیرگی ها و تجربیات در یک صفحه دقیقا ماورای آن است.
با توجه به اینکه شما دائما مهارت ها و مدارک جدید اخذ می کنید، شما دربایستن به یک رزومه ای دارید که بتوانید در هر لحظه آن را به روز رسانی کنید و به اشتراک بگذارید. در عوض، کارفرمایان خفته در ضمن باید بتوانند شما را با جستجوی تند نام شما بطور آنلاین مقایسه کنند. داشتن یک وبسایت CV طراحی شده بخوبی است که در باره شخصیت شما صحبت می کند پیامی روشن برای استخدام کنندگان ارسال می کند که شما در مورد حرفه خویش جدی هستید.
به هدف پیگیری راه خویش لغایت موفقیت حرفه ای، ما گام هایی در باره چگونگی برپایی وب سایت رزومه ای خویش را در اختیار شما قرار دیتا ایم:

1- الگوی وب سایت رزومه خویش را انتخاب کنید.
صرف عقیده از پیشه شما، داشتن یک وب سایت رزومه کاری که بسیار کاربردی و زیباست، یک امر مطلق است.  در حال آماده ما درک می کنیم که هر کس چشمی برای طراحی و یا نشانه ای درباره اسم گستره ندارند - طراحی سایت شخصی و این خوب است. خوشبختانه، شما می توانید شمار زیادی از الگوهای تارنما های خبری رایگان و خیره کننده را در اینترنت پیدا کنید که مجهز به تمام عواملی هستند که شما باید به صورت آنلاین بررسی کنید. پس همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که باره علاقه خود را انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید لغایت اینکه با نتیجه نهایی خوشحال شوید.
بسته به نیاز و سبک شما، دو نوع سایت در دسترس هستی دارد. شما می توانید یک پیمایش طولانی را طی کنید ، اگر تنها هدف سایت شما این است که اجازه دهید مردم یک مرور تند در باره شما را بخوانند. متناوبا شما می توانید گزینه کلاسیک را برگزیدن کنید، جایی که هر بخش دارای یک صفحه اختصاصی است. این برای افرادی که دارای عوامل انبوه برای نشان دادن موارد ذیل هستند پیشنهاد می شود: پروژه هایی برای مشتریان (اگر شما یک طراح هستید)، یک مجموعه عکاسی یا مقالات پژوهشی و غیره.

2- یک تصویر چیره دست از خودتان اضافه کنید برای مطالعه بیشتر درمورد طراحی سایت رزومه ای اینجا کلیک کنید


بدون شک می بایست عکس خویش را در وب سایت رزومه خویش دربرگیرنده کنید - بعد از همه، اگر کسان در صفحه شما باشند، این به این انگیزه است که آنها می خواهند یادبگیرند (و ببینند) شما چه کسی هستید. به علاوه، به طور طبیعی مردم به جای کلمات به تصاویر جذب می شوند. ولی پیش از آپلود تصویر خانوادگی از تعطیلات واپسین،انجام هفته خود، در باره تصوراتی که می خواهید با تصویر خود و وب سایت رزومه خویش بطور کلی برپایی کنید فکر کنید. در حالی که برخی از پیشه ها (طراحان، هنرمندان، نوازندگان و غیره) شدنی است بعضی از آزادی های خلاقانه ای داشته باشند، به طور کلی برای جوینده های پیشه ، بهترین کار ارائه مسائل بطور امن با یک تصویر چیره دست و بیطرف از خودتان است. اطمینان حاصل کنید که تصویری که گزینش کرده اید جدید و یک بازتاب واقعی از آنچه که واقعا بطور روزانه بنظر می رسید، است. پیدا کردن تعادل پسندیده بین موارد دوستانه و جدی موردی کلیدی است – همانطور که بانک های Tyra پرتو می دهد: با چشمان خودبخندید. شما قالب سایت شخصی بایدتا کران ممکن طبیعی بنظر برسید الی دانستن قابلیت دسترسی را برپایی کنید. در باره استخدام یک عکاس حرفه ای برای رسیدگی برخی از عکس های خوب دوبار اندیشه نکنید. این سرمایه گذاری است که شما در طولانی مدت از خود سپاسگزاری می کنید.
در باره محل پیمان دادن عکس خویش در تارنما خویش بررسی کنید - همش باید در رأس مانع باشد. چرا؟ چون ملت باید در پهنا چند ثانیه آنچه را می بینند، درک کنند. این مساله گفته می شود که ابعاد و محیط‌ دقیق عکس شما به شما پیوستگی دارد. برخلاف قبل، تصویر مربع شما نیازی نیست که در قسمت بالا سمت چپ رزومه مقاله شما باشد.

3- تقسیم های پیوسته را اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تعاریف متعددی از سیستم‌های اتوماسیون اداری ارائه شده است. برخی از این تعاریف به شرح زیر است:
اتوماسیون اداری یا Office Automation  عبارت است از متصل کردن اطلاعات کامپیوترهای موجود در یک سازمان به کمک شبکه و با استفاده از یک برنامه نرم افزاری مشترک، تا انتقال اطلاعات، آمار ها، نامه ها و مکاتبات و نیز دستورالعمل ها به صورت کاملا یکپارچه و آسان انجام پذیرد.

سیستم اتوماسیون اداری

سیستم اتوماسیون اداری یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر کامپیو‌تر است که وظیفه جمع‌آوری، ذخیره و توزیع مستندات، پیام‌های الکترونیک و سایر فرم‌های ارتباطات اداری را بین افراد، گروه‌های کاری و سازمان‌ها بر عهده دارد. بخش‌هایی از این سیستم‌ها عموما شامل نرم‌افزارهای پردازش کلمه، تصویر برداری مستندات، تقویم و غیره است.


در ویکی پدیای انگلیسی در تعریف واژه office automation آمده است: «نرم افزارهای متنوعی که برای ایجاد، جمع آوری، ذخیره و تغییر اطلاعات اداری مورد نیاز برای انجام کارهای اصلی سازمان به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ذخیره سازی داده‌های خام، انتقال الکترونیک و مدیریت اطلاعات کسب و کار الکترونیک، فعالیت‌های اصلی یک سیستم اتوماسیون اداری را تشکیل می‌دهند. اتوماسیون اداری به خودکار سازی و بهینه سازی رویه‌های جاری سازمان‌ها کمک می‌کند.

اتوماسیون اداری خارج از ایران

عبارت اتوماسیون اداری در خارج از ایران به تمامی ابزار‌ها و روش‌هایی که برای فعالیت‌های دفتری به کار برده می‌شود اطلاق می‌شود که امکان پردازش داده‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری را با استفاده از کامپیو‌تر امکانپذیر می‌سازند. اتوماسیون اداری به منظور فراهم آوردن ابزاهایی جهت ساده سازی، بهبود و خودکارسازی فعالیت‌های سازمان از جمله مدیریت داده‌های اداری، هماهنگی جلسات و غیره بوجود آمده است. امروزه سیستم‌های اتوماسیون اداری محدود به نگهداری تصویر نوشته‌های دستی نیستند بلکه امکاناتی نظیر تبادل اطلاعات، مدیریت مستندات اداری، کنترل داده‌های عددی، برنامه‌ریزی جلسات و مدیریت برنامه‌های کاری را نیز پوشش می‌دهند.


بطور کلی آنچه از آن به عنوان اتوماسیون اداری یاد می‌شود، شکل تکامل یافته سیستم دبیرخانه است که برای جایگزین شدن روش دستی ثبت و شماره‌دهی مکاتبات شامل انواع نامه‌های اداری به کار می‌رفت. امروزه سیستم‌های نرم‌افزاری اتوماسیون اداری در ایران با دید مکانیزه کردن مکاتبات سازمانی شامل گردش فرم‌ها، نامه‌ها و به طور کلی مکاتبات اداری داخل و خارج یک سازمان طراحی شده است که در سازمان‌هایی مانند سازمان‌های دولتی و خدماتی، بخش مهمی از کار عملیات سازمان محسوب می‌شود.

بسیاری از تکنولوژی های جدید بر پایه این جمله بوجود آمده اند “انسان فکر کند، ماشین کار کند”. ذهن انسان و برهمین اساس خود انسان از انجام کارهای جدید و یا فکر کردن بر روی راهکارهای جدید لذت می برد و از انجام کارهای تکراری گریزان است. امروزه تکنولوژی برای حل این مشکل به کمک انسان آمده است، اما از طرف دیگر با وجود گذشت سالها از پیاده سازی انواع سیستمهای مکانیزه مالی و صنعتی در سازمانها و موسسات اقتصادی کشورمان، امور اداری و دفتری و گردش اسناد مالی اغلب این موسسات به طریقه سنتی انجام می گیرد. سرعت پایین، افزایش بوروکراسی، وابسته شدن سیستم به افراد و نیز عدم هماهنگی این روش با سیستمهای مکانیزه به ویژه سیستم اتوماسیون اداری سبب افزایش قابل ملاحظه خطاهای انسانی و کاهش بهره وری در سازمانها شده است.

وظایف و کاربردهای اتوماسیون اداری یا خودکارسازی اداری

به‌طورکلی اتوماسیون اداری ۳ وظیفه‌ی عمده برعهده دارد: ذخیره‌ی اطلاعات، تبادل داده‌ها و مدیریت داده‌ها، که در هریک از این حیطه‌ها از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی برای پیشبرد اهداف و عملیات استفاده می‌شود.

 

ذخیره‌ی اطلاعات

اولین حیطه‌ی کاری اتوماسیون اداری به ذخیره‌ی اطلاعات بازمی‌گردد. ذخیره‌ی اطلاعات معمولا مربوط به اموری چون ثبت فُرم‌ها و مستندات گوناگون اداری است. کاربرد داده‌ها شامل دریافت و ویرایش فایل‌ها، تصاویر یا داده‌های صفحه‌گسترده است. بسته‌های نرم‌افزاری تحت دسکتاپ و پردازش متن، داده‌های متنی و گرافیکی خام را بررسی و پردازش می‌کنند و نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده نیز کار با داده‌های عددی را ساده‌تر می‌کنند. برنامه‌های تصویری نیز ویرایش تصاویر را ممکن می‌سازند.

پردازش متن و نوشتار در اتوماسیون اداری:

نرم‌افزارها و برنامه‌های پردازش متن امور مرتبط با متون و نوشتار را ساده‌تر می‌کنند. این نرم‌افزارها رایج‌ترین و ساده‌ترین ابزار از ابزارهای اتوماسیون اداری هستند و امکان دخل‌وتصرف در داده‌هایی که معمولا از طریق صفحه‌کلید به سیستم وارد می‌شود را برعهده دارند و خدمات بی‌نظیری در زمینه‌ی نوع تایپ، ویرایش و چاپ مدارک و مستندات ارائه می‌دهند.

یکی از امکانات بسیار عالی این نرم‌افزارها الگوهایی است که امکان انتخاب اندازه، فونت، سبک پاراگراف‌نویسی، پاورقی‌ها، عنوان‌گذاری و … را در اختیار کاربر می‌گذارد. پس در هر بار استفاده‌ی مجدد از یک فایل تایپ‌شده لزومی به تنظیم دوباره‌ی موارد ذکرشده نیست. با وجود نرم‌افزارهای جدید نشر رومیزی، به‌سادگی می‌توان نوشته‌ را با عکس‌ها، تصاویر، نمودارها، جلوه‌های گرافیکی و … ترکیب کرد.


نرم‌افزارهای پردازش تصاویر و سیستم‌ها از دیگر مظاهر اتوماسیون اداری جدید هستند. نمونه‌ای از این اطلاعات تصویری شامل اطلاعات بصری، عکس‌ها و سایر اطلاعات گرافیکی مانند نمودارها و جدول‌هاست. این تصاویر به فایل‌های دیجیتالی تبدیل می‌شوند و شیوه‌ی ویرایش آنها با فایل‌های متنی متفاوت است. در نرم‌افزارهای پردازش داده‌ها و نشر رومیزی به هر واژه یا نویسه‌ای (کاراکتر) جداگانه نگاه می‌شود اما در سیستم پردازش تصویر، تمام تصویر به‌عنوان یک واحد کلی مورد پردازش و بررسی قرار می‌گیرد.

پردازش تصویر در اتوماسیون اداری:

یکی از کاربردهای گسترده‌ی برنامه‌های پردازش تصاویر در ارائه‌ها و سخنرانی‌های اداری و شرکت‌هاست. به کمک نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای می‌توان از ترکیب ابزارهای ارائه مانند تصویر، ویدئو، متن و … استفاده کرد. برنامه‌های صفحه‌گسترده نیز به شما اجازه دست‌کاری و دخل‌و‌تصرف در داده‌های عددی را می‌دهند. از نمونه‌های اولیه این نرم‌افزارها می‌توان به «ویسیکالک»(Visicalc)  و «لوتوس۱۲۳» اشاره کرد. این نرم‌افزارها فعالیت‌های رایج اداری در زمینه‌ی ثبت و پیگیری امور را به‌خوبی برعهده می‌گرفتند.

یکی از ویژه‌ترین کاربردهایی که نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده در اختیار کاربران می‌گذارند، امکان استفاده متغیرها در حالت پیش‌فاکتور است. پیش‌فاکتور کردن داده‌ها باعث می‌شود کاربر توانایی تغییر متغیرها و اعمال محاسبات مجدد مبتنی بر متغیرهای جدید را به‌دست بیاورد. بسیاری از کسب‌وکارها از نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده برای مدیریت امور مالی، طرح‌های مالی و حسابداری کمک می‌گیرند.

 

تبادل داده‌ها:

تبادل داده‌ها نیز به‌اندازه‌ی مؤلفه‌ی دیگر اتوماسیون اداری یعنی ذخیره‌سازی داده‌ها حائز اهمیت است. انتقال الکترونیکی، تبادل اطلاعات میان کاربران مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. پُست الکترونیکی، پست صوتی و … نمونه‌هایی از ابزارهای انتقال الکترونیکی هستند. سیستم‌هایی که اجازه‌ی انتقال به‌هنگام یا فوری اطلاعات را می‌دهند (مثلا امکان برقراری مکالمات آنلاین ویدئویی و…) در دسته‌ی سیستم‌های به‌ اشتراک‌گذاری الکترونیکی قرار می‌گیرند.

این سیستم‌ها نمایان‌گر طبیعت مشارکتی سیستم‌های اتوماسیون اداری هستند. سیستم‌های اداری‌ای که توانایی به‌‌اشتراک‌گذاری اطلاعات میان چندین کاربر را فراهم می‌کنند، با عنوان گروه‌افزار نیز شناخته می‌شوند. یکی از انواع گروه‌افزارها، سیستمی برای برگزاری جلسات گروهی الکترونیکی است. این سیستم به افراد در نقاط مختلف جغرافیایی امکان برقراری تماس به‌هنگام و هم‌زمان را می‌دهد.

شرکت‌کنندگان در این جلسات می‌توانند تنها به‌اندازه‌ی یک اتاق در اداره از هم دور باشند یا کیلومترها فاصله داشته باشند. سیستم‌های الکترونیکی از راه دور، معمولا از یک خط تلفن برای انتقال داده استفاده می‌کنند، درحالی‌که ردوبدل کردن متداوم اطلاعات معمولا به یک شبکه‌ی محلی رایانه‌ای (بدون خطوط تلفنی خارجی) نیاز دارد.

اثربخشی کاربردی این سیستم‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات عنصری بوده است در جهت رشد مخابرات به‌عنوان گزینه‌ای در دسترس کاربران. به کمک این سیستم‌ها افراد می‌توانند از خانه ارتباط خود را با اداره حفظ و پیگیری کنند. سیستم‌ها و نرم‌افزارهای انتقال الکترونیکی امکان انتقال اطلاعات از اداره را مقدور می‌سازند. پست الکترونیکی از ذخیره و حافظه‌ی مبتنی بر رایانه و مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطات شبکه‌ای متداول از کاربری به کاربر دیگر استفاده می‌کند.

بیشتر این سیستم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا پیام الکترونیکی خود را به بیش از یک گیرنده بفرستند. هرچند این روش در ظاهر شبیه استفاده از کاربن برای تکثیر نامه‌ها برای بیش از یک گیرنده است اما در واقع امنیت، خودکار بودن و امکان مدیریت آن با وجود گزینه‌هایی چون ساخت پرونده‌های الکترونیک یا یادداشت‌ها، میان این نمونه و همتای قدیمی‌اش تمایز ایجاد می‌کند.

پست صوتی نیز کاربردهای مشابهی ایجاد می‌کند که البته دستیابی به آن از طریق تلفن مقدور است و نه رایانه. سایر ماشین‌ها و ابزارهای سنتی نیز در حال گسترش ظرفیت‌های خود برای تبادل داده‌ها هستند. برای مثال دستگاه‌های تکثیر دیجیتالی کاربردهای چندگانه‌ای یافته‌اند. (تکثیر، چاپ، ارسال دورنما و عکس‌برداری) و سایر ابزارهای بی‌سیم نیز امکان انتقال یا دسترسی به اطلاعات را فورا و از هر نقطه‌ای ممکن می‌سازند. فقط کافی است تلفن همراه هوشمند و خطوط اینترنتی را در اختیار داشته باشید.

مدیریت داده‌ها

سیستم‌های اتوماسیون اداری، اغلب برای پیگیری داده‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت استفاده می‌شوند، مثلا برای: طرح‌های مالی، برنامه‌های تخصیص نیروی کار، هزینه‌های بازاریابی، خرید دارایی‌ها و سایر ابعاد کسب‌وکار. مدیریت وظیفه یا سیستم‌های برنامه‌ریزی، پروژه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را در اداره نظارت و کنترل می‌کنند و این کار را از طریق برنامه‌های زمانی، معادلات منابع و زمان‌بندی الکترونیکی پیش می‌برند.

اتوماسیون اداری شامل چه بخش هایی می تواند باشد؟

یک سیستم اتوماسیون اداری از بخش‌ها و ماژول‌های مختلفی تشکیل شده است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، امروزه سیستم‌های اتوماسیون اداری تکامل یافته‌اند و طیف وسیعی از فعالیت‌های سازمانی و برون سازمانی را پوشش می‌دهند و به همین دلیل شامل ماژول‌های متنوعی است که هر کدام بخش‌هایی از فرایند‌ها یا فعالیت‌های یک سازمان را در برمی گیرند.

دبیرخانه

اصلی ترین بخش یک سیستم اتوماسیون اداری بخش مربوط به عملیات دبیرخانه شامل فرایندهای ثبت نامه، ارجاع، کارتابل پرسنل و بایگانی است. این بخش هسته اولیه و اساسی این سیستم‌ها است. در این بخش عملیات‌های مختلفی از اسکن، ورود اطلاعات، ثبت اندیکاتور، توزیع و پیگیری چرخه نامه‌های دریافتی تا تهیه پیش‌نویس، گردش، امضا و ثبت و چاپ نامه‌های ارسالی انجام می‌شود. در این بخش از سیستم اتوماسیون اداری، از ابزارهای ورودی و خروجی متعددی مانند اسکنر، چاپگر، قلم نوری، فکس مودم، ایمیل سرور و … استفاده می‌شود.

فرم‌ساز و موتور گردش فرم

نامه‌ها، تنها مستندات یک سازمان نیستند و برخی از مکاتبات سازمان‌ها در قالب فرم‌های اداری و با جریان کاری معینی در سازمان گردش پیدا می‌کنند. به همین دلیل بخش دیگری به سیستم‌های اتوماسیون اداری اضافه شده است که به نام «فرم ساز و موتور گردش فرم» شناخته می‌شود. این بخش وظیفه طراحی انواع فرم‌های سازمانی و گردش آن‌ها را در قالب جریان‌های کاری از پیش تعریف شده دارد. ثبت، نگهداری و بازیابی اطلاعات این فرم‌ها به طور کامل در سیستم اتوماسیون اداری مدیریت می‌شوند.

مدیریت جلسات و سامانده

برنامه ریزی جلسات، قرارهای کاری، پیگیری و مدیریت آن‌ها و نگهداری مستندات مربوط به آن‌ها از جمله مهم‌ترین بخش کارهای اداری یک سازمان به شمار می‌آید و زمان زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. یکی از بخش‌های سیستم‌های اتوماسیون اداری به تنظیم، ثبت و نگهداری، برگزاری و پیگیری جلسات و مستندات آن‌ها اختصاص می‌یابد. این بخش معمولا شامل تقویم کاری، مدیریت جلسات و قرارهای کاری، مدیریت فعالیت‌ها و پروژه‌ها و غیره است.

آرشیو الکترونیک

با گذشت زمان و افزایش تعداد و حجم مستندات در سازمان، نیاز به ابزاری جهت بایگانی اسناد آن‌ها وجود دارد. بسیاری از سیستم‌های اتوماسیون اداری بخشی را نیز به عنوان آرشیو الکترونیک و مدیریت مستندات دارند که علاوه بر نگهداری و دسته بندی اسناد سازمانی، امکان جستجو و دستیابی سریع و آسان را نیز فراهم می‌کنند.

پرتال مکاتبات برون سازمانی

فراهم آمدن بسترهای جدید ارتباطی بر مبنای شبکه‌های کامپیوتری، موجب شده است دولت‌ها و سازمان‌ها به منظور کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب و افزایش رضایتمندی و تسریع در ارائه خدمت به ارباب رجوع، امکان ارسال و پیگیری درخواست و کارهای اداری در محیط خارج از سازمان را یک الزام بدانند. برای پاسخ به این الزام سازمان‌ها و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع بخش پرتال برون سازمانی نیز امروزه به سیستم‌های اتوماسیون اداری اضافه شده است تا امکان ردگیری مکاتبات را در خارج از سازمان و برای کاربران برون سازمانی فراهم کند.

کارتابل آفلاین

سیستم‌های اتوماسیون اداری با توجه به پراکندگی جغرافیایی سازمان‌ها و نوع دسترسی به آن‌ها تنوع یافته‌اند. برخی از آن‌ها در شبکه محلی قابل دسترس هستند و برخی دیگر تحت وب می‌باشند. در سیستم‌های اتوماسیون اداری تحت وب برای قسمت‌هایی از نرم‌افزار که اهمیت ویژه‌ای دارند نوع آفلاین نیز در نظر گرفته می‌شود تا در شرایطی که دسترسی به اینترنت با سرعت مطلوب امکانپذیر نیست بتوان به صورت غیر برخط به اطلاعات دست یافت. از جمله آن‌ها می‌توان به کارتابل آفلاین اشاره کرد. شما به عنوان مدیر یک سازمان می‌توانید کارتابل خود را در هر نقطه جغرافیایی مرور کرده و امور مربوط به نامه‌ها را انجام دهید و در اولین برقراری ارتباط با سیستم آن‌ها را به روز نمایید.

بخش‌های دیگری نیز به تدریج به سیستم‌های اتوماسیون اداری اضافه شده است که هر کدام از آن‌ها جهت افزایش مکانیزاسیون کار‌ها در سازمان و تسهیل ارائه خدمات درون و برون سازمانی ایجاد شده‌اند:
•    صندوق پیام
•    سامانه ارسال پیام کوتاه
•    سامانه ارسال و دریافت فکس و پست الکترونیک
•    گزارش‌ساز
•    و بسیاری از بخش های دیگر که نام بردن از آنها در این مقاله نمی گنجد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/system1-office-automation.html



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه کل می دانند که طراحی تارنما به انفرادی کمکی به رشد سوداگری آنها نخواهد کرد. ساخت سایت برای کمپانی اگر کمکی به اغلب دیده شدن کسب و کار شما نکند و نتواند مخاطب شما را جذب نماید، عملا ارزشی ندارد و با اتمام این کار هزینه و زمان خود را هدر داده اید. بنابراین یک طراحی سایت حرفه ای باید شامل ویژگی های مناسبی از جمله این موارد باشد:

طراحی آن مطابق با الگوریتم های گوگل باشد و در نتایج گوگل به خوبی دیده شود
امنیت بالا و سرعت لود مناسب داشته باشد
کاربردی بوده و کاربران بتوانند به سادگی اطلاعات مناسب را پیدا کنند
گرافیک خلاقانه و جذاب داشته باشد و ریسپانسیو باشد
در هنگام طراحی به UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) پروا ویژه ای شود
دارای سیستم مدیریت محتوای داینامیک باشد
به راحتی بتوانیم در طول زمان امکانات جدید را اضافه نماییم
دارای سرویس میزبانی ( هاستینگ ) باکیفیت و چیره دست باشد
اولویت بسیار مهم پس از طراحی سایت ، بهینه سازی سایت با رعایت همگی طراحی سایت تهران استانداردهای مربوط به موتورهای جستجوگر ، مخصوصا گوگل می باشد. حضور سایت شرکت شما در رتبه های بالای گوگل و جذب مشتری اغلب از ضروریت های غیرقابل انکار است.

برخی از خدمات جهت سئو سایت :
بررسی کامل اهداف بازاریابی مشتری ، کسب رتبه در گوگل و به حداکثر رساندن ورودی سایت
بهینه سازی سایت مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل در سنه ۲۰۲۰ و به صورت پایدار و تضمینی
سئو درونی (On-Page) کاملا اصولی و استاندارد ، رسیدگی کلمات کلیدی پر بازدید
استفاده از تحلیل گرهای قدرتمند مشابه Semrush، Moz، ahrefs، woorank
امکان ارائه گزارش های روزانه از چگونگی کلمات کلیدی و سلامتی سایت
تهیه محتوای بهینه برای موتورهای جستجو و لینک سازی مرتب و با کیفیت
تمرکز بر روی تجربه کاربری (UX) برای جذب بیشتر کاربر و نگه داشتن بیشتر کاربر در سایت
بررسی کامل سایت (Website Audit) به چهره منظم ، آنالیز و رسیدگی رقابتی آنلاین وب سای
بهبود محتوای کنونی و بهینه سازی دقیق لینک های داخلی و بسیاری از خدمات دیگر …
اصلی ترین و عمده ترین تخصص، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی با گرافیکی چشم نواز، قیمتی مناسب، عملکردی عالی، امنیتی بالا ، طراحی ریسپانسیو و واکنش گرا و حمایت پسندیده می باشد. سایت های طراحی شده از سطح کیفی فوقانی برخوردار بوده و خوشنودی کامل مشتریان نشانگر این ادعای ماست.

برخی از خدمات طراحی وب سایت عبارتند از :
طراحی و برنامه نویسی بنیادی مطابق با واپسین استانداردهای دنیا
طراحی ریسپانسیو سایت (واکنش گرا – نمایش استاندارد در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و تبلت)
طراحی رابط کاربری سایت با گرافیکی چشم‌ نواز متناسب با مقوله کاری شما
سئو و بهینه سازی سایت بر بنیاد الگوریتم سال ۲۰۲۰ گوگل
امکان ایجاد بی‌ نهایت صفحه ، دسته بندی و نگارخانه تصویر در سایت از پنل مدیریت
قابلیت همگام سازی سایت با Google analytics
طراحی سبک و سرعت بالای بارگذاری تارنما های طراحی شده
طراحی حرفه ای سایت اینترنتی با امتیاز A در تحلیل گرهایی چون Gtmetrix، Google، Pingdom و …
طراحی با امنیت بالای سایت ها
پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
ارائه آموزش های بروزرسانی حضوری
و بسیاری از امکانات سایر …
ویژگی های مهم در طراحی وب سایت پیشه ای
برخی از ویژگی های مهم در طراحی وب سایت چیره دست عبارتند از:

طراحی آن مطابق با الگوریتم های گوگل باشد.
امنیت بالا داشته باشد، سرعت لود مناسب داشته باشد
کاربردی بوده و کاربران بتوانند به سادگی اطلاعات پسندیده را پیدا کنند
گرافیک خلاقانه و جذاب داشته باشد
بتواند در پیمانه های مختلف از نظر سخت افزاری و حجم کاربر استجابت مناسبی را ارائه دهد
در نتایج گوگل به خوبی دیده شود.
داشتن ورژن موبایل یا همان طراحی سایت ریسپانسیو
سبک بوده و به راحتی بارگزاری شود.
دارای سیستم مدیریت محتوا داینامیک باشد لغایت به راحتی بروزرسانی شود.

امروزه کل می دانند که طراحی تارنما به انفرادی کمکی به رشد سوداگری آنها نخواهد کرد. ساخت سایت برای کمپانی اگر کمکی به اغلب دیده شدن کسب و کار شما نکند و نتواند مخاطب شما را جذب نماید، عملا ارزشی ندارد و با اتمام این کار هزینه و زمان خود را هدر داده اید. بنابراین یک طراحی سایت حرفه ای باید شامل ویژگی های مناسبی از جمله این موارد باشد:
طراحی آن مطابق با الگوریتم های گوگل باشد و در نتایج گوگل به خوبی دیده شودامنیت بالا و سرعت لود مناسب داشته باشدکاربردی بوده و کاربران بتوانند به سادگی اطلاعات مناسب را پیدا کنندگرافیک خلاقانه و جذاب داشته باشد و ریسپانسیو باشددر هنگام طراحی به UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) پروا ویژه ای شوددارای سیستم مدیریت محتوای داینامیک باشدبه راحتی بتوانیم در طول زمان امکانات جدید را اضافه نماییمدارای سرویس میزبانی ( هاستینگ ) باکیفیت و چیره دست باشداولویت بسیار مهم پس از طراحی سایت ، بهینه سازی سایت با رعایت همگی استانداردهای مربوط به موتورهای جستجوگر ، مخصوصا گوگل می باشد. حضور سایت شرکت شما در رتبه های بالای گوگل و جذب مشتری اغلب از ضروریت های غیرقابل انکار است.
برخی از خدمات جهت سئو سایت :بررسی کامل اهداف بازاریابی مشتری ، کسب رتبه در گوگل و به حداکثر رساندن ورودی سایتبهینه سازی سایت مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل در سنه ۲۰۲۰ و به صورت پایدار و تضمینیسئو درونی (On-Page) کاملا اصولی و استاندارد ، رسیدگی کلمات کلیدی پر بازدیداستفاده از تحلیل گرهای قدرتمند مشابه Semrush، Moz، ahrefs، woorankامکان ارائه گزارش های روزانه از چگونگی کلمات کلیدی و سلامتی سایتتهیه محتوای بهینه برای موتورهای جستجو و لینک سازی مرتب و با کیفیتتمرکز بر روی تجربه کاربری (UX) برای جذب بیشتر کاربر و نگه داشتن بیشتر کاربر در سایتبررسی کامل سایت (Website Audit) به چهره منظم ، آنالیز و رسیدگی رقابتی آنلاین وب سایبهبود محتوای کنونی و بهینه سازی دقیق لینک های داخلی و بسیاری از خدمات دیگر …اصلی ترین و عمده ترین تخصص، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی با گرافیکی چشم نواز، قیمتی مناسب، عملکردی عالی، امنیتی بالا ، طراحی ریسپانسیو و واکنش گرا و حمایت پسندیده می باشد. سایت های طراحی شده از سطح کیفی فوقانی برخوردار بوده و خوشنودی کامل مشتریان نشانگر این ادعای ماست.
برخی از خدمات طراحی وب سایت عبارتند از :طراحی و برنامه نویسی بنیادی مطابق با واپسین استانداردهای دنیاطراحی ریسپانسیو سایت (واکنش گرا – نمایش استاندارد در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و تبلت)طراحی رابط کاربری سایت با گرافیکی چشم‌ نواز متناسب با مقوله کاری شماسئو و بهینه سازی سایت بر بنیاد الگوریتم سال ۲۰۲۰ گوگلامکان ایجاد بی‌ نهایت صفحه ، دسته بندی و نگارخانه تصویر در سایت از پنل مدیریتقابلیت همگام سازی سایت با Google analyticsطراحی سبک و سرعت بالای بارگذاری تارنما های طراحی شدهطراحی حرفه ای سایت اینترنتی با امتیاز A در تحلیل گرهایی چون Gtmetrix، Google، Pingdom و …طراحی با امنیت بالای سایت هاپشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفتهارائه آموزش های بروزرسانی حضوری و بسیاری از امکانات سایر …ویژگی های مهم در طراحی وب سایت پیشه ایبرخی از ویژگی های مهم در طراحی وب سایت چیره دست عبارتند از:
طراحی آن مطابق با الگوریتم های گوگل باشد.امنیت بالا داشته باشد، سرعت لود مناسب داشته باشدکاربردی بوده و کاربران بتوانند به سادگی اطلاعات پسندیده را پیدا کنندگرافیک خلاقانه و جذاب داشته باشدبتواند در پیمانه های مختلف از نظر سخت افزاری و حجم کاربر استجابت مناسبی را ارائه دهددر نتایج گوگل به خوبی دیده شود.داشتن ورژن موبایل یا همان طراحی سایت ریسپانسیوسبک بوده و به راحتی بارگزاری شود.دارای سیستم مدیریت محتوا داینامیک باشد لغایت به راحتی بروزرسانی شود.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در دنیای امروز اینترنت یک عنصر بسیار مهم است که با داشتن آن می‌توان به تمام اطلاعات دنیای مجازی دسترسی داشت. مودم وسیله‌ای است که اینترنت را به دستگاه‌های ما ارسال می‌کند. مودم در واقع یک فرستنده و دستگاهی که ما با آن به اینترنت متصل می‌شویم یک گیرنده است.

 

مودم مهم‌ترین وسیله برای اتصال ما به اینترنت است و بسیار مهم است که ما بتوانیم امنیت آن را بالا ببریم تا کسی نتواند از آن بدون اجازه ما استفاده کند. برای جلوگیری از هک شدن مودم توسط افراد دیگر مراحل زیر را انجام دهید. البته قبل از آن باید آزمایش کنید آیا همین  حالا کسی از اینترنت شما استفاده می‌کند یا خیر.

 

بررسی وضعیت مودم

سرعت اینترنت

اگر سرعت اینترنت شما نسبت به گذشته کند شده است ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مانند مشکلات سرور یا تعویض مکان مودم . اما ممکن است دلیل اصلی آن این باشد که فرد یا افرادی بدون اجازه به اینترنت شما دسترسی دارند و در حال استفاده از آن هستند.

 

لیست دستگاه‌ها متصل به مودم

هر مودم اینترنت دارای قسمتی است که از آن می‌توانید بررسی کنید چه کسی در حال استفاده از مودم است. هر دستگاه یک شماره به نام IP دارد. اگر در آن لیست IP ناآشنا دیدید حتما شماره دستگاه فردی است که بدون اطلاع شما در حال استفاده کردن از اینترنت است.

 

روش‌های بالا بردن امنیت مودم اینترنت

استفاده از رمز عبور قوی

داشتن رمزعبور قوی یکی از عواملی است که می‌تواند از ورود افراد دیگر به مودم اینترنت شما جلوگیری کند. شما باید رمزی بسازید که بسیار قوی باشد. 

 

تغییر اطلاعات ورود به روتر

رمزعبور و نام‌کاربری بسیاری از روترها به‌طور پیش‌فرض Admin است. این امر باعث می‌شود به راحتی بتوان وارد قسمت دسترسی به تنظیمات مودم شد و آن را هک کرد. با تغییر دادن این اطلاعات مودم خود را ایمن‌تر می‌کنید.

 

جهت تغییر رمزعبور Admin در روتر، مراحل زیر را انجام دهید.

در ابتدا می‌بایست به مودم خود وصل شوید، برای این‌کار عبارت زیر را در مرورگر خود تایپ کنید:

"http://192.168.1.1" یا "http://192.168.0.1"

پس از وارد کردن آدرس فوق کادری جهت وارد نمودن Username و Password باز می شود که شما می بایست اطلاعات ذیل را وارد نمائید.

"Username: admin"

"Password: admin"

اگر با کلمه admin وارد نشد خالی قرار دهید و در کارد رمزعبور چیزی ننویسید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

 

پس از وارد شدن طبق تصویر راهنما می بایست روی گزینه"Management" کلیک کنید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

 

در سمت چپ خود از گزینه های موجود بر روی "Access Controls" و سپس "User Management" کلیک نمائید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

 

 

حال می بایست طبق تصویر کادرهای مشخص شده را پر کنید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

 

"New Username": در این قسمت می توانید به جای نام‌کاربری admin نام کاربری دیگری انتخاب نمائید.

"Current Password": رمزعبور قبلی که با آن وارد شده اید را وارد نمائید.

"New Password": حال رمزعبور جدیدی که مدنظر دارید را در این قسمت قرار دهید.

"Confirm Password": جهت تائید کلمه عبور، مجدد کلمه عبور جدید را در این قسمت تکرار نمائید.

در انتها جهت اعمال تغییرات بر روی گزینه "Apply"کلیک نمائید.

 

مخفی کردن SSID روتر

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم، مرورگر را رو باز کنید و آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را تایپ کنید. سپس نام کاربری و رمزعبور خود را وارد نمایید . معمولا نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مودم ها admin هست ( هم نام و هم رمز ) .

به قسمت تنظیمات وای فای یا WiFi settings یا Wireless settings بروید.

 

در بسیاری از مودم‌ها مانند دی لینک می توانید گزینه Hide access point یا Hide SSID و یا Broadcast SSID را در صفحه تنظیمات وای فای ببینید و اگر نبود در قسمت Security زیر مجموعه WiFi settings هست.

Hide &nbsp به معنی مخفی کردن است پس اگر Hide SSID یا Hide access point را انتخاب کنید SSID یا همان نام وای فای شما نمایش داده نمی‌شود.

 

اما Broadcast معنی متفاوتی دارد ! Broadcast یعنی « انتشار » و جمله broadcast SSID یعنی نمایش SSID . مراقب گزینه انتخابی باشید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

 

اتصال به شبکه وای فای با SSID مخفی شده

برای اتصال به شبکه های مخفی شده باید نام وای فای یا SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید . درصورت ورود با رایانه از قسمت اتصال وای فای Other networks یا Hidden networks را انتخاب کنید و بعد SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید. و اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید در قسمت تنظیمات وای فای به انتهای صفحه تنظیمات رفته و روی گزینه Add a network کلیک کنید و در آن‌جا تنظیمات رو به صورت دستی وارد کنید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/security-internet2-modem.html



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

IP (آی پی) که آن را IP address هم می گویند مخفف عبارت Internet Protocol address یا آدرس های پروتکل اینترنت است که به صورت یک سری اعداد باقاعده به هر وسیله ای (به طور مثال سرورها، کامپیوترهای شخصی، دستگاه های تلفن همراه و...) که به شبکه (Network) متصل شود اختصاص داده می شود، IP در واقع یک شماره شناسایی یکتا برای برقراری یک ارتباط تحت شبکه است که با آن دستگاه های مختلف از هم بازشناخته می شوند، به عبارتی هر دستگاه در هر شبکه باید یک IP یکتا داشته باشد که این شبکه می تواند خصوصی (مانند کامپیوترهای حاضر در شبکه محلی یک شرکت) یا عمومی (مانند دستگاه های متصل به شبکه جهانی وب) باشد.

 

آدرس آی پی, پیدا کردن آدرس آی پی

 

شیوه پیدا کردن ای پی گوشی اندرویدی

فرقی ندارد که شما از چه نوع گوشی اندرویدی یا از چه برندی استفاده می کنید. مهم این است که سیستم عامل گوشی شما اندرویدی باشد.

برای پیدا کردن ای پی گوشی اندرویدی لازم است که ابتدا به بخش تنظیمات بروید. تا به این جا که اندروید ۸ ارائه شده همچنان، تنظیمات با Settings شناخته می شود.

 

وقتی که وارد تنظیمات وای فای می شوید، می توانید لیست شبکه ها را مشاهده کنید که با کلیک بر هر کدام، می توانید اطلاعات لازم را در مورد هر شبکه دریافت کنید.

 

نکته: در اندرویدهای جدیدتر بعد از ورود به بخش تنظیمات، باید به Network & Internet“ بروید. در این بخش، می توانید تنظیمات وای فای را مشاهده کنید که با کلیک بر آن می توانید شبکه های موجود را مشاهده کرده و بعد تنظیمات را مشاهده کنید.

 

برای پیدا کردن آدرس ای پی گوشی با اندروید ۸، که جدیدترین اندروید تا به اکنون است، لازم است که به اپلیکیشن تنظیمات بروید. برای این هدف، می توانید یا از کشوی اپلیکیشن ها استفاده کنید یا در صفحه اصلی از بالا به پایین سوایپ کنید و آیکون چرخ دنده را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

 

در ادامه، ابتدای بخش تنظیمات می توانید گزینه شبکه & اینترنت را مشاهده کنید. این آپشن را کلیک کنید تا به ادامه تنظیمات دسترسی داشته باشیم.

در ادامه، در بخش شبکه و اینترنت، اولین گزینه، گزینه wifi است. مطمئن باشید که اسلاید جلوی این گزینه کشیده شده و روشن است. بعد روی آن کلیک کنید تا بتوانید اداپتورهای مختلف را مشاهده کنید.

بعد از این که وارد بخش وای فای شدید، با اطمینان از متصل بودن به وای فای می توانید لیست اداپتورهای مختلف را مشاهده کنید. روی اداپتور خاص و موردنظر خود کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات بیشتری را مشاهده کنید.

به منظور پیدا کردن، ادرس ای پی، می توانید بخش اطلاعاتی اداپتوری را که روی آن کلیک کرده اید را کلیک کنید. دقت کنید که در این اسکرین شات دو نمونه ای پی ارائه شده است. ای پی اول، که کادر دور آن نیست اپی محلی گوشی است و آی پی دوم نیز مربوط به روتر شما است.

به منظور پیدا کردن، ادرس ای پی، می توانید بخش اطلاعاتی اداپتوری را که روی آن کلیک کرده اید را کلیک کنید. دقت کنید که در این اسکرین شات دو نمونه ای پی ارائه شده است. ای پی اول، که کادر دور ان نیست اپی محلی گوشی است و آی پی دوم نیز مربوط به روتر شما است.

 

آدرس آی پی, پیدا کردن آدرس آی پی

 

یافتن آی پی در آیفون: 

به منظور مشاهده مشخصات آدرس IP در آیفون خود، ابتدا به تنظیمات و سپس به بخش وای-فای بروید. اگر در حال حاضر به هیچ شبکه‌ای متصل نیستید، شبکه وای-فای مورد نظر خود را انتخاب و به آن وارد شوید. سپس بعد از اتصال به شبکه مورد نظرتان، بر روی اسم آن لمس کنید تا وارد پنجره جدید تنظیمات مربوط به شبکه شوید.

 

در این قسمت در زیر تیتر آدرس IPv4 قادر به مشاهده آدرس IPv4 و مشخصات آن و همچنین به همین صورت در پایین آن در زیر تیتر IPv6 قادر به مشاهده آدرس IPv6 آیفون خود هستید.

 

یافتن آی پی در ویندوز ۱۰ :

یافتن آدرس آی پی در ویندوز ۱۰ به سادگی صورت می پذیرد. دسترسی به مشخصات شبکه ساده‌تر و سریع‌تر از نسخه‌های قبلی ویندوز شده است. کافی است در قسمت نوتیفیکیشن‌های ویندوز (پایین و سمت راست صفحه)، روی آیکون وای‌فای کلیک کنید و بعد روی گزینه‌ی Network Settings کلیک نمایید.

 

سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی گزینه‌ی Advanced Options کلیک کنید. (می‌توانید از این مسیر هم به این قسمت دسترسی داشته باشید: در قسمت تنظیمات یا Settings به بخش Network & Internet و از آن به Wi-Fi بروید.) در این قسمت به پایین اسکرول کنید و در قسمت Properties مشخّصات شبکه را ببینید.

 

یافتن آی پی در سیستم مک :

کاربران سیستم مک هم برای پیدا کردن آی پی خود به روش زیر عمل کنند:

Utilities را در Applications پیدا کرده و Terminalرا باز کنید.

 

ifconfig | grep “inet ” | grep -v 127.0.0.1 را تایپ کنید. آدرس آی پی داخلی شما با inet مشخص شده است.

 

Terminal را با کلید های Ctrl+Alt+T باز کنید. hostname –I را تایپ کنید. آی پی شما با زدن اینتر مشخص خواهد شد.

 

آدرس آی پی, پیدا کردن آدرس آی پی

 

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی در ویندوز :

برای پیدا کردن آدرس آی پی ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارد. از جمله:

WhatIsMyIPAddress

IP Chicken

Trace My IP

My IP Address

البته برای پیدا کردن آدرس آی پی نیازی به این سایت ها هم ندارید. تنها کافی است عبارت My IP Address را در گوگل تایپ کنید تا به سادگی آدرس آی پی خود را مشاهده نمایید. البته از طریق سیستم عامل ویندوز هم می توانید آدرس آی پی را مشاهده کنید. کافی است روی گزینه ویندوز راست کلیک و سپس گزینه Command Prompt را انتخاب نمایید. باکس مشکی رنگی نمایان می شود. داخل آن ipconfig/all را تایپ کرده و اینتر را بزنید. اطلاعات ساختاری و پایه آی پی را حالا می توانید ببینید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/find-ipaddress2-mobile.html



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()